40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 پهباد کشاورزی به دست متخصصان ایرانی بومی‌سازی شد

پهباد کشاورزی به دست متخصصان ایرانی بومی‌سازی شد

به گزارش تحریریه هوشیو به نقل از خبرگزاری «صدا و سیما»، بگان رشته‌های هوا و فضا، رباتیک، برنامه‌نویسی و کشاورزی در همکاری با هم در یک شرکت دانش‌بنیان موفق شده‌اند پهبادی در حوزه کشاورزی تولید کنند. یکی از مهم‌ترین حوزه‌های اقتصادی در جهان کشاورزی است و هوشمند ساختن ابزار کشاورزی گامی مهم در جهت توسعه آن محسوب می‌شود. ایران جزو کشورهای برترِ سازنده پهباد در جهان محسوب می‌شود اما برای اینکه بدانیم این اختراع چه فوایدی دارد مختصری درباره «پهباد» می‌نویسیم.

پهباد (UAV) پرنده‌ای بدون خلبان و هدایت پذیر از راه دور است؛ البته میزان خودمختاری پهبادها ممکن است متفاوت باشد. برخی از آن‌ها از راه دور توسط اپراتور انسانی کنترل می‌شوند و برخی دیگر توسط خلبان خودکار پرواز می‌کنند و هیچ نیازی به مداخله انسانی ندارند. پهبادها در طول قرن بیستم برای استفاده نظامی ساخته شدند و پس از آن کاربردهای غیرنظامی یافتند.

پهپاد کشاورزی

اولین پهبادها با کاربرد نظامی در سال ۱۸۴۹ ساخته شده‌اند؛ این پهبادها به منظور کاهش تلفات انسانی و برای حمل مواد منفجره در طی جنگ به کار گرفته شدند.

در سال ۱۹۱۷ آمریکا موفق به ساخت پهبادهای جنگی شد و فناوری ساخت پهباد از این پس پیشرفت کرد. در سال ۱۹۲۹ هواپیماهای بدون سرنشین به اشعه مادون قرمز مجهز شدند و در مکان‌های تاریک برای دفاع به کار گرفته شدند. در سال ۱۹۳۵ نیز انگلیس تعدادی از این هواپیماهای بدون سرنشین را مورد استفاده قرار داد. از سال ۲۰۱۰ به بعد، استفاده از پهبادهای غیرنظامی رایج شد. پرکاربردترین این پهبادها برای عکس‌برداری و تصویربرداری هوایی مورد استفاده قرار گرفت. همچنین انواع پهبادهای صنعتی، کشاورزی و… در این سال‌ها پدید آمدند؛ پهبادهای کشاورزی؛ جهت سم‌پاشی هوایی زمین‌های کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این پهبادها دارای مخازنی برای حمل آفت‌کش‎ها و سموم هستند. سرعت سم‌پاشی پهبادها ۸۰ برابر بیشتر از سم‌پاشی ماشینی است.

ساخت پهباد کشاورزی

شرکت دانش‌بنیان با همکاری نخبگان ایرانی موفق به ساخت پهباد کشاورزی شده است؛ این پهباد در راستای کشاورزی دانش‌بنیان تولید شده و استفاده از آن مانع از هدر رفت منابع آب می‌شود. یکی از منافع اقتصادی بومی‌سازی این پهبادها در ایران جلوگیری از خروج ارز از کشور تا پنجاه درصد است؛ همچنین ساخت این پهباد، موجب اشتغال‌زایی برای تعداد زیادی از افراد شده است. بهره‌گیری از پهباد در عرصه کشاورزی باعث جلوگیری از فرسایش خاک و صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود. همچنین امکان پایش زمین‌های کشاورزی از طریق این پهبادها میسر شده است. برنامه آینده این شرکت دانش‌بنیان نیز توزیع خوراک دام و طیور از طریق پهباد است.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]