40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 برترین دستاوردهای هوش مصنوعی معرفی‌شده در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۲

برترین دستاوردهای هوش مصنوعی معرفی‌شده در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۲

CES مهم‌ترین نمایشگاه فناوری جهان است که جدیدترین نوآوری‌ها در عرصه فناوری در آن عرضه می‌شوند. در این رویداد، مشهورترین برندهای جهان با یکدیگر تجارت می‌کنند و با شرکای جدیدی ملاقات می‌کنند و در کنار آن، درخشان‌ترین مبتکران این عرصه هم مورد توجه قرار می‌گیرند. برگزارکننده این رویداد که تمام جنبه‌های صنعت فناوری را به معرض نمایش می‌گذارد، انجمن فناوری مصرف‌کننده (CTA) است.

تولیدکنندگان، توسعه‌دهندگان، تأمین‌کنندگان محصولات و محتوای فناوری مصرف‌کننده، سیستم‌های توسعه فناوری و موارد دیگر در CES حاضر می‌شوند. شرکت‌کنندگان، محصولات خود را در تمام حوزه‌های فناوری مصرف‌کننده از قبیل ارتباطات ۵G، هوش مصنوعی، واقعیت افزوده و مجازی، شهرهای هوشمند، ورزش، رباتیک و غیره به نمایش می‌گذارند. در این مقاله برترین محصولات معرفی‌شده در نمایشگاه CES 2022، بررسی شده‌اند.

CES

رونمایی شرکت NVIDIA از فناوری هوش مصنوعی خودرو

شرکت NVIDIA در نمایشگاه CES، با اشاره به استقبال شرکت‌ها از معماری کامپیوتر و حسگرهای این شرکت که نخستین بار در نوامبر عرضه شد، بر سامانه DRIVE Hyperion 8 خود تأکید داشت. این سامانه هوش مصنوعی دارای ۱۲ دوربین ۳۶۰ درجه‌ای، ۹ رادار، ۱۲ حسگر فراصوت، یک لیدار روبه‌جلو و سه دوربین حسگر داخلی و مجهز به تراشه DRIVE Orin SoC است.

به گفته کارشناسان این شرکت، ایجاد یک اتومبیل خودران نیازمند معماری یک سامانه و روش توسعه نرم‌افزاری کاملاً جدید است و نرم‌افزار و سخت‌افزار این اتومبیل باید کاملاً آزموده‌شده و تأییدشده باشند، تا در برابر خطرات رانندگی مقاوم بوده و الزامات ایمنی و امنیت بالای یک وسیله نقلیه خودکار را برآورده کنند.

همچنین شرکت NVIDIA پیش‌بینی می‌کند که صنعت حمل‌ونقل ایالات متحده به‌منظور مدیریت اختلالات ناشی از همه‌گیری کرونا، سامانه DRIVE Orin را به‌کار می‌گیرد. به گفته این شرکت، DRIVE Orin می‌تواند به مشاغل حمل‌ونقل خودکار کمک کند، تا کمبود پیش‌بینی‌شده بیش از ۱۴۰ هزار راننده تا سال ۲۰۲۷ را جبران کنند.

ابزار هوش مصنوعی کم‌کد شرکت Avalanche Computing

شرکت تایوانی Avalanche Computing که در عرصه فناوری عمیق و محاسبات ابرظرفیتی (hyper-scale) فعال است یک ابزار هوش مصنوعی کم‌کُد به نام هوش مصنوعی hAIsten را عرضه کرد. این شرکت در نمایشگاه CES اعلام کرد که این فناوری به سازمان‌ها نشان می‌دهد که چگونه می‌توانند با استفاده از این سامانه و بدون نیاز به کدنویسی، مدل‌های هوش مصنوعی را آموزش داده و با یک کلیک، هوش مصنوعی را به‌کار بگیرند. به گفته این شرکت، هوش مصنوعی hAIsten از GPUهای چندگانه استفاده می‌کند، تا به توسعه هوش مصنوعی شتاب ببخشد و چرخه توسعه هوش مصنوعی را از چندین سال به چندین ماه کاهش دهد.

