پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 جلسه مشترک سازمان فضایی و ICT: تفاهم‌نامه توسعه هوش مصنوعی در ایران امضا شد

جلسه مشترک سازمان فضایی و ICT: تفاهم‌نامه توسعه هوش مصنوعی در ایران امضا شد

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

مدیران سازمان فضایی ایران و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه‎‌ا‌ی مشترک، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. در این جلسه مقرر شد که دو طرف طبق سندی که تنظیم می‌شود، به منظور توسعه هوش مصنوعی در ایران همکاری مشترک 3 ساله داشته باشند.

وحید یزدانیان، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، از نقش برجسته این سازمان در برنامه‌های فضا‌پایه گفت:« بر اساس دستورات دینی و آیات قرآن کریم هم نفوذ به فضا براساس علم و دانش خواهد بود؛ لذا پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌عنوان قطب علمی وزارت ICT آمادگی دارد در همه پروژه‌های سازمان فضایی نقش مؤثری ایفا کند».

یزدانیان در ادامه از راه‌اندازی مرکزی جدید و مزایای که می‌تواند برای توسعه هوش مصنوعی در ایران داشته باشد، خبر داد:«خوشبختانه با راه‌اندازی مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی، امکان تحقیق و پژوهش بیشتر و تخصصی‌تر در این موضوع در پژوهشگاه مهیا شده است و با راه‌اندازی ابر رایانه سیمرغ و ارسال ماهواره به فضا، این زنجیره درحال تکمیل شدن است».

همچنین به نظر یزدانیان، به دلیل ارتباط خوب پژوهشگاه ICT با دانشگاه‌های کشور، زمینه استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی برای سازمان فضایی کشور فراهم خواهد بود.

توسعه هوش مصنوعی در ایران

مرتضی براری، رئیس سازمان فضایی ایران، که معتقد است باید به کسب‌و‌کارهای فضا‌پایه توجه بیشتری شود نیز گفت:«علم فضا چهار نسل را پشت سر گذاشته است. در نسل اول که موضوع نجوم مطرح بود، کشور ما از کشورهای سرآمد در این حوزه بود؛ اما در دو نسل بعدی که شامل پرتاب اجسام به فضا و همچنین ایستگاه‌های فضایی بین‌المللی می‌شود، از این فناوری عقب افتاده‌ایم. کشور ما در نسل چهارم فضا که به موضوع استفاده از اطلاعات فضایی برای ارائه خدمات می‌پردازد، می‌تواند به سرعت رشد کرده و در این حوزه به‌عنوان یکی از بخش‌های لبه فناوری، حرفی برای گفتن داشته باشد».

براری که امیدوار است پروژه‌ها بعد از امضای سند همکاری جدید با سرعت بیشتری پیش بروند و این روند منجر به توسعه هوش مصنوعی در ایران شود، گفت:«امیدواریم با همکاری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات بتوانیم پروژه‌های تعریف‌شده را با سرعت بیشتری اجرایی کنیم؛ چرا که از ترکیب فناوری‌های جدید مانند فناوری هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، کلان داده‌ها و … با اطلاعات فضایی و ماهواره‌ای، می‌توان تحول بزرگی که همان عصر چهارم فضا است را شکل داد».

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]