40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 کنگره استفاده از هوش مصنوعی در علوم پزشکی دی ماه برگزار می شود

کنگره استفاده از هوش مصنوعی در علوم پزشکی دی ماه برگزار می شود

پیشرفت علوم پزشکی با وجود هوش مصنوعی امری انکارناپذیر است که امیدواری‌های فراوانی برای توسعه در حوزه درمان و پزشکی ایجاد کرده است؛ در همین راستا کنگره استفاده از هوش مصنوعی در علوم پزشکی، دی ماه امسال تحت عنوان AIMS ۲۰۲۲ برگزار می‌شود .برگزاری این سمینار با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی مجازی، در سه بخش سمینارهای تخصصی ماهیانه، مدرسه تابستانه هوش مصنوعی و جشنواره علمی دانشجویی برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش هوشیو به نقل از مهر، اولین نشست در این حوزه، با میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مجازی و با حضور دبیران برنامه تعالی هوش مصنوعی در علوم پزشکی و نمایندگان علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد.

کنگره پزشکی هوش

کنگره استفاده از هوش مصنوعی در علوم پزشکی

هدف از برگزاری این کنگره در دی ماه، تمرکززدایی و مشارکت همگانی به منظور تشریح برنامه‌ها در حوزه پزشکی، تلاش برای مشارکت جمعی و تشکیل کمیسیون‌های تخصصی که بازوهای اجرایی کمیته تعالی هوش مصنوعی محسوب می‌شوند، عنوان شده و در دستور کار دبیرخانه کمیته تعالی قرار گرفته است.

دبیر کمیته تعالی هوش مصنوعی دانشگاه علوم پزشکی مجازی، دکتر احسان کدخدایی، در ارتباط با این نشست به تحولات بین‌المللی و چشم‌اندازهای ترسیم شده در این حوزه اشاره کرد و هدف از اجرایی شدن این برنامه، وظایف دبیران و نوع همکاری ایشان با کمیته تعالی را تشریح کرد.

در همین رابطه کدخدایی افزود: «کشور از لحاظ علمی در رتبه ۱۲ در جهان قرار دارد اما این جایگاه در حیطه نظری است و نتوانسته شاخص‌های اقتصادی را در مورد ایران تغییر دهد و کشور ما از این نظر در رتبه ۷۲ قرار دارد. براساس چشم‌اندازهای کلان کشور تا سال ۱۴۱۰ باید این وضعیت تغییر کند و کشور با بهره‌گیری از فناوری نوین به ارتقای جایگاه خود در اقتصاد دست یابد.»

کدخدایی با اشاره به اهمیت هوش مصنوعی در نظام سلامت، از بدو تولد تا حتی پس ازمرگ، گفت: «آینده هوش مصنوعی در نظام سلامت تا سال ۲۰۳۰ منجر به بیش از ۲۰۰ میلیارد درآمد خواهد شد و بیشترین سهم از این میزان درآمد متعلق به تولیدات نرم‌افزاری است.»

دبیر کمیته تعالی هوش مصنوعی دانشگاه علوم پزشکی مجازی تأکید کرد: «ایران نیز باید طوری برای پیشرفت هوش مصنوعی در حوزه‌های محتلف صنعت و علم برنامه‌ریزی کند که تا سال ۱۴۱۰ بیش از ۱۰ درصد تولید ناخالص ملی خود را از طریق فناوری‌های AIMS به دست بیاورد. رسیدن به این خواسته با توجه به موقعیت کشور، دور از دسترس نیست. کشور ما در حوزه نرم‌افزار، تنوع اقلیم و جمعیت و به طور کلی تولید داده‌های پزشکی از موقعیت مناسبی برخوردار است و با برنامه‌ریزی  و مشارکت ملی، دستیابی به این هدف محقق خواهد شد.»

دکتر فهیمه قاسمی، قائم‌ مقام کمیته تعالی هوش مصنوعی دانشگاه علوم پزشکی مجازی، در ادامه این نشست، اقدامات انجام شده توسط کمیته و برنامه‌های پیش روی آن را تشریح کرد و گزارش جامعی از کنگره استفاده از هوش مصنوعی در علوم پزشکی ارائه داد.

به گفته قائم مقام کمیته تعالی هوش مصنوعی دانشگاه علوم پزشکی مجازی، این کنگره، در دی ماه سال جاری تحت عنوان AIMS ۲۰۲۲ در جزیره کیش برگزار خواهد شد و برنامه‌های آن، در سه بخش شامل سمینارهای تخصصی ماهیانه، مدرسه تابستانه هوش مصنوعی و جشنواره علمی دانشجویی شامل ۲۰ سخنرانی و ۷ اجلاسیه و رویداد پس از کنگره، شامل امضا و تبادل سند همکاری با مؤسسات معتبر علمی و اقتصادی، در نظرگرفته شده‌اند.

در ادامه این نشست برای بهتر اجرا شدن برنامه‌های کنگره، دبیران دانشگاه‎های علوم پزشکی نیز پیشنهادات خود را ارائه داند و پیرامون آن‌ها بحث و تبادل نظر شکل گرفت.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]