40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 خودروهای خودران راه خود را به جاده‌های ژاپن باز کردند

خودروهای خودران راه خود را به جاده‌های ژاپن باز کردند

آژانس ملی سیاست‌گذاری ژاپن اعلام کرده است که با تصویب لایحه‌ای، منع تردد خودروهای خودران سطح ۴ SAE در مسیرهای کشور را لغو می‌کند. این تغییر بزرگ به خودروهای خودران اجازه می‌دهد تا در سال ۲۰۲۳ در محدوده مشخصی شروع به کار کنند. جزئیات بیشتر این خبر بعد از نظرسنجی عمومی، در اواخر نوامبر ۲۰۲۲ منتشر خواهد شد.
ژاپن امیدوار است تا قبل از سال ۲۰۲۵، خودروهای خودران سطح ۴ را در ۴۰ منطقه از کشور به حرکت درآورد و تا سال ۲۰۳۰، این جریان را به ۱۰۰ منطقه گسترش دهد. خدمات این ربات‌ها شامل ربات‌های پیک و اتوبوس‌های گردشگری در نواحی شلوغ و پرجمعیت نیز خواهد شد. شرکت توکیویی BOLDLY، از شاخه‌های فرعی شرکت Softbank، به‌تازگی شروع به راه‌اندازی شاتل‌های خودران در ژاپن کرده است و در این پروژه با Auve Tech، شرکت استونیایی تولیدکننده شاتل‌های خودران، همکاری دارد. این شاتل‌ها که MiCa نام گرفته‌اند، ویژه مسیرها و جاده‌های ژاپن طراحی شده‌اند و طبق پیش‌بینی‌ها، تا اواخر سال مالی ۲۰۲۳ اجرایی می‌شوند.

خودروهای خودران راه خود را به جاده‌های ژاپن


BOLDLY پیش از این نیز در حوزه به‌کارگیری خودروهای خودران در ژاپن فعالیت داشته است. به بیان دقیق‌تر، تاکنون بیش از ۱۲۰ پروژه پایلوت در کشور اجرا کرده و شاتل‌های نیمه‌خودران را در دو منطقه به راه انداخته است. سایر شرکت‌های ژاپنی تولیدکننده خودروهای خودران، ازجمله Tier IV، برنامه‌های مشابهی در سر دارند که طی ماه‌های آینده عملی خواهند کرد. به عنوان مثال، Cruise، واحد رانندگی خودکار شرکت جنرال‌موتور، در ژانویه ۲۰۲۱ اعلام کرد که به‌زودی اولین خودروهای خودرانش را به جاده‌ها می‌فرستد.


این شرکت اطلاعات بیشتری در مورد این‌که کجا، چطور و در چه تاریخی این خودروها را معرفی می‌کند ارائه نداده است، اما اخیراً در اجرای پروژه‌ای در آمریکا به موفقیت‌هایی دست یافته است. به عنوان مثال، کارکنان شرکت در شعبه سان‌فرانسیسکو می‌توانند از تاکسی‌های خودران استفاده کنند. ماشین‌های خودران Cruise در این شهر بین ساعات ۱۰ صبح تا ۶ عصر به عموم مردم نیز خدمت‌رسانی می‌کنند.

خودروهای خودران در جاده‌های ژاپن


رقیب Cruise در سان‌فرانسیسکو شرکت Waymo است که واحد خودروهای خودران شرکت Alphabet است. Waymo محصولاتش را از فوریه ۲۰۲۱ وارد مرحله آزمایش کرده است و در حال حاضر آماده است تا آن‌ها را وارد خیابان‌ها کند.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]