پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 لزوم هوشمندسازی در پروژه‌های شهرداری تبریز

لزوم هوشمندسازی در پروژه‌های شهرداری تبریز

زمان مطالعه: 2 دقیقه

محمدرضا کاظمی، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز، از جایگاه مهم هوشمندسازی به عنوان بستر اصلی و زیرساخت پروژه‌های شهری یاد کرد و ایجاد زیرساخت‌های شهر هوشمند و رفع چالش‌های موجود در این راه را در گرو این امر دانست که در تمامی پروژه‌های شهری دیدگاه مبتنی بر هوشمندسازی فراگیر شود.

او با تأکید بر نقش مهم هوشمندسازی در ایجاد رفاه برای شهروندان و لزوم توجه مدیران شهرداری به فناوری‌های روز مانند هوش مصنوعی، گفت: توجه مخصوص به فناوری و هوشمندسازی باید به یک اصل زیرساختی در پروژه‌های شهری تبدیل شود و لازم است که روح کلی این نگاه نوین در تمامی سطوح مدیریت شهری حکم‌فرما باشد.

به گفته محمدرضا کاظمی، برای اینکه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری از یک نهاد خدمات‌دهنده صرف در سطح پشتیبانی به سازمانی پیشرو در حوزه فناوری و مدیریت هوشمندسازی در سطح کلان‌شهر تبریز تبدیل شود گذشته از تخصص و ارائه ایده‌های تازه در این مسیر، به پدید آمدن نگاه درست در رابطه با فناوری و هوشمندسازی و همچنین همراهی مسئولان مجموعه مدیریت شهری نیاز است.

او تقلیل دادن نقش و اهمیت فعالیت‌های سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری و محدود کردن آن به فعالیت صرف در حوزه خدمت‌رسانی را نادرست دانست و گفت: شایسته است که سازمان فناوری شهرداری به‌ تدریج از حوزه‌های خدماتی فاصله بگیرد و در سطحی کلان‌تر به دنبال اهداف مهمی چون هوشمندسازی شهر و فرآیندهای درون سازمانی باشد.

کاظمی، ضمن ضروری دانستن هوشمندسازی شهرها برای همسو شدن با جریان فناوری و دگرگونی‌های جهان امروز، اظهار داشت: بهره‌گیری از فناوری‌های نوین به‌ویژه فناوری اطلاعات و سرمایه‌گذاری کلان در این زمینه تنها راهی است که برای دستیابی به توسعه پایدار شهری و اقتصاد توسعه‌محور و در نهایت بالا بردن کیفیت زندگی شهروندان، جلوی پای ما قرار دارد.

او با تأکید بر نوآوری به عنوان یکی از محورهای اصلی رسیدن به شهر هوشمند، افزود: در راه تحقق بخشیدن به هدفِ شهرداری در ایجاد شهر هوشمند در نظر داشتن دو جنبه مختلف مهم است. یک جنبه از نظر اجراکنندگان و مسئولان است که باید بررسی شود چه نیازها و ملزوماتی برای تقویت زیرساخت‌های شهر هوشمند و هوشمندسازی وجود دارد. جنبه دیگر در نظر گرفتن مردم و شهروندان است. بدین معنی که باید بدانیم شهروندان از شهرداری چه انتظاراتی دارند و با طرح‌های اجراشده یا در دست اجرا چه حجمی از انتظارات مردم برآورده شده است یا خواهد شد. به هر حال این هر دو جنبه را باید به طور همزمان مورد توجه قرار داد.

محمدرضا کاظمی، به‌کار گرفتن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود برای توانمندسازی شهرداری تبریز، نوآوری و جلب رضایت شهروندان و تحقق تعالی سازمانی شهرداری را به عنوان مأموریت اصلی سازمان فناوری معرفی کرد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز، در پایان با اشاره به نقش مهم شهروندان در ارائه دیدگاه‌ها و مطالبات بر حق خود بیان کرد: برای محقق شدن شهر هوشمند فقط کار و تلاش شهرداری و فعالیت یک سازمان کافی نیست و مشارکت شهروندان در ارائه انتقادها و پیشنهادها نیز برای رسیدن به این هدف ضروری است. به همین علت تقاضای ما از شهروندان و صاحب‌نظران این است که با مراجعه به وبگاه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز و بررسی برنامه‌ها و فعالیت‌های شهرداری تبریز، دیدگاه‌های انتقادی یا پیشنهادی خود را به نشانی الکترونیک fava@tabriz.ir به نام سازمان فناوری شهرداری تبریز ارسال فرمایند.

شهرداری تبریز برای اجرای طرح‌های خود و آگاهی از مطالبات مردم در جهت رسیدن به شهر هوشمند، همواره از دریافت نظرات شهروندان و صاحب‌نظران استقبال می‌کند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]