Filter by دسته‌ها
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 نکات و راهکارهای خرید CDN برای بهبود بارگیری تصاویر و ویدئوها

نکات و راهکارهای خرید CDN برای بهبود بارگیری تصاویر و ویدئوها

بارگذاری سریع تصاویر و ویدئوها یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر تجربه کاربری و بهینه‌سازی سئو سایت است، زیرا کاربران انتظار دارند که محتوای خود را به‌سرعت و بدون تاخیر مشاهده کنند. استفاده از CDN یا شبکه‌ تحویل محتوا، یکی از بهترین راهکارها برای بهبود سرعت بارگذاری محتوای چندرسانه‌ای است. بر همین اساس، در این مقاله به توضیح اینکه cdn  چیست؟ و نکات و راهکارهایی برای بهبود بارگیری تصاویر و ویدئوها با استفاده از سی دی ان می‌پردازیم.

نکته اول: CDN مناسب را انتخاب کنید.

سی دی ان های مختلفی در بازار وجود دارند. هنگام انتخاب سی دی ان، عواملی مانند نوع محتوای شما، اندازه مخاطب و بودجه‌ای که در اختیار دارید را در نظر بگیرید.

برای انتخاب شبکه توزیع محتوای مناسب، می توانید از موارد زیر کمک بگیرید:

  1. درباره سی دی ان های مختلف تحقیق کنید و مقایسه کنید.
  2. نظرات کاربران را درباره سی دی ان های مختلف بخوانید.
  3. با کارشناسان CDN مشورت کنید.

نکته دوم: قبل از خرید CDN، محتوای خود را بهینه کنید.

نکات و راهکارهای خرید CDN برای بهبود بارگیری تصاویر و ویدئوها

قبل از خرید cdn، محتوای خود را بهینه کنید. برای بهینه‌سازی محتوای خود، می‌توانید از موارد زیر کمک بگیرید:

  1. اندازه فایل را کاهش دهید؛ اندازه تصاویر و ویدئوها را قبل از بارگذاری آن‌ها روی سی دی ان کاهش دهید. این کار به نوبه خود سرعت بارگیری را افزایش می‌دهد.
  2. فرمت فایل را تغییر دهید؛ فرمت‌های مدرن و بهینه مانند WebP برای تصاویر و H.265 برای ویدئوها را انتخاب کنید که کیفیت فایل را در عین کاهش حجم آن‌ها حفظ کند.
  3. استفاده از تصاویر  و ویدیوها با کیفیت پایین؛ اگر نیازی به کیفیت بالای تصاویر ویدیویی ندارید، از تصاویر ویدیویی با کیفیت پایین استفاده کنید.

نکته سوم: از Lazy Loading استفاده کنید.

Lazy Loading با کاهش تعداد درخواست‌های همزمان به سرور، زمان بارگیری صفحه را بهبود می‌بخشد. این روش همچنین با بارگذاری تصاویر و ویدئوها تنها زمانی که کاربر به آن‌ها نیاز دارد، باعث صرفه‌جویی در پهنای باند می‌شود. در نتیجه، تجربه کاربری نیز با دسترسی سریع‌تر به محتوای مورد نظر بهبود می‌یابد.

نکته چهارم: از کش CDN استفاده کنید.

تنظیمات کش شبکه توزیع محتوا برای تصاویر و ویدئوها می‌تواند باعث کاهش درخواست‌های مکرر به سرور اصلی شود. برای این کار، باید زمان انقضای کش را به‌صورتی تنظیم کنید که منابع تنها زمانی که نیاز به بروزرسانی دارند، مجددا از سرور اصلی درخواست شوند.

نکته پنجم: از HTTP/2 یا HTTP/3 استفاده کنید.

پروتکل‌های HTTP، مجموعه‌ای از قوانین هستند که نحوه ارتباط مرورگرها و سرورها را در اینترنت تعیین می‌کنند. پروتکل HTTP/1.1، نسخه اصلی پروتکل HTTP است که برای هر درخواست منبع جدید، یک اتصال TCP جدید ایجاد می‌کند. این امر باعث می‌شود که تعداد اتصالات مورد نیاز برای بارگیری یک صفحه وب با حجم زیاد، افزایش یابد.

پروتکل‌های جدیدتر HTTP/2 و HTTP/3، از ویژگی‌ای به نام Multiplexing پشتیبانی می‌کنند. Multiplexing، به مرورگر اجازه می‌دهد تا چندین درخواست منبع را در یک اتصال TCP واحد ارسال کند. استفاده از این پروتکل‌ها تعداد اتصالات مورد نیاز برای بارگیری یک صفحه وب با حجم زیاد را کاهش می‌دهد.

به‌عنوان مثال، فرض کنید یک صفحه وب شامل یک تصویر، یک فایل CSS و یک فایل JavaScript است. اگر از پروتکل HTTP/1.1 استفاده شود، برای بارگیری این منابع، سه اتصال TCP جدید ایجاد می‌شود؛ اما اگر از پروتکل HTTP/2 یا HTTP/3 استفاده کنید، وب‌سایت شما می‌تواند همه این منابع را در یک اتصال TCP واحد بارگیری کند. این امر باعث می‌شود که زمان بارگیری تصاویر و ویدئوها کاهش یابد.

