پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 یک تحقیق انحصاری: آشنایی با مزیت هوش مصنوعی که کمتر شناخته شده است

یک تحقیق انحصاری: آشنایی با مزیت هوش مصنوعی که کمتر شناخته شده است

زمان مطالعه: 4 دقیقه

مصرف کنندگان در انگلستان و ایالات متحده در حال پی بردن به مزیت هوش مصنوعی هستند که می‌تواند برای آن‌ها در هنگام خرید به ارمغان بیاورد. آمارها نشان می‌دهد که 74 درصد از مصرف‌کنندگان انگلیسی و 71 درصد از مصرف‌کنندگان آمریکایی می‌توانند یکی از فواید هوش مصنوعی مانند تشخیص تقلب یا تسهیل خرید را شناسایی کنند، اما تنها 44 درصد از این افراد هر یک از مزایای اصلی را تشخیص می‌دهند. در این پست ما به بررسی مزایای کمتر شناخته شده هوش مصنوعی خواهیم پرداخت.

فناوری هوش مصنوعی به این معنی است که تعاملات ما با شرکت ها و برندها بیش از پیش شخصی سازی شده و مرتبط با خود ما است”

از هر 10 مصرف‌کننده آمریکایی و انگلیسی دو نفر موافق نیستند که هوش مصنوعی می‌تواند تجربه خرید را شخصی کند، با این حال این مزیت هوش مصنوعی در فهرست ما است که کمتر شناخته شده. شخصی سازی، داغ‌ترین موضوع حوزه بازاریابی در سال 2019 بود. برخی آمارها حاکی از این است که 70 درصد از خریداران خواستار پیشنهادات و محصولات شخصی هستند. اما واقعیت این است که بیشتر اوقات شخصی‌سازی بیش از آنکه مفید باشد ترسناک به نظر می‌رسد . تا به حال برای‌تان پیش آمده که با دوستی در حال صحبت کردن از یک کالا باشید و بعدا آن کالا در یک سایت مشاهده می‌کنید و به شما پیشنهاد شود؟ آیا تلفن شما در حال ضبط مکالمات است یا فقط به عنوان یک مصرف کننده بیش از حد قابل پیش بینی هستید؟ هرکدام از این‌ها که باشد احساسات خوشایندی را در انسان‌ها به وجود نمی‌آورد. سال گذشته گارتنر در گزارشی پیش‌بینی کرده بود که تا سال 2025، 80 درصد از بازاریابانی که روی هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرده اند، به دلیل بازگشت سرمایه پایین یا مشکل در مدیریت داده‌ها ،پروژه های خود را کنار می‌گذارند.

با این وجود، فروشگاه‌ها چگونه می‌توانند در هنگام ارائه پیشنهادات در کاربر حس بد و ترس ایجاد نکنند؟

این همان مساله‌ای است که مدیران ContactEngine برای اصلاح آن وقت و تلاش زیادی صرف کرده‌اند. به زبان ساده، مصرف‌کنندگان زمانی از دیدن پیشنهادهای شخصی خوشحال می‌شوند که خودشان آگاهانه و با رضایت شخصی اطلاعاتی را برای این منظور داده باشند. اگر آنها صریحاً بیان کنند که می‌خواهند از یک طریق خاصی با آنها تماس گرفته شود و شما این کار را انجام دهید این منطقی است. از سوی دیگر اگر قبلاً به شما گفته‌اند که تمایلی ندارند آخر هفته پیغامی دریافت کنند، پس کاری انجام ندهید. به طور خلاصه اگر به مصرف‌کنندگان اجازه دهید در جریان امور قرار بگیرند، اعتماد به خدمات هوش مصنوعی افزایش می‌یابد.

“هوش مصنوعی به ما کمک می‌کند تا یک جای مناسب در جدول تحویل خرید آنلاین رزرو کنیم”

بهینه‌سازی تحویل یکی دیگر از موارد دست‌کم گرفته شده هوش مصنوعی است. 13 درصد از خریداران مخالف هستند که هوش مصنوعی در این زمینه مزایایی دارد.

می‌توان گفت سال 2020 سال خوبی از جهت دسترسی مطلوب به سوپرمارکت ها، خیابان‌های قابل استفاده و تجارب خوب با فرایندهای تحویل بار نبود (اینکه آیا غذا گرم به دست من می‌رسد؟ آیا همه کالاهایی که خریده‌ام در پیک اول به من تحویل داده خواهد شد؟ )

اما ۲۰۲۱ سالی است که قابل اعتمادترین شرکت‌ها به رده‌های بالاتر می‌رسند. مصرف‌کنندگان همواره به دنبال این هستند تا جایی را بیابند که به آن‌ها حس اطمینان بدهد. درواقع اگر شما دارای یک فروشگاه تجاری آنلاین هستید بهترین کار این است که با برپایی یک کمپین درباره چگونگی سرپاماندن سیستم‌های قوی خود پس از مواجه شدن با حجم گسترده‌ای سفارش‌ها صحبت کنید. این اعتماد هم برای شما به عنوان یک خرده‌فروش و هم برای فناوری به کار گرفته شده توسط شما و موفقیت بعدی در سال‌های آینده مهم خواهد بود.

