40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 تحولی در خدمات بانکی و امنیت اطلاعات

راه‌اندازی چت‌بات هوش مصنوعی بانک مسکن

تحولی در خدمات بانکی و امنیت اطلاعات

سرپرست گروه هوش مصنوعی و شرکت فناوری اطلاعات ناوا، به معرفی فعالیت‌های این گروه پرداخت. او از راه‌اندازی چت‌بات هوش مصنوعی جدید بانک مسکن خبر داد که به زودی در اپلیکیشن همراه بانک و شعب مختلف استفاده خواهد شد. این چت‌بات با هدف تسهیل خدمات به مشتریان و حفظ امنیت اطلاعات، به صورت محلی و بر روی سرورهای بانک مسکن پیاده‌سازی شده است. اکرمی همچنین از توسعه ابزارهای تخصصی در زمینه اعتبارسنجی مشتری و پیش‌بینی ریزش مشتری مبتنی بر هوش مصنوعی توسط این گروه خبر داد.

«ندا اکرمی»، سرپرست گروه هوش مصنوعی و شرکت فناوری اطلاعات ناوا، که زیرمجموعه بانک مسکن است، در گفت‌وگوی اخیر خود به معرفی فعالیت‌های این گروه پرداخت. او توضیح داد که گروه هوش مصنوعی طی چند ماه اخیر فعالیت‌های خود را آغاز کرده و به طور جدی در حال پیاده‌سازی محصولات جدید برای تسهیل فرآیندهای داخلی بانک مسکن است.

امنیت اطلاعات مشتریان

یکی از محصولات کلیدی این گروه، چت‌بات هوش مصنوعی است که برای ارائه خدمات در حوزه بانکی ساخته شده و به زودی در اپلیکیشن همراه بانک بانک مسکن و شعب مختلف راه‌اندازی خواهد شد. این چت‌بات قادر است به مشتریان بانک خدمات مختلفی ارائه دهد. علاوه بر این، گروه ناوا اپلیکیشن‌های تخصصی دیگری را در زمینه اعتبارسنجی مشتری و پیش‌بینی ریزش مشتری مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه داده است.

اکرمی تأکید کرد که چت‌بات هوش مصنوعی بانک مسکن از دیگر چت‌بات‌های موجود متمایز است، زیرا به صورت محلی و بر روی سرورهای بانک مسکن پیاده‌سازی شده است. این روش در مقابل استفاده از سرویس‌های دیگر به صورت API امنتی بیشتری دارد و این امر باعث می‌شود که اطلاعات مشتریان به صورت امن و محرمانه باقی بماند، بدون آنکه نگرانی از بابت حفظ امنیت داده‌ها وجود داشته باشد.

ندا اکرمی ، سرپرست گروه هوش مصنوعی و شرکت فناوری اطلاعات ناوا

در فاز اول، این چت‌بات به سوالات تخصصی مربوط به بانک مسکن، شامل محصولات و خدمات بانک و انواع وام‌ها، پاسخ خواهد داد. در مراحل بعدی، دامنه عملکرد آن به حوزه مالی و بانکی گسترش خواهد یافت.

ندا اکرمی افزود که از نظر سرعت پاسخ‌دهی و تعامل، چت‌بات طراحی شده به گونه‌ای است که کاربران احساس می‌کنند با یکی از کارمندان بانک در حال گفت‌وگو هستند. این چت‌بات تلاش کرده است تا گفتار رسمی و کتابی را به گفتار محاوره‌ای نزدیک کند تا مشتری احساس ارتباط با یک ماشین را نداشته باشد و این یکی از مزایای آن به شمار می‌رود.

انتظار برای انتشار اخبار جدید و محصولات آینده

گروه هوش مصنوعی همچنین در حال توسعه ابزارهایی در زمینه پیش‌بینی ریزش مشتری و اعتبارسنجی است. این ابزارها به کارکنان بانک مسکن کمک می‌کنند تا به طور مؤثرتر به تحلیل داده‌های مشتریان پرداخته و از ریزش آنها جلوگیری کنند.

اکرمی در پایان اشاره کرد:«بانک مسکن به دلیل انگیزه و تخصص بالای خود، به زودی اخبار بیشتری از پیشرفت‌های خود منتشر خواهد کرد و امیدوار است تا پایان سال جاری، تعدادی از محصولات جدید و کاربردی خود را معرفی کند.»

درمجموع ندا اکرمی با تاکید بر اهمیت امنیت اطلاعات و بهبود خدمات به مشتریان، از چت‌بات هوش مصنوعی جدید بانک مسکن و دیگر ابزارهای تخصصی هوش مصنوعی صحبت کرد. این ابزارها به منظور تسهیل فرآیندهای داخلی بانک و ارائه خدمات بهتر به مشتریان طراحی شده‌اند. با توجه به طراحی محلی و تمرکز بر تعامل نزدیک با کاربران، این تکنولوژی‌ها به نظر می‌رسد که گامی مؤثر در ارتقای تجربه خدمات بانکی و تحلیل داده‌های مشتریان برداشته‌اند. اکرمی اعلام کرد که این گروه به زودی اخبار بیشتری از پیشرفت‌های خود منتشر خواهد کرد و امیدوار است تا پایان سال جاری محصولات جدید و کاربردی بیشتری را معرفی کند.

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]