Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 توانایی هوش مصنوعی برای قضاوت در مورد یک بازی ویدیویی از روی جلد آن

توانایی هوش مصنوعی برای قضاوت در مورد یک بازی ویدیویی از روی جلد آن

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آیا تابه‌حال شده تبلیغات هنری یا کاور یک بازی ویدیویی را ببینید و با خود بگویید “این دیگر چیست ؟” خب، دیگر تعجب نکنید. دو محقق با به‌کارگیری فناوری تشخیص تصویر پیشرفته و پردازش زبان طبیعی، یک سیستم هوش مصنوعی برای طبقه‌بندی ژانر بازی‌های ویدیویی ایجاد کرده‌اند.

هانگ جیانگ و لوکون ژنگ در مقاله تحقیقاتی خود با عنوان “یادگیری عمیق برای طبقه‌بندی ژانر بازی‌های ویدئویی” به توصیف یک دیتاست آموزش بزرگ برای استفاده در توسعه این سیستم طبقه‌بندی جدید پرداختند.

نویسندگان این مقاله می‌گویند: ما یک دیتاست بزرگ از 50،000 بازی ویدئویی شامل تصاویر روی جلد بازی، متن خلاصه بازی، عنوان بازی و اطلاعات ژانر ایجاد کردیم. این مجموعه داده می‌تواند برای مطالعات مختلفی مانند شناسایی متن از تصاویر، استخراج خودکار موضوع و غیره به کار گرفته شود و در آینده در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. همچنین، ما چندین مدل مبتنی بر تصویر و مدل‌های مبتنی بر متن را ارزیابی کردیم. ما همچنین با تلفیق تصویر و متن، یک مدل چندحالته ایجاد کردیم.

پس از تدوین این دیتاست، محققان از این پایگاه داده برای آموزش مدل‌های شناسایی متن و تصویر استفاده کردند. سپس محققان مدل‌ها را آزمایش کردند تا مشخص شود کدام یک از آن‌ها بهتر کار می‌کند. جای تعجب نیست که آن‌ها متوجه شدند که مدل‌های متنی بهتر از مدل‌های مبتنی بر تصویر عمل می‌کنند و مدل‌های ترکیبی از هر دوی آن‌ها عملکرد بهتری دارند.

نکته مهم این است که طبقه‌بندی ژانر بازی ویدیویی یک چالش پیچیده برای محققان هوش مصنوعی است. برخلاف موسیقی یا فیلم، بازی‌های ویدئویی دارای یک تعریف اضافی هستند چون آن‌ها یک شکل ِ تعاملی از سرگرمی هستند.

توانایی طبقه‌بندی خودکار بازی می‌تواند یک مزیت بزرگ برای این صنعت باشد. چنین سیستمی می‌تواند به گیمرها برای یافتن بازی‌هایی که ممکن است دوست داشته باشند یک راهنمای مفید باشد. همچنین به سازمان‌دهی بهتر کاتالوگ‌ها در ویترین فروشگاه‌ها کمک می‌کند.

نکته مهم‌تر این است که این سیستم طبقه‌بندی می‌تواند با الگوریتم‌های پیشنهاددهنده و سایر سرویس‌های جمع‌آوری و اجرا داده‌های مبتنی بر هوش مصنوعی ترکیب شود.

انواع کاربردهای هوش مصنوعی در صنایع مختلف را در هوشیو بخوانید.

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]