Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 مهارت های دیداری ورزشکاران قوی‌تر است یا کاربران بازی‌های کامپیوتری اکشن؟

مهارت های دیداری ورزشکاران قوی‌تر است یا کاربران بازی‌های کامپیوتری اکشن؟

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

بر اساس یافته‌های یکی از مطالعات جدید محققان در دانشگاه واترلو، مهارت های دیداری ورزشکاران، قوی‌تر از کاربران بازی‌های کامپیوتری اکشن است. بهره‌مندی از مهارت های دیداری قدرتمند برای ورزشکاران از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است؛ زیرا در واقع، مرز بین اوج عملکرد و کسب نتایج معمولی به حساب می‌آید.

دکتر کریستین دالتون از دانشکده بینایی‌سنجی و علم بینایی در دانشگاه واترلو در این خصوص بیان کرد: «تیم تحقیقاتی ما خواستارِ بررسی این موضوع بود که آیا کاربران بازی‌های کامپیوتری که به طور مداوم و برای بازه‌های زمانی طولانی، در محیط ویدئوی دوبُعدی پویا غرق می‌شوند، از قدرت دیداری بالایی در مقایسه با ورزشکاران حاضر در رقابت‌های فیزیکی برخوردارند یا خیر.»

مهارت های دیداری

قدرت بینایی

قدرت بینایی معمولاً تحت شرایط ساکن (استاتیک) و در پی چِکاپ سالانه با متخصص چشم‌پزشکی سنجیده می‌شود؛ اما تحقیقات نشان می‌دهد که آزمایش قدرت بینایی پویا، معیار مؤثرتری برای بررسی قابلیت فرد، به منظور مشاهده دقیق اشیای متحرک است. این مهارت برای موفقیت در ورزش‌های فیزیکی و الکترونیکی ضروری است. محققان با استفاده از یک آزمون قدرت بینایی که در دانشگاه واترلو طراحی و تصدیق شده بود، نشان دادند که ورزشکاران فیزیکی، مطابق انتظار، امتیاز بالایی در آزمون‌های قدرت بینایی کسب کردند، اما امتیاز کاربران بازی‌های کامپیوتری به افراد معمولی نزدیک‌تر بود.

آلن‌ یی، دانشجوی دکتری در رشته علوم بینایی، بیان کرد: «ورزشکاران توان بالاتری برای شناسایی اهداف متحرک کوچک‌تر دارند؛ این یافته نشان می‌دهد که ورزشکاران و کاربران بازی‌های کامپیوتری به لحاظ پردازش دیداری با یکدیگر فرق دارند.» همه شرکت‌کنندگان در مطالعه بر اساس سطح توانایی دیداری ساکن و خطای شکست نور با یکدیگر تطبیق داده شدند. این یافته‌ها برای مراکز آزمایش بینایی نیز اهمیت زیادی دارد، چراکه آن‌ها در حال بررسی راهکارهایی برای توسعه‌ برنامه‌های آموزشی (مبتنی بر بازی‌های کامپیوتری) هستند، تا به ورزشکاران در ارتقای عملکردشان کمک کنند.

دالتون در پایان گفت: «یافته‌های ما نشان می‌دهد که آموزش در محیط سه‌بعدی، کماکان فوایدی به همراه دارد. ورزشکارانی که به دنبال تقویت مهارت های دیداری‌شان هستند، اهمیت زیادی برای ادراک عمق و میدان دید وسیع‌تر قائل هستند، چراکه این عوامل نقشی حیاتی در ارتقای قدرت بینایی دارند. بنابراین، عملکرد ورزشی آنان می‌تواند بهبود یابد.»

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]