40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 خدمات هوش مصنوعی خود را به صورت API ارائه کنید

خدمات هوش مصنوعی خود را به صورت API ارائه کنید

این روزها همه صنایع به خاطر بهینه‌سازی بخشی از مزایای خاص خود، به سمت خدمات هوش مصنوعی سوق پیدا کرده‌اند. با انتظاراتی که در زمینه بازگشت سرمایه محصولات جدید، مزیت‌‌های رقابتی، یا بخش مشتریان و نزدیکی با مشتری در سازمان‌ها به وجود آمده، جای تعجب نیست که هوش مصنوعی زود‌‌تر از آنچه تصور می‌‌شود، گسترش یابد و به دنبال آن، اصلی‌ترین هدایت‌گران این فناوری که API ها به شمار می‌روند نیز گسترده‌تر و همه‌گیرتر شوند.

پیوند هوش مصنوعی و API در ارائه خدمات هوش مصنوعی

در سازمان شما هوش مصنوعی و API Application programing interface ها ممکن است حیات جداگانه‌ای داشته باشند. اینکه در گروه‌بندی‌های خاص سازمانی، تمرکز همگان روی هوش مصنوعی باشد، امری بسیار معمول است، اما این امتیاز اغلب برای این است که از هوش مصنوعی برای بررسی مشکلات کسب‌‌وکار در یک موقعیت آزمایشگاهی و غیرفورس کمک گرفته شود. هرچند که صاحبان کسب‌‌وکارها برای دستیابی به بینش واقعی درباره هوش مصنوعی می‌‌بایست دست به اقدام بزنند و اینجا دقیقا همان مرحله‌ای است که API ها وارد می‌‌شوند.

بیشتر بخوانید: هر آنچه در طراحی API باید در نظر بگیرید

چرا باید خدمات هوش مصنوعی خود را با API ارائه کنید؟

دلیل اینکه بهتر است خدمات هوش مصنوعی را با API ارائه کنید، این است که اگر همه سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه هوش مصنوعی و علوم داده در آزمایشگاه باقی بماند، ارزش آن سرمایه‌گذاری از بین می‌‌رود. این اتفاق ضرر بزرگی برای کسب‌وکار به همراه دارد.

راه‌اندازی یک برنامه API چابک و استفاده از یافته‌ها و الگوریتم‌‌های هوش مصنوعی، به شما کمک می‌کند تجربه کاربری جدیدی برای مشتریان ایجاد کنید. به عنوان مثال قادر خواهید بود سیستم‌‌های صوتی و اپلیکیشن‌‌های غنی‌تری را احیا کنید که شخصی‌ترند و تعامل بیشتری با مشتری را به همراه دارند و از این رو وفاداری و بازگشت آن‌ها را تسهیل می‌‌کنند. به سیری، الکسا، تجربه کاربری درون اتومبیل‌‌های تسلا و حتی تجربه خریدی که امروزه از آن بهره‌مندیم فکر کنید که یک کالای خارج از انبار را با یک مورد مشابه جایگزین می‌‌کند تا مشتری را خوشحال و راضی نگه دارد. این همان ارزش و تجربه‌ای است که مشتری انتظار دارد.

مزایای ارائه خدمات هوش مصنوعی با API  برای سازمان شما

با سرمایه‌گذاری قوی در هوش مصنوعی، می‌‌توان از منافع بسیاری در محصولات جدید، خدمات جدید، خدمات داده و حتی خدمات پیشرفته برای مشتریان برخوردار شد. هوش مصنوعی با تجهیز سازمان‌ها به ابزارهای هوشمند و خودکارسازی روندهای تکراری و خسته‌کننده، می‌‌تواند فرایندهای فرسایشی و روتین سازمان‌ها را حذف کند و سرعت تصمیم‌گیری و اقدام را افزایش دهد.

گذشته از این‌ها، API هایی که هوش مصنوعی شما را به حرکت درمی‌آورند و اجازه استفاده از آن را می‌‌دهند، می‌‌توانند برای تعیین توالی حرکت‌ها و هماهنگی‌‌های متقابل پلتفرم‌ها و تعامل با مشتریان به‌کار گرفته شوند. در همین حال، آن‌ها راه‌حل‌‌های جامع‌تری ارائه می‌‌دهند که باعث صرفه‌جویی در وقت، هزینه و ایجاد ارزش بهتر برای شرکت می‌‌شود.

زمینه ایجاد خدمات هوش مصنوعی با API ها را فراهم کنید

برای به عمل درآوردن چنین ایده‌ای، بهترین روش این است که تیمهایی را که در گروه طرح و برنامه‌ریزی یا نوآوری سازمان قرار دارند با تیم‌‌های توسعه برنامه و API به‌صورت هدفمند ترکیب کنید یا آن‌ها را به یکدیگر متصل کنید. با ادغام و فشرده‌سازی این دو تیم با یکدیگر، می‌‌توانید بررسی کنید که هوش مصنوعی در کجاها و چطور در برنامه‌ها، محصولات و تجربیات موجود جای‌گیر می‌‌شود و همچنین خدمات جدیدی که ممکن است قابل ارائه باشد را می‌‌توانید کشف کنید.

بیشتر بخوانید: گسترش هوش مصنوعی و تأثیر ای پی آی (API) بر رشد اقتصادی

به یاد داشته باشید، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین می‌‌توانند برای کار با محصول شما در یک دسته‌بندی قرار بگیرند، بنابراین ایده‌‌های خود را فقط به هوش مصنوعی مبتنی بر ابر محدود نکنید؛ چراکه این فناوری همیشه به اتصال به زیرساخت نیاز دارد.

یک نمونه از پیوند API ها به هوش مصنوعی از طریق آزمون و خطا در هوش مصنوعی در صنعت بیمه است. برای شرکت‌‌های بیمه بسیار سخت است که عملکرد اکچوئری‌‌های (ارزیابان بیمه) خود را طی مدت زمان طولانی ارزیابی کنند. شرکت‌‌های بیمه به چنین اقدامی نیاز دارند تا مجموعه داده‌ها و برنامه‌ریزی‌‌های فروش خود را بر اساس سفارش‌‌های محتمل‌‌تر استوار کنند.

هوش مصنوعی می‌‌تواند به کوتاه‌شدن این بازه زمانی کمک کند، اما اگر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین تا این حد پتانسیل برای ایجاد ابزارهای قدرتمند دارند، چگونه می‌‌توانند به کسب‌‌وکارها کمک جدی برسانند؟ این مرحله‌ای است که API ها معرفی می‌‌شوند. API ها می‌‌توانند ماموریت خود را به عنوان پل ارتباطی میان هوش مصنوعی و دستاورد موردنظر آغاز کنند و روندها را بهبود ببخشند. API ها می‌‌توانند به راه ارتباطی تبدیل شوند که قابلیت تصمیم‌گیری در لحظه را فراهم می‌‌کنند. این قابلیت می‌‌تواند شامل موتورهای قیمت‌گذاری و شناسایی الگوهای مشتری جدید باشند که با یادگیری هوش مصنوعی می‌‌توانند هدایت شود و توسط API اجرا شوند.

واقعیت این است که API ها در حال ایجاد یک حرکت‌اند. یک شکست ساده در پیوند نقطه‌‌های کلیدی می‌‌تواند برای سازمان‌ها حکم جام زهر را داشته باشد و بسیار گران تمام شود. با درک این مفاهیم و پیوند دادن تیم‌ها، شرکت‌ها می‌‌توانند از پس این دشواری‌ها برآیند و به سلامت از این مسیر عبور کنند.

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]