40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 با بازارچه جدید OpenAI، چت‌بات هوشمند توسعه دهید و کسب درآمد کنید

با بازارچه جدید OpenAI، چت‌بات هوشمند توسعه دهید و کسب درآمد کنید

پس از شروع به کار ChatGPT 3.5 در سال گذشته، توسعه‌دهندگان زیادی به استفاده از API این هوش مصنوعی مولد روی آوردند و نسخه شخصی‌سازی‌شده خود را در دسترس کاربران قرار دادند. از آموزش زبان گرفته تا حل فرمول‌های ریاضی و مشاوره‌های روان‌شناسی، تنها بخش محدودی از هزاران چت‌بات هوشمندی است که باتکیه‌بر API سرویس ChatGPT توسعه یافته‌اند. باتوجه‌به تعداد روبه‌رشد این چت‌بات‌ها، OpenAI تصمیم دارد تا با عرضه یک بازارچه برای تعامل توسعه‌دهندگان و مصرف‌کنندگان، به گسترش فعالیت تجاری کاربران کمک کند.

سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، در اولین کنفرانس توسعه‌دهندگان مراکز تحقیقاتی هوش مصنوعی از بازارچه OpenAI رونمایی کرد و به توضیح درباره کاربردهای آن پرداخت. او برنامه‌های سفارشی‌شده براساس هوش مصنوعی را «GPTs» نامید و اعلام کرد که این بازارچه جدید، به کاربران این امکان را می‌دهد که بر اساس نیاز از برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کنند و در مقابل، توسعه‌دهندگان نیز می‌توانند با راه‌اندازی چت‌بات‌های سفارشی‌شده به کسب درآمد بپردازند.

راه‌اندازی این بازارچه، دومین تلاش OpenAI برای تشکیل یک اکوسیستم پویا و پرمخاطب از ابزارهای ChatGPT است. در اواسط سال جاری میلادی، این مرکز تحقیقاتی سعی کرد با ارائه یک بازارچه از پلاگین‌های ChatGPT، اکوسیستم موردنظر خود را شکل بدهد؛ اما در این مسیر چندان موفق نبود. حال به نظر می‌رسد که این مجموعه از شکست قبلی خود درس گرفته و با تجربه بیشتری قصد راه‌اندازی بازارچه جدید خود را دارد.

سیستم درآمدزایی توسعه‌دهندگان در این بازارچه بر اساس تعداد کاربران هر GPTs است و هرچه یک سرویس بتواند مخاطبان بیشتری را به خود جذب کند، به همان میزان از درآمد بیشتری بهره‌مند می‌شود. هرچند آلتمن در ادامه به برنامه‌هایی که به‌صورت ساده و شخصی‌نشده با GPT ادغام می‌شوند هشدار داد و گفت: «ما در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد ویژگی‌های آشکار و یکپارچگی عمیق با برنامه‌های توسعه‌یافته هستیم و این برای ما بسیار ارزشمند است.» با توجه با این صحبت او، می‌توان انتظار داشت که برنامه‌هایی که تنها به استفاده از هسته خام ChatGPT اکتفا کرده‌اند و تغییرات محسوسی بر روی آن اعمال نکرده‌اند، جایی در فروشگاه OpenAI نخواهند داشت.

در ادامه کنفرانس، سم آلتمن از ChatGPT 4.5 Tutro پرده برداشت و آن را نسخه پیشرفته‌تر و ارزان‌تر نسخه چهارم دانست. این نسخه به اطلاعات جدید سال ۲۰۲۳ دسترسی دارد و می‌تواند داده‌های بسیار بیشتری را در زمانی کوتاه پردازش کند.

اولین کنفرانس توسعه‌دهندگان مراکز تحقیقاتی هوش مصنوعی توانست بیش از ۹۰۰ توسعه‌دهنده و سرمایه‌گذار از سراسر جهان را به خود جذب کند و بیش از ۴۰۰۰۰ نفر بیننده را در پلتفرم یوتیوب پای سخنرانی زنده آلتمن بنشاند. OpenAI که در حال حاضر بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر دارد و به ۲ میلیون توسعه‌دهنده خدمت‌رسانی می‌کند، چشم‌انداز جاه‌طلبانه‌ای را برای آینده خود در نظر گرفته و به هیچ وجه قصد ندارد تنها در قالب یک چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی فعالیت کند. باید منتظر ماند و دید که این تلاش‌های آلتمن و تیمش در نهایت به ثمر می‌نشیند و یا تجربه ناموفق راه‌اندازی اکوسیستم پلاگین ChatGPT برای آنها تکرار خواهد شد. نظر شما در این رابطه چیست؟

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]