40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 هیجان‌انگیزترین وب‌سایت‌های هوش مصنوعی

هیجان‌انگیزترین وب‌سایت‌های هوش مصنوعی

۱) وب‌سایت اوپن‌ای‌آی OpenAI  

یکی از مهم‌ترین وب‌سایت‌های هوش مصنوعی جهان وب‌سایت اوپن‌ای‌آی است که به یک شرکت پژوهشیِ غیرانتفاعی تعلق دارد؛ این شرکت می‌خواهد هوش مصنوعی بی‌ضرر یا دوستانه را برای خدمت به بشریت، در جهان توسعه بدهد. وب‌سایت اوپن‌ای‌آی برای همکاری آزادانه با سایر مؤسسات و پژوهشگران، مقاله‌ها و پژوهش‌های خود را به‌صورت عمومی منتشر می‌کند؛ در همین‌ راستا سایت OpenAI عرصه‌ای در اختیار کاربران قرار می‌دهد که در آن می‌توانند کدنویسی کنند، وبلاگ مخصوص خود را داشته باشند و یا نامه‌های شخصی بنویسند.

OpenAI

تقریباً تمام اقداماتی را که به تولید زبان طبیعی یا کدنویسی مربوط می‌شوند، می‌توان از طریق API این شرکت انجام داد. OpenAI طیفی گسترده از مدل‌های مختلف ارائه می‌دهد که هریک توان مشخصی داشته و برای مقاصد گوناگون به‌کار می‌روند. به‌علاوه، کاربران می‌توانند در این زمین آزاد به تنظیم دقیق مدل‌های خود نیز بپردازند؛ این مدل‌ها می‌توانند مخصوص تولید محتوا، جست‌وجوی معنایی و یا حتی طبقه‌بندی باشند و به ‌همین ‌خاطر نیز وب‌سایت اوپن‌ای‌آی در میان وب‌سایت‌های هوش مصنوعی جهان این‌قدر سرشناس است.

مدل این وب‌سایت مبتنی بر مدل‌های GPT-3 به نام Davinci، Curie، Babbage و Ada است. کاربرها می‌توانند هر یک از مدل‌ها را مطابق با نیازشان به‌کار ببرند.

بیشتر بخوانید: سایتهای برتر هوش مصنوعی در دنیا

۲) وب‌سایت دیپ‌فیکس Deepfakes

دومین وب‌سایت هیجان‌انگیز در میان وب‌سایت‌های هوش مصنوعی جهان، وب‌سایت دیپ‌فیکس است. این وب‌سایت بر اساس فناوری جعل عمیق کار می‌کند و کمک می‌کند، تا شما ویدئوهای جعلی بسازید. دیپ‌فیک‌ها را می‌توان محصولات رسانه‌ای ساختگی تعریف کرد که افراد حاضر در تصاویر یا ویدئوها را با نسخه‌ای مشابه فردی دیگر جایگزین می‌کنند. عبارت دیپ‌فیک ترکیبی از واژگان «دیپ» به‌معنی عمیق و «فیک» به‌معنی جعلی است؛ در این‌جا دیپ از دیپ‌ لرنینگ یا «یادگیری عمیق» می‌آید. دیپ‌فیک‌ها از قابلیت‌های یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی استفاده می‌کنند تا اطلاعات صوتی و تصویری جدیدی بسازند، یا اطلاعات موجود را به‌‌نحوی تغییر دهند که محتوایی قانع‌کننده و باورپذیر برای مخاطبان بسازد.

دیپ‌فیکس

۳) وب‌سایت اینفرکیت Inferkit

در لیست هیجان‌انگیزترین وب‌سایت‌های هوش مصنوعی جهان، وب‌سایت اینفرکیت یکی از یگانه‌ترین‌های آن‌ها است که ابزار تولید متن ارائه می‌دهد. در حقیقت ابزار تولید متن  InferKit با استفاده از شبکه‌های عصبی مصنوعی، متنی را که کاربر ارائه می‌دهد، می‌خواند و بر اساس آن ادامه متن را تولید می‌کند. این ابزار می‌تواند هر متنی را، در مورد هر موضوع گوناگونی تولید کند.

ازجمله کاربردهای inferkit می‌توان به نوشتن داستان‌ یا شعر اشاره کرد. البته این ابزار در راستای مقاصد تجاری همچون بازاریابی نیز استفاده می‌شود.

inferkit

۴)وب‌سایت تنسورفلو Tensorflow

وب‌سایت تنسورفلو با استفاده از ارقام و نمودارها، به کاربران اجازه می‌دهد، فرایند آموزشی مدنظرشان را با تغییرات لحظه‌ای در خروجی مشاهده کنند. تغییر توابع فعال‌سازی، دوره‌های آموزشی، منظم‌سازی، ویژگی‌ها و لایه‌های نهان ازجمله اقداماتی هستند که می‌توان در این وب‌سایت انجام داد. تنسورفلو یکی از بهترین وب‌سایت‌های هوش مصنوعی در زمینه آموزش این دانش است.

این فضای اجرای یادگیری عمیق، ابزاری برای مصورسازی تعامل‌های شبکه‌های عصبی است که با استفاده از d3.js به زبان TypeScript نوشته می‌شود و از مسائل GitHub استفاده می‌کند، تا درخواست‌ها و باگ‌های جدید را دنبال کند. کاربران می‌توانند در پر کردن پایگاه داده‌های‌ این وب‌سایت نیز نقش داشته باشند.

