40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 برنامه هوشمند تشخیص اسلحه؛ به‌زودی در مترو

برنامه هوشمند تشخیص اسلحه؛ به‌زودی در مترو

سازمان ترابری جنوب شرقی پنسیلوانیا (معروف به SEPTA) به‌زودی با کمک هوش مصنوعی، برنامه هوشمند تشخیص اسلحه‌ای را در دوربین‌های نظارتی مترو مستقر خواهد کرد.

برنامه هوشمند تشخیص اسلحه در مترو

با این‌کار سیستم حمل‌ونقل فیلادلفیا می‌تواند از جنایات مرتبط با اسلحه خلاص شود؛ این سیستم از فناوری ZeroEyes مبتنی بر Conshohocken برای شناسایی سلاح‌ گرم استفاده می‌کند، تا در زمان مورد نظر به واکنش سریع پلیس کمک کند. 

از اوایل سال آینده، سکوهای مترو فیلادلفیا با استفاده از یک سیستم هوش مصنوعی، می‌توانند اسلحه‌های گرم را در تصاویر نظارتی شناسایی کنند و این موجب کنترل تهدید خشونت در این مکان‌های عمومی خواهد شد.

هیئت‌‌مدیره سازمان ترابری جنوب شرقی پنسیلوانیا، یک برنامه آزمایشی تصویب کرده است که به استقرار مجموعه فناوری‌های توسعه‌یافته توسط ZeroEyes کمک می‌کند. این پلتفرم تا قبل‌ از این توسط وزارت دفاع ایالات متحده استفاده می‌شده و اکنون SEPTA اولین سیستم حمل‌ونقل بزرگ در ایالات متحده خواهد بود که ZeroEyes را آزمایش می‌کند. پیش از این «راه‌حل یادگیری ماشینی» این برنامه در مدارس دولتی، دانشگاه‌ها، پردیس‌های شرکتی Fortune 500 و سایر سازمان‌ها، در بیش از ۳۰ ایالت مورد آزمایش قرار گرفته است.

این فناوری برای بررسی و شناخت افرادی که آشکارا اسلحه حمل می‌کنند، در دو ایستگاه مترو با نام‌های «فروشگاه فرانکفورد» و «خطوط گسترده خیابان» استفاده خواهد شد؛ این دو ایستگاه در سال‌های اخیر با افزایش تعداد سرقت‌های مسلحانه و چندین حادثه تیراندازی مواجه بوده‌اند.

SEPTA بیش از سی‌هزار دوربین مداربسته در سراسر سیستم خود، نصب کرده است و روی همه آن‌ها نرم‌افزار ZeroEyes با فناوری Conshohocken مستقر شده؛ این نرم‌افزار توان اختصاصی خود را روی فیدهای دوربین SEPTA لایه‌بندی می‌کند تا افرادی را که در حال تکان دادن اسلحه هستند، شناسایی کند. این برنامه سرعت تشخیص ۳ الی۵ ثانیه‌ای دارد و به مجریان قانون فرصتی می‌دهد تا افسران انتظامی را زودتر به محل اعزام کنند.

فیدهای دوربین ZeroEyes به‌صورت شبانه‌روزی توسط کارشناسان بازنشسته ارتش و مجریان قانون ایالات متحده، نظارت می‌شود و اطلاعات را از مرکز عملیات شرکت در اختیار پلیس قرار می‌دهند. گزارش‌هایی که به پلیس شهر داده می‌شود، شامل ظاهر مظنون، لباس، اسلحه و مکان این افراد است.

سخنگوی SEPTA روز پنجشنبه اعلام کرد: این فناوری از «تشخیص چهره» استفاده نمی‌کند و فیلم‌ها یا تصاویر هیچ‌کس را دریافت، ضبط، ذخیره یا اشتراک‌گذاری نمی‌کند.

این فناوری در ماه‌های اخیر به‌صورت قابل‌توجهی مطبوعات را به خود جلب کرده است، زیرا بسیاری از شهرهای ایالات متحده برای مبارزه با اپیدمی خشونت با اسلحه که پس از شروع همه‌گیری COVID-19 تشدید شده، تلاش می‌کنند.

در همین‌حال، SEPTA با سایر شرکت‌های فناوری که راه‌حل‌های مشابهی ارائه می‌دهند نیز مشورت کرده است، اما درنهایت تصمیم گرفت که حضور محلی ZeroEyes بهترین مشارکت را ایجاد خواهد کرد. این شرکت توسط گروهی از کارشناسان بازنشسته نیروی دریایی تأسیس شده است و آن‌ها از صدها هزار تصویر و ویدئویی که اسلحه‌ها را به تصویر می‌کشیدند، برای آموزش سرویس هوش مصنوعی خود استفاده کرده‌اند.

قوانین ایالتی به صاحبان قانونی اسلحه اجازه می‌دهد تا زمانی که دارای مجوز حمل مخفی هستند، در اتوبوس‌ها، مترو و قطارهای SEPTA اسلحه حمل کنند. فناوری ZeroEyes نیز تنها در صورت کشیده شدن سلاح، آن را به‌عنوان تهدید تعبیر می‌کند.

SEPTA برای برداشتن گام‌های بلند‌تر در رسیدگی به جرایم خشونت‌آمیز، تحت فشار بوده است؛ چراکه از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱، سرقت‌ها و حملات شدید در تأسیسات این شرکت ۸۰ درصد افزایش یافته است.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]