Filter by دسته‌ها
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 آیا کسب و کار شما آمادگی استفاده از هوش مصنوعی را دارد؟

آیا کسب و کار شما آمادگی استفاده از هوش مصنوعی را دارد؟

مشکل اصلی تکنولوژی جدید این است که هیچ اطمینانی به سازگار شدن با آن وجود ندارد. حتی اگر از علم داده به پستی مدیریتی ارتقا پیدا کنید، این که بدانید چطور و چه زمانی برای سازگاری و استفاده از هوش مصنوعی اقدام کنید، از نظر بیزنسی بسیار چالش‌برانگیز است. باید به سمت جلو پیش بروید، اما بدانید نسبت به زمانی که دوره‌های دانشگاهی را می‌گذراندید یا کارآموز بودید، کارهای بسیار بیشتری برای انجام دادن دارید. پس قبل از هر چیز باید بدانید آمادگی استفاده از هوش مصنوعی در کسب و کارتان را دارید یا نه.

برای نیروی کارتان ارزش قائل هستید

صحبت‌های زیادی درباره ارزش تجارت، سرمایه‌گذاری و بازدهی هزینه‌ها وجود دارد. اما در حقیقت اگر اهمیت نیروی کار انسانی‌‎تان را ندانید، یعنی برای استفاده از هوش مصنوعی آماده نیستید.

هوش مصنوعی جادو نیست. حتی برای انجام دادن وظایف ساده استفاده کردن از آن خوب هم نیست. به راحتی هم نمی‌توان از آن در نوآوری‌ها استفاده کرد. پس فقط زمانی که ارزش و استعداد واقعی نیروی کار انسانی‌تان را بدانید برای هوش مصنوعی و به کار بردن آن آماده هستید.

برای تازه‌کاران، هوش مصنوعی نمی‌تواند جایگزین نیروی انسانی شود. انسان‌ها هنوز هم نیاز به تفکرات سطح بالا، به کارگیری خلاقیت و ساختن رابطه‌ها دارند. ما زمانی موفق به انجام این کار خواهیم شد که گرفتار پردازش داده‌ها نشویم. به این دلیل که باید همیشه بعد زمان را در نظر بگیریم و همچنین نظریه‌ها باید در تصمیم‌گیری ما تاثیر داشته باشند.

تیم شما همیشه نگران جایگزین شدن با هوش مصنوعی هستند، پس این که به آن‌ها اطمینان دهید که جایگاهشان امن است تا بتوانید اشتیاق آن‌ها را هم برای به کارگیری هوش مصنوعی داشته باشید، بسیار مهم است. همیشه سازگار شدن با زمینه فکری مناسب و آماده، کار راحت‌تری است. اگر با این دید به آن نگاه کنید که قرار است نیروی انسانی‌تان را از دست بدهید، مطمئنا ناامید خواهید شد.

می‌دانید چه می‌خواهید

فراموش نکنید، هوش مصنوعی جادو نمی‌کند. باید سوالی خاص یا هدفی مشخص از به کارگیری آن داشته باشید. این که فقط آن را به کار گیرید تا متوجه شوید چه تغییراتی حاصل می‎شود، مطمئنا به شما صدمه زیادی خواهد زد.

هر نوع استفاده از هوش مصنوعی نمی‌تواند برای سازمان شما مناسب باشد. این که دقیق بدانید در کدام قسمت باید از آن استفاده کنید و این به کارگیری قرار است چه بازدهی‌ای برای شما داشته باشد، مهم‌ترین بخش است. باید بدانید در حال برطرف کردن کدام مشکلتان هستید.

داده ذاتا خنثی است و همه بهترین داده‌های دنیا در صورتی که به درستی به کار گرفته نشده باشند، نمی‌توانند کمک کنند. پس باید بدانیم که در کدام قسمت‌ها کمکی از دست داده‌ها برنمی‌آید. مثلا استفاده از پیش‌گو نمی‌تواند برای شما مفید باشد. در عوض روی بخش خاص دیگری تمرکز کنید.

برای مثال، یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که هوش مصنوعی می‌تواند در آن مفید باشد، بخش خدمات مشتریان است. می‌توانید از هوش مصنوعی برای پاسخ دادن به سوالات مشتریان و کم کردن فشار روی مسئول این بخش استفاده کنید. این کار باعث می‌شود نیروی انسانی شما با زمان مناسبی که در اختیار دارد بهتر بتواند از پس وظایفش بر بیاید. همچنین رضایت مشتریان از سرعت پاسخگویی شما هم بیشتر خواهد شد.

داده را دارید یا می‌دانید از کجا تهیه کنید

یادگیری ماشین سرشار از داده‎هاست و یادگیری عمیق از آن بیشتر. پس داده‌های لازم برای به‌کارگیری هوش مصنوعی را داریم، اما همه آن‌ها قابلیت اجرایی ندارند. اگر شما تجارتی کوچک دارید که قصد دارد به طور وسیع از یادگیری ماشین بهره ببرد، اما نمی‌دانید چطور باید به داده‌هایتان دسترسی داشته باشید، برنامه شما به جایی نخواهد رسید.

اگر داده دارید، اما کسی نیست که مسئولیت پاکسازی آن را داشته باشد، باز هم برنامه‌ شما عملی نخواهد شد. استفاده از هوش مصنوعی فراتر از ساختن یک مدل جذاب است. نیاز به برنامه‌ای برای پاکسازی و به دست آوردن دیتای مناسب دارید.

اگر مشکل داده‌ای دارید، باید قبل از استفاده از هوش مصنوعی آن را برطرف کنید. اگر داده‌های شما ذخیره شدند، آن‌ها را بشکنید. اگر نقطه تماسی وجود ندارد و سیستمی برای جمع‌بندی‌ها در آینده نیست، بهتر است به فکر آن باشید. پس هر مشکلی که وجود دارد باید سر فرصت برطرف شود و مطمئن باشید که ارزشش را دارد.

قبل از استفاده از هوش مصنوعی فرهنگ‌سازی کنید

زمانی که برای کاری که نیروی انسانی شما انجام می‌دهد ارزش قائل شوید و به دنبال راهی برای شکوفا کردن هرچه بیشتر استعدادهای آن‌ها باشید، یعنی آماده هستید. باید درباره این که از هوش مصنوعی چه می‌خواهید و این که داده لازم برای حمایت از آن را دارید، ایده‌ای واضح داشته باشید. آخرین چیزی که نیاز دارید یک فرهنگ مناسب شامل یادگیری از شکست‌ها و همچنین استفاده از قدرت هوش مصنوعی برای تکرار نشدن آن‌ها است. آیا با اولین تلاش موفق خواهید شد؟ احتمالا نه. اما اگر این نکات را در نظر داشته باشید، مطمئنا بهتر متوجه می‌شوید که برای رسیدن به نتیجه مناسب باید چه کنید.

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.