40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
دوره
کارگاه
وبینار
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
وبینارها، کارگاره‌ها و دوره‌ها
 ایلان ماسک از رقیب ChatGPT رونمایی کرد

ایلان ماسک از رقیب ChatGPT رونمایی کرد

ایلان ماسک، مالک شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) یک هوش مصنوعی جدید با نام Grok AI را راه اندازی کرده است که یک چت بات مصنوعی هوشمند پرقدرت و به عقیده بسیاری از افراد به عنوان یک رقیب جدی برای ChatGPT می باشد. این چت بات هم اکنون در مرحله بتای در دسترس است، از همین رو در حال حاضر فقط کاربران X Premium در ایالات متحده می توانند از آن استفاده کنند.

برخی از داده های اولیه که توسط xAI فاش شد، نشان می دهد که Grok تنها با دو ماه آموزش عملکرد به مراتب بهتری از GPT-3.5 دارد. از طرفی برخی گزارش ها حاکی از آن دارد که این هوش مصنوعی قابلیت رقابت با GPT-4 را نیز دارد. این قابلیت ها باعث شده تا شاهد یک رقیب جدی برای ChatGPT و یکی از بهترین هوش مصنوعی های موجود باشیم.

البته برخی از تفاوت های کلیدی وجود دارد که Grok را از چت جی پی تی OpenAI متمایز می‌کنند. باتوجه به موارد مطرح شده در ادامه این مطلب به بررسی بین این دو هوش مصنوعی می پردازیم. البته توجه داشته باشید که این یک مقایسه کامل نیست زیرا همانطور که اشاره کردیم، Grok در مرحله بتا اولیه بوده و هنوز به صورت عمومی منتشر نشده است.

هوش مصنوعی Grok AI چیست؟

همانطور که گفته شد،  Grok AI چت بات هوش مصنوعی جدید استارتاپ xAI متعلق به ایلان ماسک است. این هوش مصنوعی جدیدترین هوش مصنوعی است که آماده رقابت با سایر هوش مصنوعی ها مانند Google Bard، Claude AI  و … است. نام گروک هم از داستان های علمی تخیلی دهه 1960 الهام گرفته شده و هم از یک فعل کمتر شناخته شده که گرفته شده که به گفته آکسفورد، این فعل به معنای «درک به طور شهودی یا با همدلی» است.

تفاوت Grok AI با ChatGPT چیست؟

هوش منصوعی Grok به گونه ای آموزش داده شده تا در انبوه چت بات های هوش مصنوعی متمایز شود. فراتر از ویژگی‌های فنی، تفاوت کلیدی بین Grok و ChatGPT این است که Grok به خاطر حس شوخ طبعی اش مورد تبلیغ قرار می‌گیرد. به عبارتی بهتر نحوه ارتباط و لحن این چت بات برخلاف دیگر مدل ها مانند ChatGPT وGoogle Bard با حس شوخ طبعی انجام می شود، کاری که دیگر چت بات ها انجام نمی دهند مگر اینکه به طور خاص از شما درخواست شود.

دلیل این موضوع را می توان از صحبت های ماسک برداشت کرد که قول پاسخ‌های شوخ‌آمیز و طعنه‌آمیز از Grok را می‌دهد، زیرا امیدوار است به عنوان پادزهری برای پاسخ‌های گاهی خشک ChatGPT عمل کند. علاوه بر این، Grok AI به همه پست‌های جدید در X دسترسی دارد. این به ربات برتری نسبت به ChatGPT می‌دهد، که داده های آن تا سال 2021 است. از آنجایی که هوش مصنوعی Gork به پست‌های یک پلتفرم رسانه اجتماعی متکی خواهد بود، با آخرین رویدادها سریع‌تر از ChatGPT به‌روزرسانی می‌شود.

Grok AI بر خلاف ChatGPT رایگان نیست

ChatGPT در حال حاضر در دو مدل موجود است: GPT-3.5 و GPT-4. نسخه اول کاملا رایگان است، در حالی که نسخه دوم، نسخه بهبود یافته تر و با قابلیت های نسبتا بیشتر، 20 دلار در ماه برای شما هزینه دارد. برای خرید اکانت ChatGPT و دسترسی به ورژن چت جی پی ۴ پیشنهاد ما فروشگاه مطمئن سیب تیپ است. اما آخرین چت بات در حال حاضر در مرحله بتاست که در آن تنها کاربران منتخب X Premium از ایالات متحده می توانند به هوش مصنوعی دسترسی داشته باشند. پس از راه‌اندازی، در کنار X Premium+، اشتراک ماهانه ۱۶ دلاری که ویژگی‌های همراه است، در دسترس خواهد بود.

علاوه بر این، Grok AI هنوز به صورت عمومی منتشر نشده است. در حالی که می‌توانید از طریق وب‌سایت OpenAI به راحتی به ChatGPT دسترسی داشته باشید. برای استفاده از Grok ، باید در فهرست انتظار ثبت نام کنید، که فقط به کسانی که دارای طرح اشتراک X Premium هستند محدود می شود.

بهترین هوش مصنوعی کدام است؟

تعیین اینکه کدام چت بات هوش مصنوعی بین هوش مصنوعی Elon Musk’s Grok AI و ChatGPT برای شما «بهتر» به نیازها و ترجیحات خاص شما به عنوان کاربر بستگی دارد. هر دو ربات چت نقاط قوت و ضعف خود را دارند و انتخاب بین آنها ممکن است به وظایف یا برنامه های خاصی که در ذهن دارید بستگی داشته باشد:

Grok AI

  • دسترسی سریع به اطلاعات جدید از پلتفرم X
  • طراحی بصری جذاب تر
  • در حال حاضر در حال آزمایش بتا است و فقط برای تعداد محدودی از کاربران در دسترس است
  • به اندازه ChatGPT شناخته شده نیست

ChatGPT

  • در دسترس عموم است و دارای پایگاه کاربری بزرگی است
  • بر روی مجموعه داده عظیمی از متن و کد آموزش دیده است
  • قادر به تولید قالب های متن مختلف است
  • دسترسی سریع به اطلاعات ندارد

در نهایت، بهترین راه برای تصمیم گیری اینکه کدام چت بات برای شما عملکرد بهتری دارد، این است که هر دو را امتحان کنید و ببینید کدام یک را ترجیح می دهید. همچنین می توانید هنگام تصمیم گیری عواملی مانند قیمت، در دسترس بودن و نیازهای خاص خود را در نظر بگیرید. پیشنهاد میکنیم نظرات وبسایت سیب تیپ را مطالعه بفرمائيد و امیدواریم این مطلب که توسط تیم محتوای سیب تیپ تهیه شده است، مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.