40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 «منطقه امن»: نخستین فیلم به نویسندگی و کارگردانی هوش مصنوعی

«منطقه امن»: نخستین فیلم به نویسندگی و کارگردانی هوش مصنوعی

استودیوهای «مربع۲۸ » Squared28 و «سرگذشت ماه » Moon Ventures از انتشار فیلم «منطقه امن » The Safe Zone ، اولین فیلم کوتاه تاریخ به نویسندگی و کارگردانی یک فناوری هوش مصنوعی، هیجان‌زده هستند.

فیلم هوش مصنوعی

در فیلم «منطقه امن» خواهر و برادر کاراکتر اصلی (که امیلی نام دارد)، این خواهر و برادر با نام‌های «لوسی و جیک» باید تصمیم بگیرند که کدام‌یک از آن‌ها در تنها مکان امن باقی‌مانده در دنیایی که توسط هوش مصنوعی تسخیر شده است، پذیرفته شود و باقی بماند.

این فیلم با استفاده از چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT نوشته ‌شده است، یک نمونه اولیه که توسط OpenAI توسعه‌یافته و در دیالوگ‌نویسی کارشناس است.

ریچارد خوان، مدیرعامل استودیو فیلم‌سازی مربع۲۸ می‌گوید: «هوش مصنوعی روش فیلم‌سازی هنرمندان را دگرگون خواهد کرد. چراکه هوش مصنوعی به فیلم‌سازان کمک می‌کند تا با خودکار کردن وظایف خاص در زمان و منابع صرفه‌جویی کنند، همچنین این فناوری به جرقه‌ ایده‌های خلاقانه جدید کمک می‌کند و واقعاً راه‌های جدیدی را برای گفتن داستان به ما ارائه می‌دهد.»

این چت‌بات یک فیلمنامه ۵ دقیقه‌ای، با فهرستی از نماها با دستورالعمل‌های دقیق درباره نحوه فیلم‌برداری و کارگردانی فیلم تولید کرده است.

ریچارد خوان، یکی از تهیه‌کنندگان و مدیرعامل استودیو مربع ۲۸ گفت: «آیا می‌توانید باور کنید که هوش مصنوعی توانسته باشد حرکات خاص دوربین، نیازهای نور و حتی الزامات کمد لباس را به ما ارائه دهد؟ او نه‌تنها این، بلکه حتی پیام‌هایی برای ما ارسال می‌کرد که از آن‌ها برای تولید یک استوری‌بورد سینمایی کامل با کمک Dall-E 2 استفاده کردیم!»

هدف از ساخت فیلم «منطقه امن» چیست؟

هدف این فیلم نشان‌ دادن همکاری بین انسان‌ها و هوش مصنوعی در ایجاد محتوای باکیفیت است. این فیلم همچنین نگاهی اجمالی به پتانسیل هوش مصنوعی و انسان برای همکاری در زمینه خلاقیت می‌دهد.

در این زمینه ریچارد اضافه می‌کند: «وقتی در طول فیلم‌برداری از چیزی مطمئن نبودیم، از هوش مصنوعی استفاده می‌کردیم تا دستورالعمل‌های کارگردانی بگیریم.»

از طریق داستان دنیایی که هوش مصنوعی آن را تسخیر کرده است، اهداف سینمایی را در فیلم‌نامه این فیلم گنجانده‌اند؛ چراکه هدف این فیلم تشویق جهان به بحث در مورد این‌ است که چگونه می‌توانیم از این فناوری هیجان‌انگیز استفاده کنیم و درعین‌حال نرده‌هایی را نیز در جای‌جای پرتگاه‌های ذهن خود قرار دهیم تا آینده‌ای ویران‌شهر نسازیم و آن کابوس فیلم‌های علمی-‌تخیلی به واقعیت تبدیل نشود.

برای آینده صنعت سرگرمی، می‌توانید فناوری هوش مصنوعی را ببینید که منجر به فیلم‌های شخصی‌شده می‌شود.

برای مثال، درنهایت، می‌توانید از هوش مصنوعی هر نوع فیلمی که آرزویش را دارید، بخواهید بسازد. اگر دوست داشته باشید، می‌توانید بازی تام کروز را در نقش آیرون‌مَن را ببینید که در جهانِ فیلم‌های «جنگ ستارگان» در حال مبارزه با دارث‌ویدر است؛ شما می‌توانید از هوش مصنوعی بخواهید که فوراً این فیلم را بسازد.

فیلم «منطقه امن»،در یوتیوب، تیک‌تاک، توییتر، اینستاگرام و فیس‌بوک منتشر شده است. از مخاطبان دعوت می‌کنیم در این کاوش هیجان‌انگیز در تلاقی هوش مصنوعی، داستان‌گویی و سینما به ما بپیوندند.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]