تنسورفلو

۵)وب‌سایت هوش مصنوعی لالال Lalal.ai

وب‌سایت هوش مصنوعی لالال، یکی از برترین وب‌سایت‌های هوش مصنوعی جهان در زمینه موسیقی است. این وب‌سایت با کمک فناوری‌های هوش مصنوعی می‌تواند، هر بخش از موسیقی که بخواهید را از فایل اصلی جدا کند. شما با کمک وب‌سایت هوش مصنوعی لالال، می‌توانید صدای خواننده، نوازندگان و حتی تماشاگران و هر صدای دیگر را که بخواهید از هر فایل صوتی یا تصویری جدا کنید. 

Lalal.ai از شبکه‌ای عصبی به نام Cassiopeia استفاده می‌کند که با کمک ۲۰ ترابایت داده آموزشی، طی دورهای متعدد آموزش‌دیده است. این مدل می‌تواند صدای اشخاص، صدای سازهای کوبه‌ای، گیتار، پیانو، باس، ترکیب‌کننده و همخوان‌ها را از فایل صوتی یا تصویری جدا کند. علاوه بر تمام این‌ موارد، استفاده از این وب‌سایت بسیار ساده است.

Lalal

وب‌سایت مذکور به کاربر اجازه می‌دهد قطعاتی تا طول ۱۰ دقیقه را به‌عنوان ورودی به مدل تغذیه کند و جزئیات مهم را نیز بیان کند. برخلاف سایر فناوری‌های هوش مصنوعی، این وب‌سایت نیازی به ثبت‌نام ندارد. Lalal.ai می‌تواند بسته به ترجیح کاربران بسته‌های ۹۰ یا ۳۰۰ دقیقه‌ای ارائه دهد.

۶)وب‌سایت ریپلیکا Replika

وب‌سایت ریپلیکا برای رفع احساس تنهایی کاربران طراحی‌شده است. در این وب‌سایت کاربران می‌توانند نسخه‌ای از خودشان را بازآفرینی کرده و با او به گفت‌وگو بپردازند. این واقعاً یکی از بهترین وب‌سایت‌های هوش مصنوعی جهان است.

وب‌سایت ریپلیکا همراه با هوش مصنوعی مشتاق یادگیری نیز هست و می‌خواهد دنیا را از دیدگاه کاربران ببیند. گفت‌وگو با این پلتفرم شبیه به صحبت با یک انسان واقعی است، اما صددرصد مبتنی بر هوش مصنوعی است. Replika یک مدل یادگیری ماشینی شبکه عصبی پیشرفته را با محتوای مکالمه‌ای رونویسی‌شده ترکیب می‌کند. این مدل روی دیتاست بزرگی آموزش می‌بیند، تا پاسخ‌هایی منحصربه‌فرد تولید کند؛ درست مثل فیلم‌های تخیلی.

ریپلیکا

۷)وب‌سایت نقاشی سریع یا کوییک دراو Quick, Draw!

این یکی از وب‌سایت‌های هوش مصنوعی در زمینه بازی‌های آنلاین است. این بازی آنلاین، محصول گوگل، از بازیکنان دعوت می‌کند تا تصویری از یک شیء یا ایده ترسیم کنند و سپس با استفاده از یک شبکه عصبی هوش مصنوعی، آن‌چه را در تصویر رسم شده است، حدس می‌زند. این سیستم هوش مصنوعی از هر یک از نقاشی‌ها یاد می‌گیرد و بدین ترتیب، توانایی‌اش در پیش‌بینی را بهبود می‌بخشد. QuickDraw فضای اجتماعی جدیدی است که مثل لاتاری، هر پنج دقیقه شماره‌های برنده را روی صفحه به نمایش می‌گذارد. بازیکنان تنها با پرداخت ۱ دلار (یا بیشتر) تعداد دفعاتی را که دوست دارند بازی کنند، انتخاب می‌کنند.

QuickDraw

۸)وب‌سایت هوش مصنوعی هات‌پات Hotpot.ai

وب‌سایت هوش مصنوعی هات‌پات یکی از بهترین وب‌سایت‌های هوش مصنوعی در زمینه ویرایش تصویر و عکاسی است. از هوش مصنوعی و ابزارهای کاربردوستانه استفاده می‌کند، تا به هنرمندان کمک کند.

هات‌پات

بسیاری از افراد، به‌ویژه کسانی که در کشورهای درحال‌توسعه زندگی می‌کنند، به تصاویر گرافیکی حرفه‌ای دسترسی ندارند. نرم‌افزار هوش مصنوعی hotpot این چالش را از میان برمی‌دارد. هدف ساخت ویدئو و طراحی گرافیکی با سرعت بیشتر و دسترسی‌پذیری بالاتر است. طراحان حرفه‌ای با استفاده از این پلتفرم می‌توانند فرایند خلاقیت خود را ارتقاء دهند و مسائل تکراری را خودکار سازند. بدین ترتیب، طراحی و تولید تصویر تا حد امکان آسان می‌شود. هوش مصنوعی مبدل متن به تصویر به کاربران اجازه می‌دهد نقاشی‌ها و تصاویر جذاب تولید کنند. تنها کافی است آن‌چه را می‌خواهند، توصیف کنند و وب‌سایت هوش مصنوعی هات‌پات آن را خلق می‌کند.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]