Filter by دسته‌ها
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 تقلید سبک نوشتاری متن روی تصاویر تنها با استفاده از یک کلمه

تقلید سبک نوشتاری متن روی تصاویر تنها با استفاده از یک کلمه

شرکت فیسبوک از پروژه هوش مصنوعی جدید خود به نام TextStyleBrush پرده برداشت. این پروژه در واقع نرم‌افزاری است که می‌تواند از سبک نوشتاری متن دست‌نویس یا متن چاپی موجود در یک عکس کپی‌برداری کند، آن هم تنها با استفاده از یک کلمه! کاربران می‌توانند با استفاده از این نرم‌افزار متون درون یک تصویر را تغییر داده یا کلمات دیگری را جایگزین آن‌ها کنند.

TextStyleBrush یک قدم از تمامی سیستم‌های هوش مصنوعی پیشین که پس از آموزش دیدن با هزاران متن نمونه و پس از تعریف کامل کاری که باید انجام دهند، می‌توانستند سبک نوشتاری متن روی تصاویر را کپی کنند، جلوتر است. هر چند این نرم‌افزار هنوز در مرحله تحقیق قرار دارد، اما دانشمندان امیدوارند TextStyleBrush بتواند به افراد در نوشتن عناوین و پیام‌های خلاقانه و شخصی‌سازی‌شده و همچنین ترجمه بهتر تصاویر در واقعیت افزوده کمک کند.

سبک نوشتاری متن

امروزه ساخت تصاویر با استفاده از هوش مصنوعی به منظور بازسازی وقایع تاریخی یا تولید عکسی که شبیه نقاشی‌های ون‌گوگ یا پیر رنوآر باشد، با سرعت بالایی درحال پیشرفت است. و حالا نرم‌افزاری در دست داریم که می‌تواند انواع حروف چاپی و دست‌نویس را ثبت کند و همچنین وعده داده که می‌تواند انواع چرخش‌ها و تبدیلات متن از قبیل حروف دارای انحنا و حروفی که به دلایل رایج مثل اصطکاک بین قلم و کاغذ شکل اصلی خود را از دست داده‌اند را نیز تفسیر کند.

این نرم‌افزار کارکردی مشابه ابزار قلموی سبک در نرم‌افزارهای پردازش متن دارد. البته این ابزار در TextStyleBrush برای اقتباس ویژگی‌های زیبایی‌شناختی متون نوشته‌شده روی عکس‌ها به کار گرفته شده است. یکی از مهمترین ویژگی‌های این نرم‌افزار، توانایی خودنظارتی آن است که TextStyleBrush را به مستقل‌ترین برنامه کاربردی خروجی گرفتن از متون بصری تبدیل کرده است. برای دیدن یک مثال به تصویر ابتدای مقاله بازگردید. در این تصویر مشاهده می‌کنید که چطور TextStyleBrush توانسته علامت‌های دست‌نویس روی عکس گرفته‌شده از یک میوه فروشی را با کلمات معادل جایگزین کند.

TextStyleBrush برخلاف روش‌های پیشین تفسیر متن که از پارامترهای از پیش تعریف‌شده‌ای مثل نظارت بر سبک هدف و طرح حروف استفاده می‌کردند، تمامی عناصر موجود در تصویر از قبیل متن و سایر عناصر بصری را مدنظر قرار می‌دهد. سپس با استفاده از یک قاب متنی، نقطه مرجع را در تمامی تصاویر مرتبط مشخص می‌کند تا مجدداً آموزش ببیند.

علی‌رغم تمامی این نکات مثبت، فیسبوک باید از پتانسیل این فناوری برای استفاده در فعالیت‌های مجرمانه و غیرقانونی از جمله حملات دیپ فیک متن آگاه باشد. فیسبوک گفته که برای جلوگیری از این حملات، معیارهای تحقیقات خود را در اختیار دیتاست «Deepfake Detection Challenge» خواهد گذاشت تا بتوان با افزودن مطالعات انجام گرفته در زمینه متون جعلی به مطالعات پیشین درباره چهره‌های جعلی، اطلاعات بیشتری در خصوص دیپ فیک جمع‌آوری کرد.

مقاله ما چطور بود؟

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.