Filter by دسته‌ها
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 پیشرفت هوش مصنوعی در چین باعث نگرانی آمریکا شد

پیشرفت هوش مصنوعی در چین باعث نگرانی آمریکا شد

بخش هوش مصنوعی کمیسیون امنیت ملی آمریکا گزارش نهایی خود را در مورد وضعیت فعلی پیشرفت هوش مصنوعی در ایالات متحده منتشر کرد. در این گزارش به تهدیدات ناشی از توانایی‌های سریع و توسعه‌یافته هوش مصنوعی چین پرداخته شده است.

در این گزارش ۷۵۰ صفحه‌ای آمده است که چین دارای قدرت، استعداد و جاه طلبی است و اگر روند فعلی پیشرفت هوش مصنوعی تغییر نکند، چین در دهه آینده از ایالات متحده که اکنون رهبر جهان در زمینه هوش مصنوعی است پیشی می‌گیرد.

می‌توان گفت نبرد هوش مصنوعی بر سر مقادیر محاسباتی است. در این گزارش هشدار داده شده است که استفاده داخلی چین از هوش مصنوعی برای هر کسی که حامی آزادی فردی است یک نمونه ترسناک است. ٰٰاین گزارش هشدار می‌دهد که استفاده از هوش مصنوعی به عنوان ابزاری برای سرکوب و نظارت، نمونه‌ای از استفاده نادرست از این فناوری نوین است.

این کمیسیون همچنین نگران است که پیشرفت هوش مصنوعی باعث افزایش تهدیدهای ناشی از حملات سایبری و کمپین‌های ضد اطلاعات روسیه و چین شده و امنیت سایبری آمریکا را برهم بزند.

این گزارش می‌افزاید استفاده محدود از حملات مبتنی بر هوش مصنوعی همه‌ی نگرانی ما نیست و نگرانی عمده مربوط به دیگر موارد سوءاستفاده از این فناوری است که با پیشرفت هوش مصنوعی احتمال آن افزایش می‌یابد. در همین اثنا، همه گیری کووید ۱۹ و تغییرات آب و هوایی بحران‌های جهانی را تشدید کرده است. این موضوع، لزوم گسترش درک ما از امنیت ملی و یافتن راه حل‌های نوآورانه مجهز به هوش مصنوعی را برجسته می‌کند.

پیشرفت هوش مصنوعی

اریک اشمیت مدیرعامل سابق گوگل و رئیس NSCAI چهار پیشنهاد کلیدی ارائه داده تا آمریکا آن‌ها را عملیاتی کند. پیشنهاد اول اختصاص ۴۰ میلیارد دلار بودجه برای گسترش و دموکراتیزه کردن تحقیق و توسعه هوش مصنوعی در سطح فدرال است.  در این گزارش آمده است این هزینه ۴۰ میلیارد دلاری در واقع پیش پرداختی ناچیز برای پیشرفت‌های آتی است.

پیشنهاد دوم این کمیسیون که ۱۵ عضو دارد ایجاد یک شورای رقابت فناوری در کاخ سفید است. آن‌ها می‌خواهند وزارت دفاع برای مسابقات هوش مصنوعی آماده شود.

اشمیت می‌گوید آمریکا با بحران کمبود استعدادها مواجه است و این کشور باید به آموزش استعدادهای جدید و گسترش برنامه‌های موجود در دولت بپردازد. وی معتقد است آمریکا باید بر روی جذب استعدادها به این کشور سرمایه‌گذاری کند.

سومین نکته اصلی توسعه سخت‌افزار و افزایش توانایی تولیدات نیمه رسانا در آمریکا است.

اشمیت می‌گوید واقعاً مهم است که سخت افزارهای ما قوی باشند و جزو برترین‌ها باشند. متاسفانه باید بگویم که ما درحال از دست دادن پیشتازی خود در ریز الکترونیک‌ها هستیم. ما باید صنعت نیمه رسانای داخلی را احیا کنیم و اطمینان حاصل کنیم که دو نسل از چین جلوتر هستیم.

پیشنهاد چهارم در مورد تحقیقات و پیشرفت هوش مصنوعی است و و باید در این حوزه سرمایه‌گذاری افزایش یابد.

اشمیت می‌گوید تحقیقاتی که منجر به پیشرفت هوش مصنوعی می‌شوند، بسیار گران هستند. ما نیاز داریم تا دولت شرایط نوآوری داخلی در هوش مصنوعی را فراهم کند.

اشمیت معتقد است ایالات متحده به زیرساخت ملی هوش مصنوعی نیاز دارد. وی می‌گوید ما به پول بیشتری احتیاج داریم. متاسفم که می‌گویم، اما واقعیت همین است و ما به پول بیشتری به ویژه در تحقیق و توسعه هوش مصنوعی نیاز داریم. هزینه‌های ما تا سال ۲۰۲۶ به ۳۲ میلیارد دلار در سال می‌رسد.

این گزارش به پنتاگون نیز توصیه می‌کند تا زمینه ادغام بیشتر هوش مصنوعی را تا سال ۲۰۲۵ فراهم کند. لازمه این امر چابک‌شدن در فرایندها، ایجاد زیرساخت دیجیتال مشترک و آموزش نیروی کار باسواد است.

این گزارش توصیه می‌کند که بهتر است پنتاگون به جای صرف هزینه در سیستم‌های نظامی و تمرکز بر استفاده از هوش مصنوعی در ارتش، در قابلیت‌های نسل بعدی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کند.

 

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.