40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 کنترل ترافیک با ساختارهای هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی

کنترل ترافیک با ساختارهای هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی

معاون حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به توسعه فناوری‌های هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی در کشور، بیان کرد: در دور جدید مدیریت شهری، یکی از اولویت‌های مهم دستیابی به اهداف شهر هوشمند به ویژه در بخش‌های مربوط به حمل‌و نقل و ترافیک است.

هادی شه‌دوست شیرازی، معاون حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اظهار کرد: مرکز کنترل ترافیک شهرداری شهر شیراز در دهه ٨٠ با تلاش و همت جمعی از جوانان متخصص کشور راه‌اندازی و احداث شده است و در حال حاضر با توجه به حجم بالای ترافیک در کلان‌شهر شیراز، کنترل سنتی و سیستم نیمه مکانیزه دیگر توان پاسخگویی ندارد. در همین راستا ما باید سعی کنیم تا از ساختارهای هوشمند در حوزه کنترل ترافیک این شهر استفاده کنیم.

معاون حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری شیراز ضمن تاکید بر لزوم توجه به سیاست‌گذاری‌های مبتنی بر کنترل هوشمند ترافیک، اظهار کرد: سرمایه انسانی متخصص و فن آوری‌های موردنیاز از جمله زیرساخت‌های لازم برای تحقق هوشمندسازی شهر است که توسط شهرداری شهر شیراز مهیا شده است و در حال حاضر در شیراز آمادگی لازم برای حرکت به سوی هوشمندسازی در عرصه‌ و حوزه‌های مختلف به ویژه حمل‌و نقل و ترافیک موجود است.

همچنین معاون شهردار شهر شیراز از نصب و راه اندازی سامانه‌های هوشمند اطلاع رسانی شهری، تحت عنوان VMS (تابلو‌های پیام نمای خبری) خبر داد که به عنوان یکی از پروژ‌ه‌های مهم در هوشمندسازی شهر در بخش کنترل ترافیک محسوب می‌شود. شه‌دوست شیرازی در ادامه خاطرنشان کرد که در بهار سال جاری ١٨ سامانه جدید نصب و راه اندازی شده و در حال حاضر نصب و راه‌اندازی بیش از ٢۴ سامانه دیگر نیز در دست اقدام است.

وی ضمن اشاره به بهره‌برداری از سامانه‌های تازه در کنترل تخلفات مربوط به رانندگی بیان کرد که با احداث و آغاز به‌کار ۱۲ سامانه جدید هوشمند کنترل سرعت که مبتنی بر نظارت تصویری است، مجموع این سامانه‌ها به حدود۵٠ سامانه رسیده است و تا پایان سال ۱۷ سامانه دیگر هم در این شهر راه اندازی خواهد شد. همچنین مطالعات برای راه‌اندازی و احداث ۳۴ سامانه جدید دیگر نیز در دستور کار سازمان حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری شهر شیراز قرار دارد.

شه دوست شیرازی ضمن اعلام این خبر که بیش از ٧٠ نقطه از تجهیزات هوشمند سطح شهر به شبکه فیبر نوری متصل شده است؛ گفت: در طی شش ماه گذشته با اتکا به فناوری و دانش هوش مصنوعی، فرایند هوشمندسازی نظارت و کنترل ترافیک شهر در قالب پروژه‌هایی بهم پیوسته طراحی شده است تا شهروندان این امکان را بیابند که در گستره فناوری اطلاعات و ارتباطات از آخرین خدمات هوشمند در زمینه ترافیک استفاده کنند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]