40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 یادگیری عمیق، کامیون‌های خودران را به بازوهای رباتیک مجهز می‌کند

یادگیری عمیق، کامیون‌های خودران را به بازوهای رباتیک مجهز می‌کند

Outrider استارتاپی که عملیات حیاط مستقل را برای مراکز تدارکات توسعه می‌دهد، اکنون فناوریTrailerConnect را ایجاد کرده است. فناوری‌ای که به صورت رباتیک، خطوط ترمز و برق مورد نیاز را از کامیون‌های حیاطی به ده‌ها میلیون تریلر و شاسی در حال گردش در سراسر جهان متصل می‌کند!

یادگیری عمیق، کامیون‌های خودران

به گزارش هوشیو، یک فناوری مبتنی بر یادگیری عمیق با نام TrailerConnect ایجاد شده که اکنون به عنوان بخشی از Outrider System در دسترس است که می‌‌تواند محوطه‌های توزیع را برای مراکز تدارکات و نیز شرکت‌های بزرگ و وابسته به لجستیک خودکار کند.

در محوطه‌های توزیع در سراسر جهان، کامیون‌های حیاطی، نیمه‌تریلرها را از درهای اسکله به جاده‌های عمومی انتقال می‌دهند. برای جابه‌جایی این تریلرها، رانندگان کامیون خطوط ترمز تحت فشار را به نیمه‌تریلرها متصل می‌کنند، تا ترمزدستی را رها کنند و تریلرها را در اطراف حیاط حرکت دهند. در حقیقت، این یک کار دستی خطرناک است که راننده را مجبور می‌کند مدام وارد کابین شده و از کابین خارج شود.

اندرو اسمیت، مدیرعامل و مؤسس Outrider در این باره می‌گوید: «Outrider در حال اختراع محوطه‌ای مدرن برای توزیع است، تا کارآمدتر، ایمن‌تر و پایدارتر از همیشه عرض‌اندام کند و از طرفی ما در حال ارائه فناوری موفقیت‌آمیزی به نام TrailerConnect هستیم.»

«حقیقت آن است که فناوری TrailerConnect  یک کار خطرناک را برای کامیون‌ها خودکار می‌کند؛ کاری که به طور سنتی بیش از ۶ میلیارد بار در سال در سراسر جهان انجام می‌شود! در واقع، چیزی که باعث شد ما به فناوری جدایی‌ناپذیری برای حمل‌ونقل نائل شویم، ۴ سال موفقیت ما در توسعه و مشارکت نزدیکمان با مشتریان بوده است.»

نکته جالب در خصوص این فناوری این است که با اینکه تریلرها ممکن است بسیار شبیه به هم به نظر برسند، اما کانکتورهای آن‌ها کاملاً متفاوت‌اند. کانکتورها وسایل اتصالی هستند که برای اینکه خطوط ترمز و برق از کامیون به تریلر متصل شوند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. TrailerConnect از الگوریتم‌های نرم‌افزاری اختصاصی، سخت‌افزار و حسگرهای ادغام‌شده در بازوهای ارائه‌شده توسط Yaskawa برای مکان‌یابی، شناسایی، اتصال و قطع اتصال از نیمه‌تریلرها بدون تغییر یا آداپتور استفاده می‌کند.»

مت یوهانس، معاون مهندسی سخت‌افزار و رباتیک Outrider، برای توضیح بیشتر می‌گوید: «در حقیقت، چنددهه‌ای طول کشید، تا تلاش‌های ما برای اتصال خودکار کامیون‌ها به نیمه‌تریلرها به نتیجه برسد، چراکه به دلیل تغییر کل ناوگان تریلر یا پرداختن به تنوع خود گلادندها با شکست مواجه می‌شد. تا اینکه ادراک و یادگیری عمیق این مشکل را حل کردند، تا این کار، ارزشی فوری برای مشتریان به ارمغان بیاورد.»

دستاوردهای فناوری ثبت اختراع TrailerConnect عبارت‌اند از:

  • راه‌حل اتوماسیون محوطه که برای اولین بار به بازار عرضه می‌شود و حرکت‌های تریلر را به طور کاملاً مستقل و بدون آلایندگی انجام می‌دهد.
  • پشتی مفصلی خودکار با دقت بالا.
  • جهت‌گیری‌های متنوع تریلر.

فناوری Outrider موفق شده است ده‌ها هزار حرکت تریلر را به طور کاملاً مستقل در سایت‌های مشتریان Fortune 500 و در مرکز آزمایش پیشرفته خود، در مقیاس کامل انجام دهد.

جولیان کونیهان که در زنجیره تأمین و زیرساخت‌های تجارت تخصص دارد، در این باره می‌گوید: «به جرئت می‌توان گفت راه‌اندازی TrailerConnect باعث شده Outrider در میان اولین‌ اختراعات فنی، بهترین باشد و تأثیر زیادی بر بخش حمل‌ونقل بگذارد.»

Outrider تا به امروز ۱۱۸ میلیون دلار سرمایه جذب کرده و دارای مالکیت معنوی گسترده است. در واقع، این شرکت اولین مرکز آزمایش پیشرفته در صنعت برای عملیات حیاط مستقل محسوب می‌شود که به بهترین و کارآمدترین شیوه طراحی شده است.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]