40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۵ از سرویس های Iaas و Paas پیشی می‌گیرد

هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۵ از سرویس های Iaas و Paas پیشی می‌گیرد

بر اساس پیش‌بینی شرکت تحلیل‌گر IDC، خدمات و نرم‌افزارهای هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۵ بیشتر از سرویس های Iaas و Paas  به جذب سرمایه خواهند پرداخت. بنا به پیش‌بینی‌ها، انتظار می‌رود در سال جاری مبلغ ۸/۳۴۱ میلیارد دلار در حوزه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری شود.

در میان مجموعه خدمات رایانش ابری، زیرساخت ابری IaaS پایه‌ای‌ترین خدمت ابری به‌حساب می‌آید که می‌تواند زیرساخت‌هایی مانند سرور مجازی، شبکه، فایروال، فضای ذخیره‌سازی و… را بسیار سریع و آسان در اختیار کاربر قرار دهد. بدین ترتیب کارفرما با کمترین هزینه و در سریع‌ترین زمان ممکن، می‌تواند به بهینه‌ترین سرویس موردنیاز کسب‌وکارش دسترسی پیدا کند و از تغییرات آتی موردنیاز به‌مقتضای رشد کسب‌وکار، هیچ نگرانی نداشته باشد.

مدل دیگری از خدمات ابری قابل‌ارائه،  مدل PaaS است که شرکت‌های ارائه‌دهنده، تمام ابزارهای توسعه، میان‌افزار، سیستم‌عامل‌ها، دیتابیس و زیرساخت‌هایی را که توسعه‌دهندگان برای ساخت برنامه نیاز دارند در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند به‌طور گسترده توسعه نرم‌افزار‎های وب را آسان‌تر می‎‌کند.

نرخ رشد بازارهای هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۲ به ۸/۱۸ درصد خواهد رسید. انتظار می‌رود ارزش این بازار تا سال ۲۰۲۴ از مرز ۵۰۰ میلیارد دلار نیز عبور کند. در حال حاضر، %۸۸ از کل هزینه‌های هوش مصنوعی به توسعه نرم‌افزارهای هوش مصنوعی اختصاص دارد. بنا به باور تحلیل‌گران IDC، سخت‌افزارهای هوش مصنوعی تا چند سال آینده سریع‌ترین رشد را تجربه خواهند کرد. انتظار می‌رود ارزش بازار خدمات هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۵ به ۵۰ میلیارد دلار برسد. بعید نیست %۸۰ سرمایه‌گذاری‌ها به خدمات فناوری اطلاعات اختصاص یابد و خدمات مربوط به کسب‌وکارهای عمومی در رده‌ی بعدی قرار گیرد.

سرویس های Iaas و Paas

رشد نرم‌افزارهای زیرساخت هوش مصنوعی

نرم‌افزارهای کاربردی، نرم‌افزارهای زیرساخت هوش مصنوعی و خدمات مرتبط با فناوری هوش مصنوعی در تعریف شرکت IDC از هوش مصنوعی گنجانده شده‌اند. بنا به اعلام IDC، شرکت نرم‌افزار آمریکایی Palantir پیشروی تمامی ارائه‌دهندگان پلتفرم‌های هوش مصنوعی است. مایکروسافت و IBM به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. طبق پیش‌بینی، نرم‌افزارهای زیرساخت سیستم هوش مصنوعی رشد ۴/۱۴ درصدی را تجربه خواهد کرد، اما حدود %۳۵ از کل عایدات ناشی از نرم‌افزارهای هوش مصنوعی را به خود اختصاص خواهد داد.

طی ۵ سال آینده، رشد نرم‌افزارهای مدیریت ریسک در بازار نرم‌افزارهای هوش مصنوعی از CRM پیشی خواهد گرفت. بنا به یکی دیگر از پیش‌بینی‌های IDC، سرویس های Iaas و Paas  در سال ۲۰۲۵ ارزشی بالغ بر ۴۰۰ میلیارد دلار را به ثبت خواهند رساند چرا که نرخ رشد مرکب سالانه آنها در سال‌های آتی معادل ۸/۲۸ درصد خواهد بود. گویا بازار ترجیح می‌دهد نرم‌افزارهای به‌روزتری تولید و عرضه شوند. در چنین شرایطی، عملیات ابری و تحویل نرم‌افزار با سرعت بیشتری انجام می‌‌گیرد.

سرویس های Iaas و Paas   به دلیل نیاز به مقیاس‌بندیِ رشد داده‌ها توسعه پیدا خواهند کرد. IDC پیش‌بینی کرده که نیم از خدمات و محصولات شرکت‌ها تا سال ۲۰۲۲ به صورت دیجیتال عرضه خواهند شد. بنابراین، شرکت‌ها بیش از پیش متکی بر زیرساخت‌ها خواهند بود. دسترسی به‌موقع به منابع زیرساخت مبتکرانه می‌تواند زمینه را برای حصول مدل‌های تجاری مطمئن، سازگارپذیر، انعطاف‌پذیر و امن فراهم کند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]