40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 هوش مصنوعی به یاری ناشنوایان می‌شتابد

هوش مصنوعی به یاری ناشنوایان می‌شتابد

هوش مصنوعی در عرصه‌های مختلفی به یاری افراد می‌شتابد و حالا قرار است با راه‌اندازی سامانه‌ای با نام «نجوا» که مخصوص ناشنوایان طراحی شده، گره از مشکلات این قشر از افراد با شرایط جسمی خاص بردارد. البته پیشتر نیز محصولی با نام «هاناپ» برای ناشنوایان طراحی شده بود، تا زندگی را به نحو بهتر و آسان‌تری برای این افراد رقم بزند.

به گزارش هوشیو به نقل از سایت زندگی با تکنولوژی، طراحی نجوا به سبب تقاضایی بوده که مشتریان هاناپ مبنی بر داشتن API یا «رابط اپلیکیشن» از شرکت سازنده این محصول داشتند.

حمیدرضا محترم طراح سامانه‌های مزبور در گفت‌وگویی به تشریح این موضوع پرداخته که، چگونه از سامانه هاناپ به محصولی با نام نجوا رسیده و تلاش داشته تا از این طریق آسایش و رفاه بیشتری را برای جامعه ناشنوایان کشور رقم بزند.

حمیدرضا محترم دراین خصوص اظهار داشت: در مدت زمانی که مشغول انجام کارهای هاناپ بودیم، بسیاری از مشتریانمان از ما تقاضای سرویس‌ API داشتند. بر همین اساس این ایده در ذهنم تداعی شد، تا سامانه‌ای فرعی راه‌اندازی کنیم که پاسخگوی درخواست مشتریان سرویس API باشد.

راه‌اندازی سامانه نجوا مخصوص دریافت محصولات API

وی ادامه داد: در این راستا تیمی متشکل از همکاران کاربلد تشکیل دادیم، تا کار را آغاز کرده و پیش ببریم. در حال حاضر دفتر مرکزی فروش و بازاریابی محصول ما در آباده فارس قرار دارد، اما تیم فنی مجموعه ما در تهران مستقر هستند.

طراح سامانه‌های نجوا و هاناپ با اشاره به اینکه نجوا به توسعه‌دهندگان خود این امکان را می‌دهد که با صرف کمترین هزینه و بدون در نظر گرفتن زیر‌ساخت، امکان استفاده از هوش مصنوعی در پلتفرم‌هایشان را داشته باشند افزود: تا جای ممکن به اطلاع‌رسانی در‌خصوص مزیت‌های هوش مصنوعی در بهبود زندگی ناشنوایان برای صاحبان مشاغل و مجموعه‌ها پرداخته‌ایم. در این راستا اولین مذاکرات شرکت ما با مجموعه‌های بزرگ اسنوا و دوو بوده، که خوشبختانه بعد از مطرح کردن ایده‌هایمان با استقبال بسیار خوبی از سوی مجموعه‌های مزبور مواجه شدیم.

حمیدرضا محترم در ادامه با اشاره به نقش مؤثر هوش‌مصنوعی در زندگی امروزی ما انسان‌ها یادآور شد: در دنیای امروزی هوش مصنوعی بخش بزرگی از کسب‌وکارها را پوشش داده و ارزش‌آفرینی بالایی در راستای افزایش کارایی مجموعه‌ها از خود نشان داده است. موضوعی که در این میان سبب شده مدیران کسب‌وکار‌های خرد، استارتاپی و حتی مجموعه‌هایی با مقیاس سازمانی، قادر به اجرا و استفاده از خدمات ارزنده هوش مصنوعی نباشند، بحث هزینه‌ها و پیچیدگی‌هایی طراحی این سامانه‌هاست، که در سطوح مختلف پیاده‌سازی، آموزش، تست، نگهداری و پشتیبانی این سیستم‌ها وجود دارد.

شایان ذکر است: در حال حاضر، نرم‌افزارهایی که با بهره از هوش مصنوعی در وب اپلیکیشن‌های موجود پیشنهاد می‌شوند، شامل این موارد هستند، تبدیل صوت فارسی به متن فارسی، تبدیل صوت عربی به متن عربی، احراز هویت گوینده، تبدیل صوت انگلیسی به متن انگلیسی، تجزیه و تحلیل صداهای موجود در محیط، سوکت‌های بلادرنگ برای پردازش‌های صوتی سریع، تبدیل متن به گفتار فارسی، متون و اسناد، تجزیه و تحلیل زبان طبیعی برای تشخیص و کلاس‌بندی نظرات کاربران در وب‌سایت‌ها، تجزیه و تحلیل عکس‌ و فیلم برای تشخیص محتوا.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]