40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان Google I/O 2023: سرشار از هوش مصنوعی

کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان Google I/O 2023: سرشار از هوش مصنوعی

Google I/O 2023، کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان گوگل است که در آن، این شرکت آخرین محصولات و نوآوری‌های خود را به نمایش می‌گذارد.

امسال این کنفرانس «چهارشنبه، ۱۰ می» در آمفی‌تئاتر ساحلی Mountain View، واقع در کالیفرنیا برگزار می‌شود. با ثبت‌نام در وب‌سایت Google I/O می‌توانید این رویداد را به‌صورت رایگان و آنلاین تماشا کنید.

گوگل

برخی از موضوعاتی که انتظار می‌رود درGoogle I/O 2023  پوشش داده شوند، عبارتند از:

  • جستجوی گوگل و هوش مصنوعی: گوگل برنامه‌های خود را برای ادغام هوش مصنوعی و چت‌بات‌ها در موتور جستجوی خود، بر اساس پروژه قبلی خود به نام Bard، فاش خواهد کرد.
  • اندروید۱۴: گوگل از نسخه بعدی سیستم‌عامل موبایل خود، رونمایی خواهد کرد که شایعه شده است که دارای طراحی جدید، بهبود ویژگی‌های حریم خصوصی و پشتیبانی از دستگاه‌های تاشو است.
  • سخت‌افزار گوگل: گوگل احتمالاً دستگاه‌های جدیدی مانند Pixel 7a را معرفی خواهد کرد، گوشی هوشمند مقرون‌به‌صرفه‌ای که با صفحه‌نمایش ۶٫۲ اینچی OLED، پردازنده Snapdragon 765G و دوربین پشتی ۱۲٫۲ مگا پیکسلی، کار می‌کند.

همچنین این احتمال نیز وجود دارد که گوگل اولین گوشی تاشو خود، بانام Pixel Fold را نیز به‌عنوان یک غافلگیری، معرفی کند؛ این گوشی دارای صفحه‌نمایش داخلی ۷٫۶ اینچی و صفحه‌نمایش بیرونی ۶٫۴ اینچی است.

نمایش آنلاین و معرفی ستاره‌های نوظهور

در کنفرانس‌های سالانه توسعه‌دهندگان گوگل، سخنرانی اصلی همیشه مملو از اطلاعات است و تمام پروژه‌های گوناگونی که شرکت سال گذشته روی آن‌ها کارکرده است، برای آشنایی عموم منتشر می‌شوند؛ امسال ما می‌توانیم این سخنرانی‌ها را از هرکجای دنیا که باشیم به‌صورت آنلاین تماشا کنیم.

گوگل به‌تازگی اولین گوشی تاشو خود، Pixel Fold را در توییتر معرفی کرده است و تمام واکنش‌ها «تقریباً از هر زاویه» به این گوشی هوشمند مثبت بوده است. این واکنش‌های مثبت به این معنی هستند که هر سه سخت‌افزاری که در انتظار آن‌ها هستیم «ازجمله Pixel 7a و Pixel Tablet» نیز امسال در کنفرانس رسماً معرفی خواهند شد.

این رویداد، یک ویترین بزرگ برای تمام چیزهایی است که با اندروید ۱۴ پیوند دارند.

توسعه‌دهندگان Google

شکست از مایکروسافت و سرگردانی گوگل

همه ما می‌دانیم که در سال گذشته، گوگل شکست سختی از مایکروسافت خورد و موتور جستجوگر بینگ، با هوش مصنوعی که از جی‌پی‌تی گرفته بود، در جستجوی هوشمندانه از گوگل جلو زد. نکته مهم نیز اینجاست که بعد از این‌همه‌سال چه کسی می‌توانست پیش‌بینی کند، بینگ بالاخره یک لحظه انقلابی خواهد داشت؟

با این‌وجود «ساندار پیچای» مدیرعامل گوگل، امسال در کنفرانس از دستاوردهای بزرگ گوگل در هوش مصنوعی خواهد گفت، تا همه بدانند که این شرکت همچنان درزمینه هوش مصنوعی از بقیه دنیا پیشروتر است، حتی اگر شکست سختی هم از مایکروسافت خورده باشد!

همیشه تعدادی از موضوعات این رویداد، عمدتاً روی برنامه‌های کاربردی دنیای واقعی، مانند توانایی تصویربرداری تلفن‌های همراه، یا رسیدگی به «خدمات مشتری» متمرکز می‌شده است. بااین‌حال، بسیاری از کارشناسان زمینه هوش مصنوعی، می‌گویند که امکان دارد امسال گوگل دریافتن راه درست سرگردان شود.

به‌طورکلی، سیل شایعات در حال همسویی هستند و به‌احتمال بسیار زیاد، یک سخنرانی غیرمعمول و متمرکز بر لوازم الکترونیکی مصرفی خواهیم داشت.

محصولاتی که گوگل برای معرفی آمده کرده است، همه آن‌ها تقریباً محصولات درآمدزای مطمئنی هستند، فروش خوبی خواهند داشت و گوگل با انتشار آسان آن‌ها، سود خوبی در بهار، تابستان و پاییز خواهد کرد.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]