40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 هوش مصنوعی جدید آمازون دستیار خرید شخصی کاربران برای انتخابی آسان

هوش مصنوعی جدید آمازون دستیار خرید شخصی کاربران برای انتخابی آسان

آمازون از هوش مصنوعی برای کمک به کاربران در یافتن بهترین محصولات در پلتفرم خود استفاده می‌کند. علاوه بر این، این شرکت در حال آزمایش هوش مصنوعی مولد برای ایجاد خلاصه‌ای از بررسی‌های محصول است، تا تصمیم‌گیری خرید را برای کاربران آسان‌تر نماید. به این ترتیب، مشتریان به جای اینکه مجبور شوند تمام نظرات محصول را بخوانند تا مهم‌ترین اطلاعات را بیابند، می‎توانند از طریق این مدل هوش مصنوعی به خلاصه‌‌ای کوتاه از نظرات مشتریان دست یابند.

بررسی محصولات

آمازون محصولات و بررسی‌های زیادی در پلتفرم خود دارد و اگر هوش مصنوعی بتواند این نظرات را برای کاربران خلاصه کند، این امر می‌تواند برای مشتریان آمازون بسیار مفید باشد. برای این منظور، آمازون از هوش مصنوعی برای ایجاد خلاصه‌هایی کوتاه و خودکار از نظرات مشتریان و بررسی‌های آن‌ها استفاده کرده است. آمازون اخیراً ویژگی جدید دیگری را نیز معرفی کرده که به مشتریان امکان می‌دهد تنها با یک ضربه، بازخورد محصول را بدون نیاز به نوشتن یک بررسی طولانی و دقیق ارائه دهند. این سیستم بازخورد به سایر کاربران کمک می‌کند قبل از تصمیم به خرید محصول، دیدی کلی از آنچه مردم در مورد محصول دوست دارند یا ندارند، داشته باشند و تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا این محصول برای آنها مناسب است یا خیر را برایشان آسان‌تر می‌سازد.

هوش مصنوعی جدید آمازون

ویژگی جدید هوش مصنوعی آمازون


آمازون اخیراً آزمایش یک ویژگی جدید را در برنامه خرید محصولات خود آغاز کرده است که از هوش مصنوعی برای خلاصه کردن ارزیابی مشتریان از محصولات استفاده می‌کند. این ارزیابی خلاصه‌ای سریع از آنچه مشتریان در مورد محصول دوست داشتند و چیزهایی که دوست نداشته‌اند را به مشتریان نشان می‌دهد و شامل یک بخش سلب مسئولیت نیز می‌شود که می‌گوید « خلاصه به‌دست‌آمده با هوش مصنوعی از متن نظرات مشتریان ایجاد گردیده است.» آمازون تأیید کرده است که آنها در حال آزمایش این عملکرد هستند، اما این شرکت دقیقاً نحوه عملکرد هوش مصنوعی یا مدل‌هایی را که برای تولید خلاصه استفاده می‌کند، فاش نکرده است.

آمازون مدت‌هاست که به هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای ارائه تبلیغات و توصیه‌های شخصی به خریداران خود متکی بوده است. با این حال، تبلیغات اخیر پیرامون هوش مصنوعی مولد و چت‌بات‌هایی مانند ChatGPT شرکت OpenAI باعث شده تا شرکت‌هایی مانند آمازون تمرکز خود را بر این فناوری افزایش دهند. استفاده از هوش مصنوعی برای خلاصه کردن نظرات می‌تواند، برای مشتریان مفید باشد. آمازون میلیون‌ها مورد را در سایت آنلاین خود دارد و هر یک از این موارد می‌تواند صدها بررسی داشته باشد. این شرکت از طریق سیستم رتبه‌بندی با یک ضربه، که به مشتریان اجازه می‌دهد بدون نوشتن نظر کامل، نظرات خود را ارائه دهند، بررسی محصولات را برای خریداران آسان‌تر کرده است. اخیراً برخی از مشتریان شروع به استفاده از چت‌بات‌های برای ایجاد نظرات جعلی کرده‌اند.

چالش‌ها


آمازون مدت‌هاست در ایجاد اعتماد با مشتریان خود مشکل داشته است. سایر فروشگاه‌های آنلاین از عدم اعتماد آمازون برای جذب مشتری استفاده کرده‌اند. برخی از مشتریان حتی از چت‌بات‌ها برای ارسال نظرات از طرف خود استفاده کرده‌اند، که این امر می‌تواند مشکل‌ساز باشد زیرا ممکن است بعضی از این نظرات واقعی نباشند.

با توجه به پست لینکدین Wieczorek، خلاصه‌ای از بررسی‌های محصول تولید شده توسط هوش مصنوعی می‌تواند به خریداران کمک کند تا به بررسی‌های جدیدتر هدایت شوند. او افزود مدت‌هاست مشخص شده که محصولات قدیمی‌تر، که زمان بیشتری برای جمع‌آوری ارزیابی‌ها کاربران داشته‌اند، برتری ناعادلانه‌ای نسبت به محصولات شرکت‌‌های تازه‌کار (شاید برتر) دارند.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]