40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 گام جدید شرکت اپل برای ورود به دنیای هوش مصنوعی

گام جدید شرکت اپل برای ورود به دنیای هوش مصنوعی

شرکت اپل یک استارتاپ تخصصی در زمینه هوش مصنوعی پیشرفته و فناوری بینایی ماشین را خریداری کرده است که ممکن است به سازندگان آیفون کمک کند تا هوش مصنوعی خود را در برخی از برنامه‌ها و خدمات خود بهبود بخشد.

به گفته کارشناسان، این غول فناوری مستقر در کالیفرنیا، اوایل سال جاری شرکت ویلنیکس  که در بارسلونا مستقر است را خریداری کرد. ویلنیکس فناوری‌ای را توسعه داده است که با استفاده از هوش مصنوعی، محتوای تصویری، صوتی و متنی یک ویدیو را تجزیه و تحلیل می‌کند تا آنچه را که ویدیو نشان می‌دهد درک کند. این فناوری برای ایجاد برچسب در ویدیو به کار گرفته می‌شود  و آن را قابل جستجو می‌کند.

به گفته افرادی که نخواستند نامشان فاش شود ارزش این معامله حدود ۵۰ میلیون دلار است این شرکت در بیانیه ای گفت: “اپل هر چند وقت یکبار شرکت‌های کوچک‌تر فناوری را خریداری می‌کند و ما معمولاً در مورد هدف یا برنامه‌های خود صحبت نمی‌کنیم.”

شرکت ویلنیکس، فناوری خود را در نرم‌افزارهایی به کار می‌گیرد که شرکت‌های دیگر برای جست و جو و پیشنهاد ویدیو در موتورهای جست‌وجو استفاده می‌کنند. این شرکت می‌گوید سیستم آن‌ها نه تنها توانایی شناسایی آیتم‌ها را دارد، بلکه می تواند این موارد را نیز درک کند.

در وبسایت این شرکت آمده است که منظور از درک‌کردن این است که به طور مثال اگر سیستم چهره مایکل جردن را تشخیص داد درک کند که او بازیکن سابق بسکتبال NBA است که برای شیکاگو بولز بازی کرده و به دانشگاه کارولینای شمالی رفته است.

اپل می‌تواند به طور بالقوه این فناوری را در دستیار دیجیتال خود یعنی سیری به کار گیرد و جستجوی آن را بهبود ببخشد. همچنین می‌تواند در اپلیکیشن عکس اپل مورد استفاده قرار گیرد تا ویدیوها را با همان روشی که در جستجوی عکس ها با استفاده از موارد داخل عکس‌ها می‌شود پیدا کرد بیابد.

کاربرد دیگر سیستم شرکت ویلنیکس به عنوان یک موتور پیشنهاددهنده برای برنامه‌‎های تلویزیونی و خبری است تا از این طریق محتوای مرتبط‌ تری  برای کاربران نمایش داده شود.

به گفته منابع آگاه بیش از ۵۰ نفر از مهندسان و دانشمندان این شرکت در اپل باقی مانده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به بنیانگذار ویلنیکس و مدیر ارشد فناوری شرکت اشاره کرد.

اپل قصد دارد که دفتر ویلنیکس را که در بارسلونا است در همان جا نگه دارد و در پی آن است که این شرکت را به یکی از اصلی‌ترین مراکز تحقیق و توسعه هوش مصنوعی در اروپا تبدیل کند.

از این روی اپل استخدام مهندسین را برای کار در این دفتر آغاز کرده است. اپل همچنین دارای مهندسین هوش مصنوعی در برخی از مناطق اروپا از جمله کمبریج ایرلند، مونیخ و زوریخ است.

با این خرید، اپل شمار شرکت‌های هوش مصنوعی را که در سال‌های اخیر خریده است افزایش داد. اپل پیش از این و تنها در سال ۲۰۲۰ شرکت‌های  Xnor.ai ، Inductiv و Voysis را در راستای تلاش‌های خود برای تقویت هوش مصنوعی در این شرکت خریداری کرده است.

اپل دستیار هوشمند سیری را در سال ۲۰۱۱ راه‌اندازی کرد و از آن زمان هوش مصنوعی را در تمامی نرم‌افزارهای خود، از جمله برنامه مرتبط با تصویر و دوربین، بهینه‌سازی دوام باتری و تشخیص چهره و دست خط، گسترش داده است.

با وجود اینکه این شرکت گام‌های بزرگی در جهت بهبود فناوری یادگیری ماشین برداشته است، اما کماکان دستیار صوتی سیری در مقایسه با رقبای شرکت‌های آمازون و گوگل عقب‌تر است. اما خریدهای اخیر مرتبط با هوش مصنوعی در شرکت اپل، افزایش حضور عمومی در حوزه یادگیری ماشین، استخدام محققان جدید و انتصاب مدیر سابق گوگل جان جیاناندریا نشان‌گر تلاش این شرکت برای ایجاد پیشرفت‌های اساسی در این حوزه است.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید.

 

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]