40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 هوش مصنوعی Google Duplex می‌‌تواند برای شما وقت سلمانی رزرو کند!

هوش مصنوعی Google Duplex می‌‌تواند برای شما وقت سلمانی رزرو کند!

گوگل برای اولین بار از فناوری هوش مصنوعی Duplex برای تنظیم قرار ملاقات با سلمانی و آرایشگاه و دفترچه رزرو وقت اصلاح مو رونمایی کرد. رونمایی از این فناوری که نوعی دستیار هوشمند است، تا پیش از این به طور غیرمنتظره‌‌ای عقب افتاده بود. علت این تاخیر در حقیقت این بود که حداکثر توجه رسانه‌‌ها و مشتاقان دنیای فناوری‌‌‌های هوشمند روی محصول شگفت‌‌انگیز «رزروکننده رستوران گوگل» متمرکز شود. بعد از نزدیک به دو سال از معرفی این دستیار هوشمند، حالا به نظر می‌‌رسد نوبت به معرفی محصولی دیگر از سری دستیارهای هوشمند گوگل رسیده که همان رزروکننده وقت سلمانی است.

هوش مصنوعی Duplex

طبق بررسی‌‌‌های کمپانی فناوری‌‌‌های رایانه‌‌ای VentureBeat هوش مصنوعی Duplex اکنون آماده رزرو قرارهای آرایشگاه و سلمانی در دنیای واقعی است.

وقتی آرایشگر یا آرایشگاه مورد نظر خود را پیدا می‌‌کنید، قاعدتا برای رزرو وقت به یک تماس تلفنی احتیاج دارید. این دستیار هوشمند به کمک شما آمده است تا این فرایند را برایتان انجام دهد. شما بسیار ساده و با چند جمله جزئیات مورد نظر خود مانند زمان دلخواه برای اصلاح مو، نوع اصلاحی که نیاز دارید یا مدل مویی که می‌‌خواهید آرایشگر انجام دهد و حتی آرایشگر مورد نظر خود را به دستیار هوشمند می‌‌گویید. سپس هوش مصنوعی همه کارهای مربوط به تماس تلفنی، رزرو وقت و انتخاب آرایشگر را انجام می‌‌دهد و نتیجه را به شما اطلاع می‌‌دهد.

هوش مصنوعی  Duplex که در این سرویس به انجام وظیفه می‌‌پردازد، مانند دستیارهای هوشمند قبلی گوگل، پیش از آغاز مکالمه با آرایشگاه مورد نظر، اعلام می‌‌کند که این یک تماس خودکار است و مکالمه در حال ضبط است. اگر مخاطب نخواهد این مکالمه ضبط ثبت شود، یا نخواهد با هوش مصنوعی صحبت کند، Duplex تماس را به یک اپراتور انسانی منتقل می‌‌کند.

رزرو ملاقات با آرایشگاه مورد نظر ممکن است در همان زمانی که کاربر درخواست داده باشد، انجام نشود و زمان انجام فرایند رزرو به صورت قطعی و مشخص نیست، همچنین در صورتی که زمان انجام رزرو وقت طولانی شود، هوش مصنوعی توضیح مشخصی ارائه نمی‌کند که چرا این کار انقدر طولانی شده است.

درباره این موضوع از گوگل سوال شده است و همان‌طور که کمپانی VentureBeat خاطرنشان می‌‌کند، توسعه و ایجاد این هوش مصنوعی در مقطع زمانی حساسی انجام شده است و این زمان برای ارائه این فناوری بسیار مهم است. در اصل گوگل هوش مصنوعی Duplex را به عنوان دستیار کمکی برای مشاغلی ایجاد کرده است که می‌‌خواهند به صورت آنلاین به افراد دسترسی پیدا کنند، اما سیستم رزرو اینترنتی ندارند. با همه‌‌گیر شدن ویروس کرونا، و محدود شدن فعالیت‌‌‌های تجارتی بسیاری از کسب‌وکارها و مشاغلی از این دست، جای خالی فناوری هوش مصنوعی بیشتر احساس می‌‌شود. این فناوری هوشمند می‌‌تواند در یافتن مشتریانی که نیاز به آرایشگر دارند و نیز به آرایشگاه‌‌ها و سالن‌‌‌های اصلاح مو که در همه‌گیری کرونا با مشکل نداشتن مشتری دست‌وپنجه نرم می‌‌کنند، کمک کند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید.

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]