40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 دستیار صوتی سامسونگ در انتظار تبدیل‌شدن به یک نسخه سه‌بعدی هوشمند

دستیار صوتی سامسونگ در انتظار تبدیل‌شدن به یک نسخه سه‌بعدی هوشمند

دستیار صوتی سامسونگ مانند بسیاری از سرویس‌های مبتنی بر هوش مصنوعی چند سالی است که وارد میدان رقابت دستیارهای صوتی شده است. در این میان سردمداران کاربرد تکنولوژی دستیارهای صوتی در گجت‌های هوشمند نیز هرکدام به‌زعم خود کوشیده‌اند تا این فناوری را در نسخه‌های جدید و به‌روز محصولاتشان نظیر گوشی‌های هوشمند، تلویزیون‌های هوشمند، تبلت‌های هوشمند و سایر محصولات فناورانه به کار ببرند. نیز بر همین اساس است که امروز شاهد تنوع و تکثر در بازار فناوری دستیارهای صوتی، به ویژه در برندهای برتر جهان نظیر اپل، گوگل، آمازون و مایکروسافت هستیم.

در بین دستیارهای صوتی ارائه شده از سوی تمامی این برندها، پیرامون دستیار صوتی سامسونگ، به‌خصوص در ماه‌های اخیر، شایعات متعددی درباره نسخه سه‌بعدی از دستیار صوتی این شرکت مطرح شده است. در ادامه به بررسی این موضوع در ابعاد متفاوت آن خواهیم پرداخت.

دستیار صوتی سامسونگ

همان‌طور که گفته شد یکی از نمودهای استفاده از هوش مصنوعی در گجت‌های هوشمند، دستیار صوتی است. این فناوری همچون هوش انسانی، سعی می‌کند تا علاوه بر فهمیدن گفتار انسانی، گزاره‌های دستوری موجود در گفتار را اجرا کند.

نخستین تلاش کمپانی سامسونگ برای استفاده از هوش مصنوعی در سال ۲۰۱۲ رخ داد. این کمپانی تلاش کرد تا در محصول جدید خود تحت عنوان گلکسی S3 فناوری دستیار صوتی S Voice را تعبیه کند. اما این فناوری نتوانست بازخوردهای مثبتی از سوی مشتریان دریافت کند. به‌خصوص آنکه کاربران سامسونگ مجبور بودند برای غیرفعال‌کردن دستیار صوتی بر روی گوگل عبارت «چگونه دستیار صوتی سامسونگ را غیرفعال کنیم؟» جستجو کنند.

سپس در آگوست ۲۰۱۷ نسخه جدیدتری از فناوری S Voice ارائه گردید که البته نتوانست جایگاه بهتری را برای کمپانی سامسونگ در میدان رقابت دستیارهای صوتی فراهم کند. اما در آوریل همان سال، سامسونگ تلاش کرد با تغییر نام برند بهترین دستیار صوتی خود، از ارائه نسخه جدید و قوی‌تری نسبت به نسخه‌های پیشین رونمایی کند. نام فناوری جدید دستیار صوتی سامسونگ این بار Bixby بود. این فناوری برای کنترل تمامی محصولات سامسونگ مورداستفاده قرار گرفته و کاربر به کمک آن می‌تواند طیف متنوعی از دستگاه‌های صوتی هوشمند متعلق به این کمپانی را کنترل کند.

Bixby

بیکسبی سامسونگ

آغاز کار Bixby سامسونگ مقارن بود با پایان کار فناوری S Voice در ژوئن ۲۰۲۰. فناوری Bixby در گوشی Galaxy S8 ارائه شد. این فناوری به معنای واقعی یک منشی تلفن همراه به‌حساب می‌آید. Bixby به کمک فناوری هوش مصنوعی سامسونگ توسعه داده شده و می‌تواند فراتر از دستیارهای صوتی دیگر، با کاربر وارد تعامل پیچیده‌تری شود. به‌عنوان‌مثال، تصور کنید که صاحب یک گوشی Galaxy S8 هستید. درخواست تماس دارید و از دستیار صوتی گوشی می‌خواهید تا با یکی از مخاطبینتان به نام John تماس بگیرد.

اما در گوشی تلفن شما چند فرد مشابه همین نام ذخیره شده‌اند که تنها نام خانوادگی آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. در این حالت دستیار صوتی Bixby از شما می‌پرسد که «شما چند نفر مشابه با همین نام در گوشی‌تان دارید، می‌خواهید با کدام مخاطب تماس گرفته شود؟». باتوجه‌به این نمونه از عملکرد Bixby مشخص است که الگوریتم‌های هوش مصنوعی توسعه‌یافته در این فناوری، شباهت بیشتری به کارکردهای مغز انسان دارد.

