Filter by دسته‌ها
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 دستگاه پایش هوشمند عملکرد قلب ایران ساخت شد

دستگاه پایش هوشمند عملکرد قلب ایران ساخت شد

به یاری متخصصین داخلی در کشور، دستگاه پایش هوشمند عملکرد قلب و عروق ایران ساخت تولید شد. کار این دستگاه تشخیص زودهنگام بی‌نظمی در قلب است.

به گزارش هوشیو و به نقل از خبرگزاری فارس، طبق ادعای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دستگاه پایش هوشمند عملکرد قلب و عروق این توانایی را دارد که مولفه‌های اصلی عملکرد قلب مانند نوار قلب، فشارخون و سیگنال پی پی جی را اندازه‌گیری کند.

یکی از فناوری‌های به کار رفته در این دستگاه ایران ساخت، هوش مصنوعی است. با استفاده از این فناوری سیگنال‌های ضبط‌شده توسط دستگاه تحلیل می‌شود و هرگونه بی‌نظمی قلب تشخیص داده می‌شود.

اشتراک‌گذاری گزارش‌های الگوریتم هوش مصنوعی

یکی از ویژگی‌های خوب دستگاه پایش  هوشمند عملکرد قلب قابلیت اشتراک‌گذاری گزارش‌های الگوریتم هوش مصنوعی با پزشکان است.

این دستگاه با نوآوری محققان ایرانی ساخته شده است. به عنوان بخشی از نوآوری‌های این محصول می‌توان توانایی انجام فعالیت‌های سه دستگاه توسط یک دستگاه اشاره کرد. این دستگاه همچنین قادر است گزارش‌های تحلیلی مبتنی بر الگوریتم‌های هوش مصنوعی را ارائه کند که نقشی کلیدی در تشخیص زودهنگام بی‎نظمی در قلب دارد.

از دانش و تخصص سخت افزار و نرم افزار بــرای طراحی و ساخت مدارهای الکترونیکی و توسعه برنامه های قابل اجرا توسط پردازنده‌های روی بردهای الکترونیکی برای توسعه این محصول استفاده شده است. به علاوه با بهره بردن از فناوری اطلاعات امکان توسعه برنامه کاربردی، برنامه‌های راه‌اندازی و پشتیبانی سرور و الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای تشخیص بی‌نظمی در قلب فراهم شده است.

حال بیماران مبتلا به بی‌نظمی‌های قلب و فشارخون با استفاده از این دستگاه به راحتی می‌توانند ثبت و پایش سیگنال‌ها را انجام دهند و بعد از آن برای درمان خود اقدام کنند.

استقبال مردم از پلتفرم‌های ویزیت آنلاین مشخص کرده که مردم ترجیح می‌دهند تشخیص و درمان بیمار در منزل انجام شود. تولید این محصول ارزش‌هایی را خلق کرده و سه دستگاه به قیمت حدودا یک دستگاه ارائه می‌شود.

با توجه به قابلیت تشخیص هوشمند مشکلات قلبی بر پایه هوش مصنوعی، نقش علوم و شناختی در این محصول کاملا مشهود است. همچنین سازندگان از فناوری اطلاعات در بخش حسگر دستگاه، ثبت سیگنال و انتقال داده‌های ثبت شده به موبایل و سرور استفاده کرده‌اند. این محصول مورد حمایت مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفته است.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

مقاله ما چطور بود؟

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.