40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 ۱۸ استارتاپ برتر هوش مصنوعی جهان

۱۸ استارتاپ برتر هوش مصنوعی جهان

استارتاپ‌های هوش مصنوعی در سرتاسر جهان، طی چند سال گذشته رشد فوق‌العاده‌‌ای نشان داده‌اند. جدای از شرکت‌های بزرگ فناوری مانند مایکروسافت‌، اپل، آی بی ام و گوگل‌، فناوری‌های هوش مصنوعی شاهد موفقیت‌های شگرفی در شرکت‌های نوپاست. حتی اگر همه‌گیری ویروس کرونا همه جنبه‌های زندگی ما را مختل کرده باشد‌، استارتاپ‌های فناورانه و شرکت‌های بزرگ IT بی‌وقفه در تلاش‌اند تا با کمک هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در فکر توسعه وضعیت فعلی و تأمین نیازها و خواسته‌های بازار باشند. در این مقاله لیستی از ۱۰ استارتاپ برتر هوش مصنوعی جهان در سال ۲۰۲۱ که تلاش زیادی برای ایجاد فردایی بهتر دارند، تهیه کرده‌ایم و هر استارتاپ را به طور مختصر مورد بررسی‌ قرار داده‌ایم.

هوش مصنوعی هرروز محبوب‌تر می‌شود

ارزش بازار جهانی علم داده در سال ۲۰۱۹ در حدود ۳.۹۳ میلیارد دلار تخمین زده شده است. انتظار‌‌‌ می‌رود این بازار با نرخ رشد سالانه مرکب (CAGR) 26 درصد از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۷ بیش از پیش گسترش یابد. راهکارهای هوشمند همچون چت‌بات‌‌‌‌‌‌ها، ردیاب‌‌‌هایی تقلب‌‌‌‌، ابزارهای افزایش امنیت و وسایل هوشمند حمل‌ونقل و لجستیک، تنها بخشی از خدمات هوش مصنوعی به دنیای انسان‌هاست. افزایش پذیرش افراد نسبت به فناوری یادگیری ماشین در صنایع ثابت کرده است که چگونه الگوریتم‌‌‌‌‌ها و تکنیک‌‌‌‌‌ها به طور موثر مشکلات پیچیده دنیای واقعی را حل‌‌‌ می‌کنند. کاهش هزینه‌‌‌هایی جاری ‌‌‌‌‌کسب‌وکار‌‌‌‌‌‌ها، ایجاد ارزش برای شبکه مشتریان و هوشمندسازی و بهبود تجارب مشتری‌‌‌‌، سه هدف محبوب در استفاده از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی هستند.

برترین استارتاپ های هوش مصنوعی جهان

همه این رویدادها نشان‌‌‌ می‌دهد محبوبیت هوش مصنوعی در دهه اخیر افزایش یافته و توجه به این فناوری از سوی استارتاپ‌‌‌‌‌ها روزبه‌روز بیشتر‌‌‌ می‌شود. در نتیجه‌‌‌‌، هزاران شرکت هوش مصنوعی تاسیس شده‌اند و همه  آن‌‌‌‌‌ها امیدوارند به جمع برترین استارتاپ های هوش مصنوعی جهان بپیوندند و انقلاب بزرگ بعدی اکوسیستم باشند. بر همین اساس، لیستی از استارتاپ‌‌‌هایی فعال هوش مصنوعی را تنظیم کردیم تا شناخت، کاربری و روند رشد هر تیم نوپا قابل بررسی و مرور باشد. این لیست به‌هیچ‌وجه جامع و کامل نیست. در صورت تمایل‌‌‌ می‌توانید تعداد بیشتری از برترین استارتاپ های هوش مصنوعی جهان را در بخش کامنت‌‌‌‌‌ها اضافه کنید تا این لیست را با کمک شما کامل کنیم.