سامسونگ

چگونه می‌توان دستیار صوتی بیکسبی را فعال کرد؟

دستورالعملی که برای فعال‌سازی دستیار صوتی بیکسبی سامسونگ ارائه شده بسیار ساده و شفاف است. تنها کافی است مراحل زیر را قدم‌به‌قدم طی کنید.

  • وارد صفحه تنظیمات تلفن همراه خود شوید
  • سپس گزینه Advanced Features را یافته و بر روی آن ضربه بزنید
  • سپس در این صفحه گزینه Bixby را پیدا کنید و بر روی آن ضربه بزنید
  • در قسمت بعد، برای شروع فرایند گزینه «فعال‌سازی» را انتخاب کنید

دستیار صوتی

چگونه از Bixby استفاده کنیم؟

برای استفاده از دستیار صوتی Bixby باید آن را راه‌اندازی کنید. خوشبختانه این کار بسیار آسان است. علاوه بر آنکه می‌توانید به‌صورت دستی و با ورود به پنل تنظیمات تلفن همراه آن را انجام دهید، در نظر داشته باشید که در برخی از نسخه گوشی‌های هوشمند این برند، نظیر گلکسی S9، S10e، S10Plus و گلکسی S9 Plus در سمت چپ یک دکمه مخصوص فعال‌کردن Bixby تعبیه شده است. در غیر این صورت، اگر این دکمه در سمت چپ گوشی تلفن همراه وجود نداشت، نه‌تنها می‌توانید از قسمت تنظیمات برای فعال‌کردن دستیار صوتی استفاده کنید، بلکه یکی از کلیدهای میان‌بر نگه‌داشتن دکمه روشن و خاموش است. سپس این دستیار برای شما فعال خواهد شد.

فناوری Bixby صرفاً یک دستیار صوتی هوشمند گوشی نیست. بنا بر گفته بسیاری از کاربران این فناوری علاوه بر Voice Assistant  کاربردهای دیگری نیز دارد. نظیر کنترل وسایل هوشمند منزل. منظور آن دسته از وسایلی که قابلیت اتصال به پلتفرم Bixby را دارند. همچنین، Bixby می‌تواند با استفاده از فناوری بینایی ماشین، به پردازش تصاویر و تشخیص اشیاء خاص در عکس و فیلم‌هایتان بپردازد. در این معنا فناوری Bixby سه حوزه کارکردی اساسی دارد که به‌صورت زیر است:

۱- Bixby Vision

۲- Bixby Voice

۳- Bixby Home

دستیار صوتی سامسونگ

آینده فناوری Bixby باتوجه‌به شایعات دستیار هوشمند سه‌بعدی

موضوع حائز اهمیت درباره تکنولوژی Bixby شایعاتی است که در حال حاضر درباره این فناوری وجود دارد. این شایعات مربوط به همکاری شرکت تبلیغاتی سامسونگ با یک کمپانی تولید محتوای بصری به نام LightFarm است. گفتنی است که کمپانی LightFarm طی همکاری با شرکت تبلیغاتی سامسونگ به نام Cheil Agency ویدئویی از یک دستیار سه‌بعدی منتشر کرده است که بسیاری را بر آن داشته که کمپانی سامسونگ قصد جایگزین‌کردن دستیار صوتی Bixby را دارد.

نام این دستیار سه‌بعدی Sam است. این کاراکتر یک دختر جوان بوده که شباهت بسیار زیادی نیز به یکی از شخصیت‌های فیلم Battle Angel به نام Alita دارد. البته کمپانی سامسونگ هنوز درباره این شایعات موضعی نگرفته، اما کاربران زیادی در توییتر با اظهارنظر درباره جایگزین شدن دستیار سه‌بعدی Sam به‌جای Bixby گمانه‌های موجود در این زمینه را تقویت کرده‌اند. واقعیت آن است که اگر این شایعات صحت داشته باشد، کمپانی سامسونگ گوی سبقت در توسعه دستیارهای هوشمند را از سایر رقبای بزرگ مانند گوگل، مایکروسافت، اپل و آمازون ربوده است. زیرا به معنای واقعی نمی‌توان ورای دستیار سه‌بعدی گوشی‌های هوشمند، تصور دیگری درباره دستیارهای صوتی داشت.

انواع کاربردهای هوش مصنوعی در صنایع مختلف را در هوشیو بخوانید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]