40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 پیاده‌سازی هوش مصنوعی، برای ایجاد آزمایشگاه مستقل با سرعت ۱۰۰ برابر بیشتر

پیاده‌سازی هوش مصنوعی، برای ایجاد آزمایشگاه مستقل با سرعت ۱۰۰ برابر بیشتر

یک آزمایشگاه مستقل تحقیقاتی به نام A-Lab، هوش مصنوعی و رباتیک را برای افزایش ۱۰۰ برابری سرعت خود کرده است. در نتیجه، A-Lab اکنون یک آزمایشگاه خودکار است که می‌تواند به تنهایی بدون دخالت انسان کار کند.

به گزارش هوشیو، با کمک هوش مصنوعی و رباتیک، A-Lab در برکلی توانست به یک آزمایشگاه مستقل و خودمختار تبدیل شود. Yan Zeng، مدیر A-Lab می‌‌گوید: «چشم‌انداز ما استفاده از هوش مصنوعی برای کشف مواد جدید در آینده است.»

براساس آخرین گزارش«Interesting Engineering» ،A-Lab یک آزمایشگاه به مساحت ۶۰۰ فوت مربع، دارای ۸ کوره و ۳ بازوی رباتیک است که احتمالا از این کوره‌ها برای گرم کردن و پردازش مواد و از بازوهای رباتیک برای خودکارسازی فعالیت‌های آزمایشگاهی استفاده می‌شود.

آزمایشگاه برکلی (یک سازمان تحقیقاتی مرتبط با دانشگاه کالیفرنیا)، ایده A-Lab را برای اولین‌بار در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد. این مرکز تحقیقاتی به لطف بودجه دولتی توانست، A-Lab را در سال ۲۰۲۲ بسازد. با تلاش‌های انجام شده توسط محققان آزمایشگاه برکلی، «مرکز تحقیقات مواد مستقل» در کمتر از یک سال تکمیل شد.

آزمایشگاه برکلی در وب سایت رسمی خود اعلام کرد که دستگاه‌های آن‌ها وظیفه کار با ابزارها را برعهده دارند نه انسان‌ها.

پیاده‌سازی هوش مصنوعی

A-Lab  سریع‌تر از انسان

دانشمندان تاکنون صدها هزار ماده جدید را پیش‌بینی کرده‌اند که کشف آنها می‌تواند برای فناوری‌های جدید امیدوارکننده باشد، اما آزمایش اینکه آیا هر یک از این مواد می‌توانند در واقعیت ساخته شوند یا خیر، فرایند کندی است.

آزمایشگاه برکلی ادعا می‌کند، آزمایشگاه مستقل جدید آنها با نام A-Lab، ۵۰ تا ۱۰۰ برابر سریع‌تر از انسان قادر به پردازش مواد نمونه است.

با کمک هوش مصنوعی، این مرکز تحقیقاتی مستقل می‌تواند به راحتی یافته‌های امیدوارکننده را پیگیری نماید.

آزمایشگاه مستقل جدید A-Lab، به‌طور‌خاص به‌عنوان یک آزمایشگاه «حلقه بسته» طراحی شده، به این معنی که دارای سطحی از خودمختاری است و دیگر نیازی به دخالت انسان در هنگام تصمیم‌گیری ندارد.

با این سطح از اتوماسیون و با‌توجه‌به اینکه A-Lab سریع‌تر از انسان پردازش می‌کند، محققان آزمایشگاه برکلی می‌توانند زمان بیشتری برای انجام سایر وظایف مهم‌شان داشته باشند.

A-Lab چگونه کار می‌کند

درخصوص آنکه A-Lab چگونه کار می‌کند باید گفت، ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی می‌توانند به‌سرعت خواص مواد مختلف را آزمایش کنند و یافته‌های امیدوارکننده برای مطالعه بیشتر را شناسایی نمایند. این ربات‌ها از الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها و پیش‌بینی نحوه رفتار مواد در شرایط مختلف استفاده می‌کنند. با خودکار کردن فرایند آزمایش، محققان می‌توانند سرعت و دقت آزمایش‌های خود را افزایش دهند.

مزایا آزمایشگاه مستقل A-Lab

استفاده از ربات‌های هوش مصنوعی در آزمایشگاه‌های تحقیقات مواد دارای مزایای بی‌شماری است و به محققان اجازه می‌دهد تا مواد بیشتری را در زمان کمتری آزمایش کنند و شانس کشف پیشرفت‌های جدید را افزایش دهند. از دیگر مزایا آزمایشگاه مستقل  A-Lab می‌توان گفت، این ربات‌ها همچنین هزینه تحقیق را کاهش می‌دهند، زیرا قادرند بدون نیاز به دخالت انسان به‌صورت شبانه‌روزی کار کنند. علاوه‌بر‌این، داده‌های تولید‌شده توسط این ربات‌ها می‌تواند برای توسعه الگوریتم‌های یادگیری ماشینی جدید مورد استفاده قرار گیرند و دقت آزمایش‌های آینده را بهبود بخشند.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]