بیشتر بخوانید: راز موفقیت استارتاپ های هوش مصنوعی چیست؟

معرفی استارتاپ‌های هوش مصنوعی

برترین استارتاپ های هوش مصنوعی جهان در حال حاضر، بیش از گذشته مسیر رشد و توسعه را طی‌‌‌ می‌کنند و چنان که از شواهد امر بر‌‌‌می‌آید، این پیشرفت‌‌‌‌‌ها در آینده نیز با قوت بیشتر دنبال خواهد شد. تا چند سال پیش هر زمان سخن از فناوری هوش مصنوعی به میان‌‌‌ می‌آمد، کاربردهای صنعتی این فناوری بیش از همه در ذهن‌‌‌‌‌ها نقش‌‌‌ می‌بست. اما در حال حاضر با توسعه روزافزون این فناوری و جایگیر شدن آن در همه جنبه‌‌‌هایی زندگی انسان‌‌‌هایی عصر حاضر، همگان به ارزش‌‌‌هایی این فناوری شگفت‌انگیز پی برده‌‌‌‌اند. این روزها، شرکت‌‌‌‌‌ها و مجموعه‌هایی که زودتر از دیگر رقبا به فکر به‌روزرسانی و تجهیز فرایندهای خود با فناوری هوش مصنوعی بودند و به نوعی، پیشکسوتان به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی به شمار‌‌‌ می‌روند، جهش‌‌‌هایی شگفت‌آوری را در همه جنبه‌‌‌های ‌‌‌‌‌کسب‌وکار خود، به‌ویژه بازگشت سرمایه تجربه کرده‌‌‌‌اند.

سای لانس – Cylance

این استارتاپ هوش مصنوعی که در ایروین کالیفرنیا مستقر است‌، امکانات امنیت سایبری را فراهم‌ می‌کند و برنامه‌‌ها و محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی‌، یادگیری ماشین و علوم مبتنی بر الگوریتم‌های رایانه و ریاضیات را برای محافظت از مشتریان خود در برابر تهدیدات و حملات آنلاین ارائه‌ می‌دهد. این شرکت نوپا برای حل مسائل پیچیده امنیتی و شناسایی دقیق و ریشه‌کن کردن آن‌‌ها، با شرکت‌های بزرگی مانند بلک‌بری و سایر نهادهای دولتی و خصوصی همکاری کرده است.

سای لانس

لوجی نکست – LogiNext

لوجی نکست در میان شرکت‌های هوش مصنوعی رقیب خود و شرکت‌های SaaS از ابتدای تأسیس خود تا امروز، سریع‌ترین رشد را داشته است. این صنعت چندین حوزه مانند خرده‌فروشی‌، حمل‌ونقل‌، لجستیک، کالاهای مصرفی و سایر صنایع را هدف قرار داده است. محصولات شاخص این شرکت عبارتند از: نرم‌افزار تحویل و بهینه‌سازی مسیر مبتنی بر ابر‌، خدمات میدانی و نرم‌افزار بهینه‌سازی نیروی کار خدمات میدانی. لوجی نکست بسترهای خدمات سریع و خودکار را برای پاسخگویی بهینه به تقاضای بازار فراهم‌ می‌کند.

لوجی نکست

اسنت – Ascent

اسنت یک استارتاپ فینتک است که در شیکاگو مستقر است. این شرکت با استفاده از فناوری ابری و هوش مصنوعی در حوزه اتوماسیون و مدیریت برنامه‌های انطباق‌پذیر فعالیت‌ می‌کند. الگوریتم‌های یادگیری ماشین‌، فناوری ابری مورد استفاده توسط اسنت را تأمین‌ می‌کنند‌. این الگوریتم‌ها به شناسایی تغییرات جریمه‌‌ها و مقررات و سایر اقدامات اجرایی و خطرات ایجادشده در طول زمان کمک‌ می‌کنند.

اسنت

موو ورکس – Moveworks

موووُرکس یک شرکت فناوری اطلاعات است که یک رابط خدمات مشتری و سیستم‌های یادگیری عمیق با استفاده از هوش مصنوعی برای حل مسائل دنیای فناوری اطلاعات فراهم‌ می‌کند. موووُرکس در کالیفرنیا مستقر است و بسترهای مبتنی بر ابر را به سازمان‌‌ها ارائه‌ می‌دهد تا با کاهش کارهای سخت و فشارِ کار‌، به کارمندان و متخصصان فناوری اطلاعات خدمات‌رسانی کنند.

استارتاپ برتر هوش مصنوعی

یونیفر – Uniphore

یونیفر در میان ۱۰ استارتاپ برتر هوش مصنوعی در هند قرار دارد. این شرکت یک بستر اتوماسیون خدمات مکالمه‌‌ای را ارائه‌ می‌دهد که خدمات دقیق‌، پیچیده و شخصی را به مشتریان عرضه‌ می‌کند. یونیفر از فناوری پردازش زبان طبیعی استفاده‌ می‌کند و همچنین امکانات مکالمه طبیعی را ارائه‌ می‌دهد. یونیفر یکی از استارتاپ‌های منحصربه‌فرد است، زیرا از تجزیه‌وتحلیل گفتار‌، دستیارهای مجازی و بیومتریک صوتی استفاده‌ می‌کند که باعث افزایش وفاداری مشتری‌ می‌شود و مدیریت خدمات مشتری را بهبود‌ می‌بخشد.

