40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 کنسرسیوم پنج دانشگاه برتر ایران رشته بین رشته‌ای هوش مصنوعی را ایجاد کرد

کنسرسیوم پنج دانشگاه برتر ایران رشته بین رشته‌ای هوش مصنوعی را ایجاد کرد

به گفته معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست روسای دانشگاه‌های عضو کنسرسیوم پنج دانشگاه برتر ایران، ده رشته بین رشته‌ای در دانشگاه‌های علوم پزشکی و صنعتی برتر ایجاد شد که یکی از آن‌ها رشته هوش مصنوعی است.

به گزارش هوشیو به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر رامین کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به تعاملات ایجاد شده بین دانشگاه‌های عضو کنسرسیوم، از ایجاد رشته هوش مصنوعی خبر داد: «راه‌اندازی انستیتو زیست مواد با همکاری دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران و تعریف رشته هوش مصنوعی میان دانشگاه‌های صنعتی شریف و علوم پزشکی تهران، درنتیجه تعاملات ایجاد شده بوده است.»

وی در ادامه گفت: «در دی‌ماه سال ۹۹ در نشست معاونان بین‌الملل پنج دانشگاه عضو، مقرر شد که نقشه راهی برای برگزاری دوره‌های مشترک تهیه شود. در خردادماه امسال در راستای توسعه فعالیت‌های بین‌رشته‌ای و هم‌افزایی ظرفیت‌‎های علمی و پژوهشی دانشگاه‌های عضو، نشست مشترکی با حضور قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و معاونان بین‌الملل و آموزشی دانشگاه‌ها برگزار و ده رشته برای ارائه به‌صورت مشترک نهایی شدند.»

کنسرسیوم پنج دانشگاه برتر ایران

پروژه اراسموس

بیش از پنج سال است که دانشگاه سانتیاگو دکمپوستلا اسپانیا دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی ایران، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر و تهران را برای شرکت در پروژه اراسموس اتحادیه اروپا انتخاب کرده و نمایندگان این دانشگاه‌ها برای تشکیل کنسرسیوم پنج دانشگاه برتر ایرانی با رویکرد همکاری‌های مشترک بین‌المللی به اتفاق‌نظر رسیدند.
در سال ۱۳۹۵ روسای دانشگاه‌ها با امضای تفاهم‌نامه‌ای کنسرسیوم پنج دانشگاه برتر ایرانی را به‌صورت رسمی ایجاد کردند. از سال بعد از آن فعالیت‌های این کنسرسیوم به‌صورت جدی‌تر دنبال شد و اعضا جلسات متعددی برگزار کردند. با طراحی لوگو و ایجاد وبسایت این کنسرسیوم فعالیت آن رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفت و باعث افزایش تعاملات شد.

مشارکت این دانشگاه‌ها در برنامه اراسموس نتایجی از قبیل تبادل دانشجویان و اساتید در سطح بین‌المللی و همچنین ایجاد ده رشته بین رشته‌ای داشته که یکی از آن‌ها رشته هوش مصنوعی بوده است.

در انتهای این نشست بعد از معرفی و تقدیر از سرآمدان حوزه بین‌الملل دانشگاه‌های عضو کنسرسیوم، تفاهم‌نامه همکاری برای پنج سال دوم به امضا روسای دانشگاه‌ها رسید.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]