“هوش مصنوعی می تواند به شناسایی و پیشگیری از مشکلات اولیه خدمات خانگی مانند پهنای باند و تاسیسات آب و برق و گاز کمک کند.”

فقط 41 درصد از مصرف کنندگان انگلیسی و 44 درصد از مصرف کنندگان آمریکایی موافقت کردند که هوش مصنوعی می‌تواند به شناسایی و جلوگیری از مشکلات خدمات خانگی کمک کند. می‌توان گفت بیشتر آمریکایی ها نام Cujo AI را نشنیده‌اند و منطقی نیز است زیرا فعالیت این شرکت در پشت صحنه اتفاق می‌افتد. این نرم‌افزار با استفاده از مجموعه پیچیده‌ای از ابزارهای هوش مصنوعی، بیش از 760 میلیون دستگاه را در 25 میلیون خانه در ایالات متحده (یعنی حدود 20 درصد مشترکان) در برابر هکرها محافظت می‌کند. این نرم‌افزار، داده‌های ارتباطی میلیون‌ها خانه را تجزیه و تحلیل می‌کند و از آن برای بهبود ابزارها و جلوگیری از حملات قبل از وقوع استفاده می‌کند.

اگرچه جزئیات حملاتی که جلوی آن‌ها گرفته شده مخفی نگه داشته می‌شود، اما 70 درصد از تهدیدات موجود در شبکه فقط از 50 هزار دستگاه ناشی می شود. اینجاست که فناوری هوش مصنوعی چراغ خاموش در پس زمینه کار می‌کند و از شرکت‌ها و افراد محافظت می‌کنند. مردم باید مزایای برنامه‌های این‌چنینی را احساس کنند. اگر مشتری ایمیلی دریافت کند که در آن به او توضیح داده شود که جلوی یک حمله به او گرفته شده چه می‌شود؟ این کار می‌تواند باعث افزایش آگاهی از فناوری‌های این‌چنینی شود و به آن‌ها کمک کند تا بیش از پیش شناخته شوند و مورد استقبال قرار بگیرند.

“هوش مصنوعی به تشخیص تقلب در حساب‌های بانکی یا کارت‌های اعتباری کمک می‌کند”

به نظر می‌رسد که مزیت هوش مصنوعی پیش از این نیز در برخی از حوزه‌های امنیتی احساس شده است. فقط 9 درصد از مصرف‌کنندگان انگلیسی و آمریکایی مخالف بودند که این موضوع از اصلی‌ترین مزیت هوش مصنوعی است.

شرکت هایی مانند Visa ،Mastercard و PayPal در حال حاضر سرمایه‌گذاری زیادی در این زمینه انجام داده‌اند. الگوریتم‌های یادگیری ماشین و یادگیری عمیق پی‌پال برای شناسایی و جلوگیری از رفتارهای تقلبی در عرض چند ثانیه قبل، حین و بعد از معامله استفاده شده است.

به همین ترتیب، ویزا ادعا می‌کند که به لطف هوش مصنوعی، سالانه از 25 میلیارد دلار کلاهبرداری جلوگیری می‌کند. این شرکت این کار را با بررسی هر یک از 210 میلیارد تراکنشی که هر ساله از طریق شبکه آن انجام می‌شود انجام می‌دهد تا احتمال کلاهبرداری را تعیین کنند.

همانطور که این تحقیق نشان داد اکثر مصرف‌کنندگان در حال حاضر مزایای ایجاد شده توسط هوش مصنوعی را درک می کنند اما نکته این است که آیا آن‌ها احساس سود می‌کنند؟ PayPal’s Giving Fund یک مثال عالی از نحوه ارائه خدمات پرداخت به جوامع خود است. با این حال اگر این شرکت‌ها بتوانند در ابتکارات سرمایه‌گذاری کنند و به طور شفاف به این موضوع پاسخ دهند که چگونه هوش مصنوعی با جلوگیری از تقلب حفظ سرمایه افراد را امکان پذیر می‌کند کاربران می‌توانند یک مزیت بسیار واقعی و مرتبط از این برنامه‌ها را احساس کنند.

مزیت هوش مصنوعی

نتیجه‌گیری

این تحقیق به ما نشان داد که یک سوم مصرف‌کنندگان هنگام تعامل با فروشگاه‌های آنلاین از استفاده از هوش مصنوعی احساس راحتی نمی‌کنند. یک سوم نیز هنوز نظر خود را ارائه نداده‌اند. حتی اگر این دیدگاه بدبینانه را داشته باشید که کسانی که ناراحت نیستند به همین ترتیب باقی بمانند باز هم 33 درصد از جمعیت نظری خوشبینانه به هوش مصنوعی دارند که عدد کمی نیست. در نتیجه باید داستان‌های موفقیت‌آمیزی که ‌هوش مصنوعی نقش اصلی را ایفا کرده است بازگو نمود. در این صورت است که مشتریان مزایای واقعی را درک می کنند.

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]