یونیفر

آوامو – Avaamo

آوامو یک استارتاپ برتر هوش مصنوعی مستقر در هند است که بستر کاملاً یکپارچه‌‌ای را بر اساس توصیه‌های مشتری فراهم‌ می‌کند. از ابزارهای نوشتن‌، یادگیری بدون نظارت‌، شبیه‌سازی مکالمه‌، ابر‌، تا فناوری‌های ترکیبی و پیش‌فرض‌، آوامو راه‌حل یک مرحله‌‌ای برای همه مشکلات خدمات مشتریان است.

آوامو

کاگنیتیو اسکیل – CognitiveScale

استارتاپ کاگنیتیو اسکیل مستقر در آستین ایالت تگزاس ارائه‌دهنده خدمات نرم‌افزاری و سرویس‌های ابری است. این فناوری اطلاعات پیشرفته‌‌ای را برای صنایع بهداشتی‌، بیمه‌‌ای‌، خدمات مالی و تجارت الکترونیکی ارائه می‌کند. فناوری آن با افزایش جذب مشتری‌، تعامل و بهبود فرایندهایی مانند صورتحساب و درخواست‌ها‌، کارایی را در عملیات تجاری تضمین‌ می‌کند.

کاگنیتیو اسکیل

ریسک فیلد – Riskified

ریسک فیلد یک پلتفرم مجهز به هوش مصنوعی است که به سایت‌های تجارت الکترونیکی کمک‌ می‌کند تا مشتریان قانونی را شناسایی کرده و اصطکاک را در روند خرید کاهش داده و خدمات مشتریان را بهبود بخشند. ریسک فیلد از الگوریتم‌های یادگیری ماشین استفاده‌ می‌کند که‌ می‌تواند بیش از یک میلیارد رکورد معامله را همزمان به منظور بهبود تصمیم‌گیری و کاهش تقلب در اختیار داشته باشد. از آنجا که سیستم‌عامل‌های تجارت الکترونیکی در حال گسترش ابعاد بازار خود هستند و مشتریان جدیدی را به سایت خود دعوت‌ می‌کنند‌، فناوری پیشرفته ریسک فیلد از آن‌ها در برابر تهدیدات و کلاهبرداری آنلاین محافظت‌ می‌کند.

ریسک فیلد

نورالا – Neurala

نورالا در حال توسعه شبکه عصبی یادگیری عمیق خود است که «مغز نورالا» نامیده‌ می‌شود و باعث‌ می‌شود دستگاه‌‌‌هایی مانند دوربین‌، هواپیماهای بدون سرنشین و موبایل‌‌ها کارآمدتر و استفاده از آن‌ها آسان‌تر شود. شرکت‌‌ها و موسساتی مانند هواوی‌، موتورولا‌، ناسا‌، آژانس پروژه‌های تحقیقات پیشرفته دفاعی (DARPA) از این فناوری برای افزایش کارایی عملیات‌های خود استفاده‌ می‌کنند.

نورالا

هوش مصنوعی ایکس – X.AI

شرکت X.AI مستقر در نیویورک‌، خدمات یادگیری ماشین را ارائه‌ می‌دهد و هدف آن توسعه دستیاران شخصی مستقل مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی است. دستیارانی به نام‌های امی و اندرو اینگرام‌، برای تعیین جلسات با برنامه‌‌‌هایی مانند ویندوز ۳۶۰‌، اوت لوک‌، گوگل و سایر برنامه‌‌ها ادغام‌ می‌شوند و به طور مداوم از هر تعامل، یاد‌ می‌گیرند و خود را آموزش می‌دهند.

