40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 ظهور صنعت بازی هوش مصنوعی

ظهور صنعت بازی هوش مصنوعی

Latitud یک استارت آپ است که با استفاده از خط داستانی بی‌نهایت مبتنی بر هوش مصنوعی، بازی می‌سازد. این استارتاپ در اوایل این ماه توانست ۳.۳ میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کند. Latitude در صنعت بازی هوش مصنوعی سال ۲۰۱۹ تأسیس شد و تاکنون موفق شده است در مجموع ۴.۱ میلیون دلار سرمایه جذب کند.

این استارتاپ در زمینه صنعت بازی هوش مصنوعی که در آن بازیکنان از آزادی بیشتری برخوردارند و قادر به ابراز خود هستند فعالیت می‌کند. این شرکت بازی‌ای با نام AI Dungeon منتشر کرده که از مدل‌های زبان GPT2 / 3 برای توسعه یک بازی ماجراجویی متن‌محور استفاده می‌کند، جایی که مدل‌های مولد نقش مهمی در آن دارند. AI Dungeon در دسامبر سال ۲۰۱۹ با استفاده از مدل GPT2 عرضه شد.

صنعت بازی هوش مصنوعی

Latitude تنها استارت آپ این حوزه نیست. کسب و کار askblu. ai که توسط استودیوی بازی‌های موبایل فرانسوی Happy Blue Fish در سال ۲۰۱۷ تاسیس شد، بودجه ۳۰۰ هزار یورویی را در سال ۲۰۱۷ جمع‌آوری کرد و پس از آن در مرحله دوم بودجه ۲۰۰ هزار یورو توانست جمع کند. مدیریت این استارتاپ از سال ۲۰۱۸ به بعد به AGORA که یک سرمایه‌گذار است واگذار شد. askblu. ai یک بستر SaaS کارآمد و مقیاس‌پذیر است که دارای قابلیت plug & play نیز است و به استودیوهای بازی موبایل کمک می‌کند تا از طریق افزایش حفظ گیمرها، درآمد بیشتری کسب کنند. این برنامه با استفاده از یادگیری ماشین و تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده، تا تجربه هر بازیکن را به طور لحظه‌ای شخصی‌سازی کند.

صنعت بازی هوش مصنوعی

یکی دیگر از این کسب کارها Osmo است. Osmo، یک شرکت بازی تعاملی است که توانسته ۳۲.۵ میلیون دلار بودجه جمع‌آوری کنند. این شرکت بازی‌سازی که اخیراً توسط Byju خریداری شده است، به یک هوش مصنوعی انعکاسی و اختصاصی متکی است. Osmo زمینه بازی را گسترش می‌دهد و به اشیا مختلفی از جمله قلم یا کاغذ اجازه می‌دهد تا با دستگاه دیجیتال تعامل داشته باشد تا به افزایش تفکر خلاق و تعامل اجتماعی کمک کند.

Gosu Data Lab، یکی دیگر از استارت آپ‌های صنعت بازی هوش مصنوعی است که در کشور لیتوانی قرار دارد. این کسب و کار نیز موفق به جمع‌آوری ۵.۱ میلیون دلار بودجه شده است. این استارتاپ با تمرکز بر روی داده‌های بازی و هوش مصنوعی، پلتفرمی ایجاد می‌کند که درک رایانه از داده‌های بازی را به کار می‌گیرد تا به بازیکنان جهت انجام بازی بهتر کمک کند. از دیگر فعالیت‌های این کسب و کار، توسعه‌ی دستیارهای صوتی برای کمک به گیمرها است.

صنعت بازی هوش مصنوعی

شرکت هوش مصنوعی دیگر Modl. ai است که دفتر آن در دانمارک است و موفق شد در فوریه سال گذشته ۱.۷ میلیون دلار سرمایه جذب کند. این شرکت توسط برخی از پیشکسوتان در حوزه‌های بازی، روان‌سنجی و هوش مصنوعی تاسیس شده است. فناوری ارائه شده توسط Modl. ai توسعه بازی‌ها را تسریع می‌کند و تعامل بازیکن را افزایش می‌دهد. گزارش شده است که این شرکت از سرمایه جدید استفاده کرده تا فناوری تست بازی هوش مصنوعی خود را توسعه دهد. Modl. ai با به کارگیری کهن ‌الگوهای بازیکن مبتنی بر هوش مصنوعی، می‌تواند رفتار انسان را به منظور آزمودن بازی تقلید کند. این کسب و کار در حال حاضر مرحله آزمایشی خود را می‌گذراند اما با این حال با برخی از استودیوهای بازی‌های جهانی قراردادهایی را امضا کرده است.

کسب و کار AI Krikey در سری A جمع آوری سرمایه به سرپرستی Reliance Jio موفق شد در مجموع ۲۲ میلیون دلار بودجه جذب کند. بازی واقعیت افزوده Yaatra این شرکت با استفاده از سلاح‌هایی مانند تیر و کمان و گلوله‌های آتشین، کاربران را به یک سفر اکشن و ماجراجویی می‌برد تا ارتش هیولا را شکست دهند.

بازار بازی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی

نقطه عطف حوزه بازی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در سال ۱۹۹۷ رقم خورد؛ زمانی که‌ گری کاسپاروف، قهرمان جهانی شطرنج به ابررایانه دیپ بلو باخت. از آن زمان، شرکت‌هایی مانند DeepMind، Apex Game، Blizzard، Rival، Heroz و Spirit AI این حوزه را تقویت کرده‌اند.

طبق یک گزارش، انتظار می‌رود صنعت بازی هوش مصنوعی نرخ رشد مرکب سالانه ۱۲ درصد را در طی سال‌های ۲۰۲۰-۲۰۲۵ به خود ببیند. این گزارش می‌افزاید که واقعیت مجازی و هوش مصنوعی به بخشی جدایی‌ناپذیر از صنعت بازی تبدیل شده‌اند، و احتمالا گیمرها در سال ۲۰۲۰ تنها ۴.۵ میلیارد دلار صرف بازی‌های immersive کنند.

بازار بازی‌های موبایل، طی ده سال گذشته شاهد رشد چشمگیری بوده است. این بازار با تصاحب حدود ۱۰۰ میلیارد دلار سقف بازار یا ۶۰ درصد از کل بازار بازی‌های ویدیویی در سال ۲۰۲۱ به رقم قابل‌توجهی رسیده است.

یکی از مهم‌ترین چالش‌های شرکت‌های بازی‌سازی، جذب و حفظ کاربران است. هوش مصنوعی راه حل‌های منحصر به فردی برای حفظ و جذب گیمرها به شرکت‌ها ارائه می‌دهد.

افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در شرکت‌های بازی‌ساز، شاهدی بر محبوبیت روزافزون بازی‌های هوش مصنوعی است و طبق پیش‌بینی‌های بازار، این صنعت آینده‌ای درخشان در پیش دارد.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید.

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]