بسیاری از شرکت‌هایی که منابع مالی کافی در اختیار ندارند، تا به‌منظور توسعه هوش مصنوعی و استقرار مدل‌های هوش مصنوعی خود، افراد متخصص در زمینه‌هایی مانند علوم داده، مهندسی، کارشناسی دامنه و مدیریت را استخدام کنند، از این فناوری منتفع می‌شوند. این ابزار هوش مصنوعی جدید که در نمایشگاه TTA Pavilion در مرکز همایش‌های لاس‌وگاس به نمایش گذاشته خواهد شد، با AWS، Microsoft Azure، Google Cloud و همچنین سخت‌افزار NVIDIA، Qualcomm، OpenVino سازگار است و آموزش و استقرار مدل هوش مصنوعی را در هر دو دستگاه‌های ابری و لبه ارائه می‌دهد.

همکاری شرکت بوش و Highmark Health در پژوهش‌های ریوی کودکان

شرکت بوش و Highmark Health تصمیم‌ گرفته‌اند، تا با استفاده از فناوری‌های نوین تولید حسگر از هوش مصنوعی برای شناسایی اختلالات ریوی کودکان مانند آسم، استفاده کنند. ایده پژوهش موردنظر، از استفاده پزشکان از گوشی پزشکی بر روی سینه بیمار به‌منظور شناسایی الگوهای صوتی غیرعادی گرفته شده است. شرکت بوش در نمایشگاه CES ضمن اعلام همکاری خود با شرکت Highmark Health، بیان کرد: «این دو شرکت از فناوری سنسورهای مجهز به هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، تا سرنخ‌های صوتی نشانه بیماری را شناسایی کنند. این قابلیت‌های هوش مصنوعی، مراقبتِ بیمار محور و در خانه را بهبود می‌بخشد؛ به این صورت که داده‌های صوتی تشخیصِ مبتنی بر هوش مصنوعی را به پزشکان منتقل می‌کند، تا آن‌ها، تحقیق بیشتر و اقدامات لازم را انجام دهند.»

رونمایی شرکت INFINIQ از چندین نوآوری در زمینه هوش مصنوعی

شرکت INFINIQ که ارائه‌دهنده خدمات داده هوش مصنوعی و رانندگی خودکار است، فناوری‌های نوآورانه خود را در عرصه رانندگی خودکار و خرده‌فروشی در نمایشگاه CES، مهم‌ترین نمایشگاه فناوری جهان معرفی کرد که با تشویق بیش از ۱۸۰ هزار بازدیدکننده مواجه شد. سرویس ناشناس‌سازی داده با نام «Wellid» که داده‌های بصری را به‌گونه‌ای غیرقابل شناسایی، تجزیه و تحلیل می‌کند، توجه بسیاری را به خود جلب کرد. با استفاده از این فناوری می‌توان چهره‌ها و پلاک‌های ماشین را ناشناس کرد، کاری که برای مطابقت با استانداردهای جهانی حفظ حریم خصوصی مانند GDPR، AI Act، CCPA و CPRA ضروری است. قابلیت‌های Wellid کنجکاوی شرکت‌های هوض مصنوعی حاضر در CES 2022 را برانگیخت.

نوآوری‌های شرکت ITRI در زمینه هوش مصنوعی، رباتیک و ICT

شرکت ITRI با نمایش ربات هوش مصنوعی RGB-D، موفق به کسب جایزه نوآوری این دوره از نمایشگاه شد. این ربات هوش مصنوعی، نخستین ربات مشارکتی دنیاست که دارای دید سه‌بعدی است. فناوری حسگر هوشمند دید سه‌بعدی این ربات که روی یک بازوی رباتیک ساخته شده است، مانند یک جفت چشم تیزبین عمل می‌کند. در مقایسه با دیگر ربات‌ها، اندازه حسگرهای این ربات ۱۶۸ بار کوچک‌تر و سرعت تشخیص آن ۶/۳۸ بار بیشتر شده است.

این فناوری حسگر هوشمند دید سه‌بعدی، اشیای محیط را در سه‌بعد اسکن می‌کند و بر اساس شکل و محل اشیا، از بازوی رباتیک برای تشخیص زاویه مناسب برداشتن آن‌ها استفاده می‌کند. دو کاربرد بالقوه این ربات می‌توانند دسته‌بندی و بسته‌بندی محصولات در فرایند هوشمندسازی صنعت تولید و حمل‌ونقل باشند، همچنین از این ربات می‌توان در کسب‌وکارهای خدماتی، خرده‌فروشی‌ها و بخش بهداشت برای خدمت‌رسانی مستقیم به مصرف‌کننده استفاده کرد.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]