هوش مصنوعی ایکس

فرینوم – Freenome

درمان سرطان با هوش مصنوعی؛ Freenome یک شرکت زیست‌فنّاوری است که یک پلت‌فرم جامع multiomics برای تشخیص زودهنگام سرطان با استفاده از خون‌گیری معمولی ایجاد کرده. این شرکت تخصص عمیق خود را در «زیست‌شناسی مولکولی» با «زیست‌شناسی محاسباتی پیشرفته» و «یادگیری ماشینی» ترکیب می‌کند تا الگوهای مرتبط با بیماری را در میان میلیاردها نشانگر زیستیِ بدون سلول در گردش شناسایی کند. Freenome معتقد است که سرطان را می‌توان در طول زندگی ما با تشخیص آن در مراحل اولیه و قابل‌درمان آن حل کرد. به همین دلیل است که آن‌ها درحال‌توسعه آزمایش‌های خون در دسترس هستند، تا به همه کمک کنند، غربالگری‌های سرطان موردنیاز خود را دریافت کنند. آن‌ها در حال حاضر در حال انجام مطالعات بالینی برای تشخیص زودهنگام سرطان‌های متعدد هستند.

فرینوم

افکتیوا – Affectiva

Affectiva یک شرکت نرم‌افزاری است که هوش مصنوعی تولیدی آن می‌تواند با تجزیه‌وتحلیل حالات چهره و صدا، احساسات انسان، حالات شناختی، فعالیت‌ها و اشیایی که مردم استفاده می‌کنند، را درک کند. این شرکت که ابتدا در آزمایشگاه هوش مصنوعی MIT درست‌شده بود، بعد از چند سال از آزمایشگاه رسانه MIT خارج شد و دسته فناوری جدیدی به نام «هوش هیجانی مصنوعی» (Emotion AI) ایجاد کرد.

هوش مصنوعی Affectiva حالات پیچیده انسانی را درزمینه «احساسات، حالات شناختی، فعالیت‌ها و اشیایی» که مردم استفاده می‌کنند، تجزیه‌وتحلیل می‌کند.

افکتیوا

ترکتبل – Tractable

استارتاپ هوش مصنوعی Tractable یک شرکت نرم‌افزاری است که هوش مصنوعی را در صنعت بیمه، برای بازیابی حوادث و بلایا توسعه می‌دهد. هوش مصنوعی Tractable از طریق استفاده از یادگیری عمیق برای خودکارسازی ارزیابی آسیب بصری، به‌عکس‌های آسیب نگاه می‌کند و هزینه‌های تعمیر را پیش‌بینی می‌کند. Tractable با ارائه هوش مصنوعی خود به بزرگ‌ترین شرکت‌های بیمه در سراسر جهان، به تسویه سریع خسارت کمک می‌کند. این شرکت سرمایه‌ای ۱۱۹٫۹ میلیون دلاری، از شرکای جورجیا، شرکای بینش و سایر سرمایه‌گذاران رده‌بالا جذب کرده است. Tractable در سال ۲۰۲۱ به وضعیت Unicorn دست‌یافت و اکنون در شهر لندن و دیگر شهرهای بزرگ در سراسر جهان مستقر است.

ترکتبل

پتیوم – Petuum  

استارتاپ Petuum، استارتاپی است که هوش مصنوعی را همه‌جا برده است. Petuum یک شرکت تولیدکننده نرم‌افزارهای هوش مصنوعی است که پلتفرم توسعه هوش مصنوعی و راه‌حل‌های هوش مصنوعی را برای شرکت‌ها ارائه می‌دهد. مأموریت Petuum این است که هوش مصنوعی را برای همه شرکت‌ها دموکراتیک کند و آن‌ها را قادر سازد راه‌حل‌های هوش مصنوعی خود را بسازند. این شرکت در سال ۲۰۱۶ تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در پیتسبورگ، پنسیلوانیا قرار دارد. Petuum در سال ۲۰۱۶ توسط دکتر Eric Xing و دکتر Qirong Ho تأسیس شد. این شرکت یک پلت فرم توسعه هوش مصنوعی و راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را برای شرکت‌ها ارائه می‌دهد. مأموریت Petuum این است که هوش مصنوعی را برای همه شرکت‌ها دموکراتیک کند و آن‌ها را قادر سازد راه‌حل‌های هوش مصنوعی خود را بسازند.

پتیوم

یونیکورن سرگو – Cerego unicorn

 Cerego یک پلتفرم یادگیری مبتنی بر هوش مصنوعی است که به افراد کمک می‌کند، سریع‌تر یاد بگیرند و طولانی‌تر به خاطر بسپارند. این شرکت در سال ۲۰۰۰ تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا قرار دارد. Cerego در آخرین دور سرمایه‌گذاری خود در سال ۲۰۲۱ یک میلیارد دلار ارزش داشت و آن را به یک تک‌شاخ تبدیل کرد. Cerego در سال ۲۰۰۰ توسط اندرو اسمیت لوئیس و چارلز بست تأسیس شد. دفتر مرکزی این شرکت در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا قرار دارد.

