40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 ایران کنگره بین‌المللی هوش مصنوعی در علوم پزشکی را برگزار می‌کند

ایران کنگره بین‌المللی هوش مصنوعی در علوم پزشکی را برگزار می‌کند

با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله‌العالی) بر سه موضوع «اقتصاد دانش‌بنیان»، «فناوری هوش مصنوعی» و «نخبگان به‌عنوان سرمایه انسانی و زیرساخت توسعه کشور»، و همچنین مطالبه ایشان برای قرارگیری ایران در میان ۱۰ کشور برتر دنیا در زمینه هو‌‌‌‌‌‌ش مصنوعی، قطعا فتح این مهم و صعود بر فراز قله‌های هوش مصنوعی به یک تلاش جمعی نیاز دارد. رسیدن به این مقصود مستلزم اهتمام عملی همه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهاد‌های حاکمیتی است. همچنین رسیدن به این هدف در گرو همکاری و یاری ویژه‌ بین نهادهای مختلف است.

کمیسیون هوش مصنوعی و علم داده دستیابی به این هدف را با توجه به شناخت کاملی که از شرایط بازار و توانمندی مراکز علمی و صنعتی کشور دارد، در یک برنامه مدون چند ساله، عملی دانسته و این موضوع را ‌یکی از ضرورت‌های پیشرفت مستمر کشور و همچنین یکی از زیرساخت‌های اساسی ایران قلمداد می‌کند.

کنگره هوش مصنوعی در علوم پزشکی

براین اساس کمیته تعالی هوش مصنوعی در علوم پزشکی کشور قصد دارد تا در راستای اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های تعالی AIMS  برنامه‌های ترویجی خود را در سطح محققین علاقه‌مند به هوش مصنوعی در زمینه علوم پزشکی در سراسر کشور توسعه و گسترش دهد.

از طرفی، طبق بیانات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، کشور عزیزمان، ایران باید بتواند تا سال ۱۴۱۰ جزو ۱۰ کشور برتر در زمینه هو‌‌‌‌‌‌‌‌ش مصنوعی در سراسر جهان باشد و از طرف دیگر کسب درآمد بالای چهار میلیارد دلار در بخش‌های مختلف علوم پزشکی، هدف اصلی تعالی هوش مصنوعی با بهره‌گیری از تکنیک‌های هوش مصنوعی است.

برگزاری کنگره بین المللی هو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ش مصنوعی در علوم پزشکی با عنوان AIMS ۲۰۲۲ یکی از فعالیت‌های این کمیته در همین راستاست. این کنگره بین‌المللی در تاریخ هفتم لغایت نهم دی ماه سال ۱۴۰۱برگزار خواهد شد و هدف اصلی از برگزاری آن، برقراری ارتباط با محققین فعال و علاقه‌مندان این حوزه و همچنین شناسایی ضعف‌های موجود، چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو خواهد بود.

کنگره بین‌المللی هو‌‌‌‌‌ش مصنوعی در علوم پزشکی با حضور متخصصان علوم محاسبات و بالینی بر اساس شش محور اصلی علمی برگزار خواهد شد که این محور‌های اصلی عبارتند از: جمع‌آوری و آنالیز داده‌های پزشکی، پردازش سیگنال‌ها و تصاویر پزشکی، دورا پزشکی، روباتیک و پزشکی شخص محور، سیستم‌های مراقبتی هوشمند، بهینه‌سازی و هوشمندسازی صنایع مرتبط با علوم پزشکی و داروسازی،  فلسفه و آینده پژوهی هوش مصنوعی در علوم پزشکی.

همچنین هریک از محور‌های یادشده در بالا دارای زیربخش‌های اساسی دیگری نیز هستند.

ایجاد زبان مشترک میان‌رشته‌ای بین متخصصان مختلف بالینی و علوم محاسبات از ویژگی‌های مهم این کنگره بین‌المللی است که این هدف از طریق برگزاری مدارس تابستانی، ژورنال کلاب‌ها و جشنواره‌های دانشجویی دنبال خواهد شد تا شرکت‌کنندگان بتوانند بیشترین بهره را از برنامه‌های این کنفرانس ببرند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]