نکته ششم: از Preloading و Prefetching استفاده کنید.

Preloading و prefetching دو تکنیک برای بارگذاری منابع در وب هستند که می‌توانند به بهبود عملکرد و تجربه کاربری کمک کنند. به این صورت که Preloading به مرورگر می‌گوید منابع خاصی را به‌عنوان منابع مهم شناسایی کند و آن‌ها را در اولویت بارگیری قرار دهد؛ به این ترتیب، زمان بارگیری صفحه کاهش پیدا می‌کند؛ زیرا مرورگر مجبور نیست تا منتظر بماند تا تصویر در زمان نمایش آن بارگیری شود.

از طرف دیگر، Prefetching به مرورگر می‌گوید که منابع خاصی را بارگیری کند، حتی اگر در حال حاضر نیازی به آن‌ها نداشته باشد.

در واقع Preloading و prefetching هر دو به بارگیری منابع قبل از نیاز کاربر کمک می‌کنند، اما:

  • Preloading منابع مهم را به‌عنوان منابع اولویت‌دار شناسایی می‌کند و آن‌ها را در اولین فرصت ممکن بارگیری می‌کند.
  • Prefetching منابعی را که احتمالا در آینده نزدیک مورد نیاز خواهند بود، بارگیری می‌کند.

نکته هفتم: از امنیت سی دی ان مطمئن شوید.

مطمئن شوید که ارائه دهنده CDN خدمات خود را با پشتیبانی از امنیت لایه شبکه و انتقال داده‌ها ارائه می‌دهد. یکی از مفیدترین استراتژی‌ها محدود کردن دسترسی به محتوای شبکه تحویل محتوا است. مطمئن شوید که تنها کاربران و سیستم‌های مجاز قادر به دسترسی و مدیریت  شبکه توزیع محتوا هستند. این کار را می‌توانید از طریق روش‌هایی مانند توکن‌های امنیتی، اعتبارسنجی IP و سیاست‌های CORS انجام دهید. از دیگر استراتژی‌های کارآمد برای حفظ امنیت شبکه تحویل محتوا می‌توان موارد زیر را نام برد:

  1. محافظت در برابر حملات DDoS: انتخاب یک شبکه توزیع محتوا که از سرویس‌های مقاوم در برابر حملات DDoS بهره می‌برد تا از بی‌ثباتی و قطعی سرویس جلوگیری کند.
  2. به‌روزرسانی و نگهداری: اطمینان حاصل کنید که نرم‌افزار و سخت‌افزار مرتبط با شبکه تحویل محتوا به‌طور مرتب به‌روزرسانی و بررسی می‌شوند تا از آسیب‌پذیری‌های امنیتی جلوگیری شود.
  3. رمزگذاری داده‌ها: استفاده از رمزگذاری برای محافظت از داده‌های ذخیره‌شده در سی دی ان، به‌ویژه برای محتوای حساس یا شخصی.

خرید سی دی ان از پارس پک، کلید موفقیت در بهبود بارگیری تصاویر و ویدئوها

نکات و راهکارهای خرید CDN برای بهبود بارگیری تصاویر و ویدئوها

در صورت تمایل به خرید CDN، پارس پک گزینه‌ای استثنایی به شمار می‌آید. این شرکت، که یکی از نخستین ارائه‌دهندگان خدمات ابری در ایران است، با ارائه راهکارهای نوین، به بهینه‌سازی بارگذاری تصاویر و ویدیوهای شما، بهبود SEO و کاهش زمان بارگذاری صفحات کمک شایانی می‌کند. تیم پشتیبانی پارس پک، که به‌صورت شبانه‌روزی فعال است، آماده ارائه مشاوره و پشتیبانی در تمامی مراحل، از انتخاب سرویس تا بهینه‌سازی آن است. با اطمینان از امنیت بالا و قابلیت اطمینان شبکه‌ پارس پک، همچنین انعطاف‌پذیری و سفارشی‌سازی خدمات بر اساس نیازهای خود، می‌توانید بهترین استفاده را از خدمات شبکه توزیع محتوا داشته باشید.

نتیجه گیری

استفاده از خدمات شبکه تحویل محتوا می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی بر سرعت و تجربه کاربری وب‌سایت‌ها داشته باشد؛ زیرا شبکه های تحویل محتوا با توزیع منابع وب در سراسر شبکه‌ای از سرورها، می‌توانند زمان بارگیری صفحه را کاهش دهند و دسترسی به محتوای وب را برای کاربران در سراسر جهان بهبود بخشند. در این مقاله، نکات و راهکارهایی برای بهبود بارگیری تصویر و ویدیو با استفاده از سی دی ان ارائه شد. با رعایت این نکات و راهکارها، می‌توانید تاثیر مثبتی بر سرعت و تجربه کاربری وب‌سایت خود بگذارید.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.