پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 کمک ربات خودران به حمل بارهای سنگین تنها بر روی 2 چرخ

کمک ربات خودران به حمل بارهای سنگین تنها بر روی 2 چرخ

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به‌تازگی یک ربات خودران با نام evoBOT، توسط گروهی از محققان طراحی گردیده که قادر است بارهای سنگین را در مسافت‌های طولانی حمل نماید. این ربات تنها از 2 چرخ برای حرکت خود استفاده می‌کند و بنابراین از محدودیت‌های سرعتی سایر ربات‌ها در آن خبری نیست.

به‌گزارش هوشیو، برخی از مردم می‌ترسند که روزی ربات‌ها تمام مشاغل ما را تصاحب کنند و حضور انسان‌ها را حداقل در برخی از صنایع بی‌فایده سازند. با‌این‌حال ما تا‌کنون شاهد آخرالزمان ربات‌ها نبوده‌ایم، زیرا ربات‌ها به‌جای جایگزینی انسان‌ها، برای کمک به آن‌ها ساخته می‌شوند. در‌واقع ما شاهد پیشرفت‌هایی در صنعت لجستیک و حمل‌و‌نقل هستیم که برای کارگران مفید است تا تهدیدی برای آن‌ها. سیستم‌های رباتیک به‌منظور طراحی و ساخت ماشین‌های مستقل‌تر و انعطاف‌پذیرتر، به‌منظور کمک به کاهش بار کارگران در‌حال‌توسعه هستند.

ربات خودران

evoBOT یک ربات مستقل است که می‌تواند تعادل خود را حفظ کرده، به حمل‌و‌نقل کالاها و بسته‌ها کمک کند و کارگران را از حمل برخی از بارهای سنگین خلاصی دهد. این ربات یک سیر تکامل کامل را پشت سر گذاشته و اکنون به یک ربات چابک و منعطف تبدیل گردیده که آماده است تا “رفیق” کارگران حمل‌بار گردد. البته این محصول واقعا شبیه یک ربات معمولی نیست، بلکه بیشتر شبیه یک چرخ دستی پیشرفته و آینده‌نگر است. evoBOT هنوز در مرحله نمونه‌سازی قرار دارد، بنابراین جزئیات زیادی در‌مورد حداکثر باری که می‌تواند حمل کند در دسترس نیست. بااین‌حال، توسعه‌دهندگان این ربات بر این باورند که محصول آن‌ها می‌تواند وزن بیشتری را از نسبت به چرخ‌دستی‌های 2 چرخ سنتی تحمل نماید.

این ربات خودمختار به کمک حسگرهای خود قادر به حمل بارهای سنگین تنها بر روی دو چرخ است. همچنین می‌تواند هر دو دست خود را دراز کرده، تا هر چیزی را میان بازوان خود قفل کرده و حمل نماید. ضمنا قادر به استفاده از پاهای خود برای حرکت‌دادن اجسام نیز هست. علاوه‌بر‌این، evoBOT می‌تواند در‌حالی‌که به‌سمت مقصد حرکت می‌کند به شکل V خم شود و جسم موردنظر را میان پاهای خود حمل نماید. این شیوه حمل با کمک پاها می‌تواند کارایی بیشتری از هل‌دادن و کشیدن بارها توسط برخی از ماشین‌‌های موجود داشته باشد.این ربات همچنین مجهز به حسگرهایی است که به او کمک می‌کند تا در حالی که اشیاء را حمل می‌کند، چشم بیندازد و مسیر خود را در فضاهای سیال و در‌حال حرکت به‌راحتی پیدا کند. به‌صورت ‌کلی، این ربات راه‌حلی کارآمد و قابل‌اعتماد برای حمل بارهای سنگین است.

evoBOT به‌عنوان یک سیستم رباتیک از اصل آونگ مرکب معکوس برای سبک وزن کردن خود و صرفه‌جویی در فضا استفاده می‌کند. محققان گفته‌اند که این ربات قادر است به‌صورت دائمی تعادل خود را حفظ نماید تا بتواند بر روی سطوح مختلف از‌جمله سطوح شیبداری که در بسیاری از انبارها و کارخانه‌ها یافت می‌شوند، حرکت نماید.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]