40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 گوگل چت‌بات Bard را برای رقابت با ChatGPT راه‌اندازی کرد

گوگل چت‌بات Bard را برای رقابت با ChatGPT راه‌اندازی کرد

این غول اینترنتی گفت که Bard قبل از عرضه عمومی در هفته‌های آینده توسط یک گروه کوچک و خصوصی از آزمایش‌کنندگان مورد‌استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش هوشیو، گوگل اعلام کرد که به‌زودی یک چت‌بات آزمایشی به نام Bard را برای رقابت با ChatGPT منتشر خواهد کرد. GPT از زمان رونمایی در اواخر نوامبر میلیون‌ها نفر را شگفت‌زده کرده است.

گوگل اعلام کرد که آزمایش محصول جدید خود را با یک گروه کوچک و خصوصی از روز دوشنبه آغاز خواهد کرد و سپس در هفته‌های آینده آن را برای عموم منتشر می‌کند. ساندار پیچای، مدیر اجرایی گوگل نیز در یک پست وبلاگی گفت که موتور جستجوی این شرکت به‌زودی به ویژگی‌های هوش مصنوعی مجهز خواهد شد که خلاصه‌ای از اطلاعات پیچیده را ارائه می‌دهد.

بنا به گفته این شرکت، Bard به این دلیل که داستان‌هایی را روایت می‌کند، اینگونه نامگذاری شده است. این محصول مبتنی بر فناوری آزمایشی به نام LaMDA، مخفف Language Model for Dialogue Applications است. LaMDA یک مدل زبانی قدرتمند برای برنامه‌های گفتگوست که قادر به تولید متنی مشابه متن‌های انسانی براساس ورودی دریافتی است. گوگل چندین ماه است که این چت‌بات را به‌صورت داخلی و با تعداد محدودی از کاربران خارجی آزمایش می‌کند.

ساندار پیچای، رئیس گوگل در وبلاگی نوشت: «بارد در تلاش است تا دانش جهان را با قدرت، هوش و خلاقیت مدل‌های زبانی بزرگ ترکیب کند.»

گوگل چت‌بات Bard

او گفت که این پلتفرم در ابتدا بر روی یک نسخه به سبک LaMDA کار خواهد کرد که به انرژی کمتری نیاز دارد تا افراد بیشتری بتوانند به‌طور همزمان از آن استفاده کنند.

گوگل یکی از شرکت‌هایی است که درحال تحقیق و آزمایش نوع جدیدی از ربات‌های گفتگو است که تقریبا می‌تواند درمورد هر موضوعی صحبت کند. OpenAI، یک استارتاپ کوچک در سانفرانسیسکو است که با فناوری ChatGPT توجه عموم را به خود جلب کرد و رقابتی را برای گنجاندن این نوع فناوری در طیف گسترده‌ای از محصولات به راه انداخت.

این غول فناوری همچنین ابزارهای هوش مصنوعی جدیدی را برای موتور جستجوی فعلی خود معرفی کرده است.

پیچای تاکید کرد که می‌خواهد سرویس‌های هوش مصنوعی گوگل «جسورانه و مسئولیت‌پذیر» باشند، اما جزئیاتی درمورد نحوه جلوگیری بارد از اشتراک‌گذاری محتوای مضر یا توهین‌آمیز ارائه نکرده است.

اعلامیه گوگل به دنبال گمانه‌زنی‌های گسترده مبنی بر اینکه مایکروسافت قصد دارد چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT را به موتور جستجوی خود Bing بیاورد و پس از سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری مایکروسافت در شرکت سازنده GPT یعنی OpenAI ، منتشر شد.

ChatGPT  می‌تواند به سؤالات پاسخ دهد و درخواست‌ها را به‌صورت متنی، براساس اطلاعات موجود در اینترنت تا پیش از سال ۲۰۲۱ انجام دهد. این چت‌بات قادر است سخنرانی‌ها، آهنگ‌ها، محتوای بازاریابی، مقالات خبری و مقالات دانشجویی تولید کند.

در‌حال حاضر استفاده از این محصول برای مردم رایگان است، اگرچه هر‌بار که شخصی از آن استفاده می‌کند، چند پنی برای شرکت هزینه دارد. OpenAI اخیرا یک ردیف اشتراک برای خدمات خود اعلام کرده است که افراد می‌توانند با پرداخت هزینه به آن دسترسی یابند.

اما کارشناسان معتقدند، هدف نهایی ربات‌های گفتگو ارائه جایگزینی برای جستجوی وب است، به نحوی که با پاسخ دادن به درخواست کاربر، او را از کلیک‌کردن بر روی چندین صفحه وب بی‌نیاز سازد. در واقع چت‌بات می‌تواند یک پاسخ واحد ارائه دهد که حاوی تمام اطلاعات مورد‌نیاز کاربر باشد. این موضوع می‌تواند به‌صورت یک پاسخ مستقیم، یا پیوند به وب‌سایتی باشد که حاوی اطلاعات موردنظر کاربر است. این امر به‌صورت بالقوه می‌تواند، با حذف نیاز به جستجوی چندین صفحه وب و کلیک بر روی چندین پیوند، باعث صرفه‌جویی در زمان و تلاش کاربر گردد.

ساندار پیچای گفت که مردم از جستجوی گوگل برای پرسیدن سوالات ظریف‌تر از قبل استفاده خواهند کرد.

او نوشت: «هوش مصنوعی می‌تواند برای تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها و استنتاج در شرایطی که پاسخ قطعی واحدی وجود ندارد، استفاده شود و بینش‌هایی را برای سؤالاتی که هیچ پاسخ مستقیمی ندارد ارائه دهد.»

به‌زودی، ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را در «موتور جستجو گوگل» خواهید دید که اطلاعات پیچیده و دیدگاه‌های متعدد را در قالب‌هایی قابل‌فهم‌تر ارائه می‌دهد، بنابراین به‌سرعت می‌توانید اطلاعات اصلی را دریافت کرده و درمورد آن اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]