40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 توسعه هوش مصنوعی برای حل مشکلات صنعت فلزات غیرآهنی در ایران

توسعه هوش مصنوعی برای حل مشکلات صنعت فلزات غیرآهنی در ایران

یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم‌ و فناوری شیخ بهایی با توسعه فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، توانسته در زمینه مهندسی متالوژی، طرحی را ارائه کند که موجب بهینه‌سازی صنایع فولاد و فلزات غیرآهنی کشور می‌شود.

به گزارش هوشیو و به نقل از «دنیای معدن»، صنعت فولاد و فلزات، یکی از اساسی‌ترین صنایع زیرساخت کشور است و بهبود در روند تولید صنایع فلزات غیرآهنی، می‌تواند موجب کاهش هزینه تولید و بهره‌وری مناسب در این صنعت شود. دراین‌میان، یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم ‌و فناوری شیخ بهایی، طرحی را ارائه کرده است که می‌تواند به کمک هوش مصنوعی، فرایند تولید فلزات غیرآهنی را بهینه کند.

محمود حسین‌آبادی، مدیرعامل این شرکت در مصاحبه‌ای با اشاره به زمینه‌های فعالیت این شرکت گفت: تمرکز اصلی شرکت ما بر روی تحقیق و توسعه پیرامون فناوری‌هایی است که در زمینه بهینه‌سازی، طراحی و ارائه راه‌حل برای صنایع فولادی و غیرآهنی کاربرد دارند. ما سعی داریم فناوری‌هایی را توسعه دهیم که بتواند پاسخگوی نیاز صنعت باشد و در این مسیر از روش‌های آزمایشگاهی، محاسباتی، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی استفاده می‌کنیم.

صنعت فلزات غیرآهنی

حسین‌آبادی در ادامه به سامانه بهینه‌سازی اسیدشویی اشاره کرد و آن را یکی از فعالیت‌های عمده این شرکت دانست و افزود: اگر به اطلاعات فرایند نورد گرم دسترسی داشته باشیم، می‌توانیم ضخامت و ریزساختار پوسته اکسیدی تشکیلی بر سطح ورق فولادی را پیش‌بینی کنیم.

وی همچنین به تاکید بر اهمیت پارامترهای سرعت و زمان عبور ورقه‌های فولادی در حمام اسیدشویی پرداخت و خاطرنشان کرد: برای‌اینکه به کیفیت بهینه در سطح ورقه‌های فولادی دست یابیم، باید مقادیر پارامترهای حمام اسیدشویی براساس ضخامت لایه اسیدی مشخص شود. با توسعه یک نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی، می‌توان ضخامت و ساختار پوسته اکسیدی تشکیلی بر سطح ورق را بدون نصب تجهیزات بازرسی، پیش‌بینی کرد و نتایج حاصل از این برنامه را مبنایی برای سامانه کنترل عملیات اسیدشویی قرار دهیم.

این عضو پارک علم و فناوری شیخ بهایی، به دیگر خدمات این شرکت از جمله سامانه بازرسی سطح ورق فولادی سردنوردیده اشاره کرد و گفت: به کمک این سامانه، می‌توانیم با آگاهی از وضعیت مکانیزم، عیوب و پارامترهای موثر بر تشکل آنها، کیفیت سطوح را بسنجیم و جهت بهینه‌سازی، تغییرات متناسب با شرایط را اعمال کنیم.

وی در پایان افزود: برای اینکه تلفات آزمون و خطا را در خطوط تولیدی بزرگ کاهش دهیم، به سراغ طراحی ساخت واحدهای پایلوت در مقیاس آزمایشگاهی، صنعتی و نیمه‌صنعتی برای صنایع فلزات غیرآهنی رفته‌ایم.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]