پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 مدیریت بهینه اسناد الکترونیکی کشور با هوش مصنوعی و بلاکچین

مدیریت بهینه اسناد الکترونیکی کشور با هوش مصنوعی و بلاکچین

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان اسناد و کتابخانه ملی معتقد است باید از ظرفیت‌های هوش مصنوعی و بلاکچین برای مدیریت بهینه اسناد الکترونیکی کشور استفاده کنیم و فعال شدن زنجیره بلاکچین می‌تواند روی اسناد مربوط به محفوظ ماندن سند الکترونیکی کمک کند.
به گزارش هوشیو به نقل از ایرنا، نشست خبری طرح جام (مدیریت نظام‌مند اسناد الکترونیکی کشور) صبح یکشنبه برگزار شد. در این نشست مظفر پاسدار شیرازی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان اسناد و کتابخانه ملی، در خصوص اهمیت نگهداری اسناد توضیح داد: «دغدغه ما نسبت به نگهداری اسناد گذشته بیشتر از امروز است. تقریباً 20 سال است که سامانه اتوماسیون اداری وارد دولت شده و بخشی از مکاتبات توسط این سامانه به گردش درآمده و مدیریت می‌شوند. اما در این سال‌ها برنامه مشخصی برای نگهداری اسناد و حفاظت از آن‌ها انجام نشده است. در نتیجه ما همان قانونی که سال 49 برای نگهداشت اسناد‌‌‌‌‌ الکترونیک در مجلس تصویب شده بود را به‌عنوان پشتوانه اسناد الکترونیک می‌دانیم. این در حالی است که باید جزئیاتی برای آن در نظر گرفته شود و این کار انجام نشده است. اگر دیروز نیاز به ثبت پرونده فیزیکی بود، امروز نیاز به بارگذاری آن در سامانه است.»

مدیریت اسناد الکترونیکی با هوش مصنوعی
به عقیده مظفر شیرازی لازم است در حوزه نگهداری اسناد الکترونیکی فرایندی شبیه به فرایند مدیریت اسناد پیش‌الکترونیک داشته باشیم.
او همچنین معتقد است در صورتی که برای نگهداری اسناد‌‌‌‌‌‌‌‌ الکترونیک استانداردی تولید نشود، ساماندهی آن چالش‌های زیادی را به همراه خواهد داشت. او اما راهکاری هم برای این موضوع دارد: «در اجرای این فرایند می‌توانیم از ظرفیت هوش مصنوعی و بلاکچین کمک بگیریم. فعال شدن زنجیره بلاکچین روی اسناد کمک به محفوظ ماندن سند الکترونیکی می‌کند.»
در این نشست خبری که در اندیشگاه سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد، به غیر از معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان اسناد و کتابخانه ملی، مدیرکل پردازش منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی، رئیس گروه اسناد الکترونیک سازمان اسناد و کتابخانه ملی و مدیر کل توسعه خدمات دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی هم حضور داشتند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]