پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 رونمایی شیائومی از «سایبر وان»؛ اولین ربات انسان نمای خود

رونمایی شیائومی از «سایبر وان»؛ اولین ربات انسان نمای خود

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شیائومی اخیراَ چندین محصول جدید معرفی کرده، که یکی از جالب‌ترین آنها یک ربات انسان نما به نام «سایبر وان» است. این اولین ربات انسان‌نمایی است که، این غول فناوری چینی از آن رونمایی کرده و در میان 10 محصول جدید این شرکت، بیشترین توجه مخاطبان را به خود جلب کرده است. البته این نخستین بار نیست که شیائومی از محصولی رباتیک رونمایی می‌کند، چراکه این شرکت پیشتر نیز رباتی به نام Cyberdog، با الهام از سگ‌ها ساخته بود.

«سایبر وان» ملقب به Metal Bro را باید یک ربات بیونیک کاملاً شبه ‌انسانی درنظر گرفت، که دارای قدی به طول 177 متر و وزنی معادل  52 کیلوگرم است. چهره این ربات از یک صفحه خمیده تشکیل شده و می‌تواند جهان را به صورت سه‌بُعدی ببیند، ضمنا «سایبر وان» از دو میکروفون برای شنیدن نیز برخوردار است.

این ربات مجهز به الگوریتمی کنترلی‌ از شیائومی است، که می‌تواند حرکت 21 مفصل را در این ماشین هوشمند هماهنگ کند. علاوه بر این «سایبر وان» قابلیت تفسیر 45 حس انسانی و تفکیک 85 مفهوم محیطی را نیز دارد. طبق گزارشات شیائومی، این ربات روز به روز مهارت‌های جدیدی می‌آموزد و قادر است فناوری‌های مکاترونیک پیشرفته و هوش مصنوعی که در آزمایشگاه‌های رباتیک این شرکت تولید شده‌اند را با یکدیگر ادغام نماید. شیائومی ادعا کرده منابع و نیروی کار زیادی صرف ساخت «سایبر وان» کرده است.

ربات انسان نما

«سایبر وان» یک محصول نسل اول محسوب می‌شود و بسیاری از قابلیت‌هایش همچنان در حال توسعه است. ربات‌های دیگر همچون محصولات Boston Dynamics که ویژگی‌های مشابه دارند، انتظارات را از «سایبر وان» بالا برده‌اند. با این حال ربات شیائومی از نسخه‌ی اولیه‌ی ربات شبه‌انسانی  تسلا پیشی گرفته است.

از آنجایی که این ربات دومین دستاورد بزرگ شیائومی پس از سایبر داگ است، بسیاری به مقایسه این 2 ماشین هوشمند با یکدیگر می‌پردازند. اگر شما هم مشتاق به مقایسه این دو ربات با یکدیگر هستید بهتر است بدانید، این ربات انسان نما در مقایسه با سایبر داگ از توانایی‌های پردازشی بیشتری برخوردار است، ضمن آنکه شیائومی اعلام کرده قصد فروش این ربات را نیز ندارد. در حقیقت این یافته جدید رباتیک شیائومی در خدمت تحقیقات رباتیک قرار خواهد داشت، با این وجود شایعاتی مبنی بر فروش این ربات به ارزش 89 هزار تا 104 هزار دلار به گوش می‌رسد. ضمنا این ربات قادر است با سرعت 3.6 کیلومتر بر ساعت به سمت جلو حرکت نماید.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]