یونیکورن سرگو

لیموناد – Lemonade, Inc

لیموناد یک شرکت بیمه است که از هوش مصنوعی و اقتصاد رفتاری برای ارائه بیمه‌نامه به اجاره‌کنندگان و صاحبان خانه در ایالات‌متحده و اروپا استفاده می‌کند. فناوری هوش مصنوعی این شرکت را قادر می‌سازد تا بیمه‌نامه‌های سریع و کارآمد ارائه دهد. این شرکت در سال ۲۰۱۵ تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در شهر نیویورک است. این شرکت توسط دانیل شریبر و شای وینگر تأسیس شد.

لیموناد

افینیتی – affinity

Affinity یک شرکت نرم‌افزاری است که در ایجاد ابزار برای حرفه‌ای‌های خلاق ازجمله طراحان گرافیک، عکاسان و تصویرگران تخصص دارد. این شرکت به خاطر مجموعه نرم‌افزارهای خلاقانه‌اش، ازجمله Affinity Designer،Affinity Photo و Affinity Publisher شناخته می‌شود که بسیاری از ویژگی‌ها و قابلیت‌های نرم‌افزار Creative Cloud Adobe را ارائه می‌دهند، اما قیمت مقرون به‌صرفه‌تری دارند. ازنظر ارتباط با هوش مصنوعی، Affinity برخی از ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را در برنامه‌های نرم‌افزاری خود ادغام کرده است. به‌عنوان‌مثال، Affinity Photo از الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای کمک به کاربران برای حذف اشیاء ناخواسته از عکس‌های خود استفاده می‌کند، درحالی‌که Affinity Publisher یک ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه می‌کند که می‌تواند به‌طور خودکار طرح‌بندی‌هایی را برای کاربران بر اساس محتوایی که ارائه می‌کنند ایجاد کند. علاوه بر این ویژگی‌ها، Affinity استفاده از هوش مصنوعی را در سایر زمینه‌های کسب‌وکار خود نیز موردبررسی قرار داده است. به‌عنوان‌مثال، این شرکت از هوش مصنوعی برای کمک به خودکارسازی فرآیندهای پشتیبانی مشتری خود استفاده کرده است، با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی برای شناسایی و دسته‌بندی سؤالات مشتری و هدایت آنها به تیم پشتیبانی مناسب. به‌طورکلی، Affinity استفاده از هوش مصنوعی را در جنبه‌های مختلف تجارت خود پذیرفته، تا به بهبود تجربه کاربر و ساده‌سازی عملیات خود کمک کند.

افینیتی

گرامرلی – Grammarly

Grammarly یک شرکت فناوری است که یک دستیار نوشتار و ویراستاری مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه می‌دهد که به کاربران کمک می‌کند، مهارت‌های نوشتاری خود را بهبود ببخشند. این شرکت در سال ۲۰۰۹ تأسیس شد و مقر آن در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا است. Grammarly از انواع تکنیک‌های هوش مصنوعی برای کمک به کاربران، برای بهبود نوشتار خود استفاده می‌کند. سیستم آن بر روی یک موتور پیچیده پردازش زبان طبیعی (NLP) ساخته‌شده است، که می‌تواند متن را برای اشتباهات دستوری، املایی و نقطه‌گذاری، تجزیه‌وتحلیل کند و همچنین پیشنهادهایی برای بهترشدن متن ارائه دهد. یکی از ویژگی‌های کلیدی Grammarly توانایی آن در سازگاری با سبک نوشتن و ترجیحات هر کاربر است. این سیستم از الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای یادگیری از الگوهای نوشتاری هر کاربر و ارائه پیشنهاد‌های شخصی برای بهبود استفاده می‌کند. همچنین می‌تواند بازخوردی در مورد استفاده از واژگان، ساختار جمله و خوانایی کلی ارائه دهد. Grammarly علاوه بر دستیار نوشتن اصلی خود، طیف وسیعی از ابزارها و محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی را نیز توسعه داده است. به‌عنوان‌مثال، یک بررسی‌کننده سرقت ادبی ارائه می‌دهد، که از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی برای شناسایی موارد سرقت ادبی در متن استفاده می‌کند.

گرامرلی
استارتاپ در جهان

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]