Filter by دسته‌ها
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
  دانشگاه کورتین استرالیا: آموزش رایگان ارتباط با ربات‌ها و بات‌ها

 دانشگاه کورتین استرالیا: آموزش رایگان ارتباط با ربات‌ها و بات‌ها

ربات‌ها و بات‌ها امروزه در خانه‌ها و محل‌های کار و فضاهای اجتماعی و نیز فضاهای آنلاینی به چشم می‌خورند و هر روز در حال توسعه هستند، حتی اگر تا پایان عمر آن‌ها را نبینید. سؤالات زیادی در خصوص این فناوری در ذهن‌هاست، مثلاً اینکه:

مردم چگونه با ربات‌ها و بات‌ها ارتباط برقرار می‌کنند؟

آینده همکاری انسان و ربات چگونه است؟

چگونه مردم ربات‌ها را به‌عنوان افراد ارتباطی، اجتماعی و حتی احساسی تفسیر می‌کنند؟

آیا ربات‌ها و بات‌ها باید به روش‌های انسانی ارتباط برقرار کنند، تا درک شوند؟

امکان ایجاد ربات‌هایی با شکل، رفتار و ارتباطات غیرانسانی چقدر است؟

و چگونه می‌توان اخلاقیات را در ربات‌ها ایجاد کرد؟

پاسخ به این سؤالات را می‌توانید در کتاب‌ها و مقالات تخصصی بیابید؛ اما راحت‌تر این است که در کلاس‌ها یا کنفرانس‌های آنلاینی که در این خصوص برگزار می‌شود شرکت کنید و هر آنچه را که درباره این فناوری لازم است، در طول دوره‌هایی از متخصصان این کار بشنوید و حتی پرسش‌هایتان را با آن‌ها مطرح کنید. با این روش، ضمن آنکه در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کرده‌اید، اطلاعات خود را درباره دانش به‌روزی همچون ربات و بات تقویت کرده‌اید.

ربات‌ها و بات‌ها

دوره «ارتباط با ربات‌ها و بات‌ها» که ثبت‌نام آن در حال حاضر آغاز شده است، به شما در تکمیل اطلاعات و آگاهی از دانش ربات‌ها و بات‌ها کمک خواهد کرد. مربیان این دوره دو نفر از بهترین مدرسان این فناوری هستند:

۱- دکتر «النور سندری» که مدرس ارشد مطالعات اینترنت در دانشگاه کورتین است. وی کارشناسی ارشد خود را در مطالعات ارتباطات به پایان رسانده و دکترای خود را در رشته ارتباطات و مطالعات فرهنگی در دانشگاه استرالیای غربی تمام کرده است. زمینه‌های فعالیت او در خصوص نظریه ارتباطات، تعامل انسان و فناوری و ارتباط انسان و ماشین است.

۲- دکتر «گوئینت پیتی» مدرس مطالعات اینترنت در دانشگاه کورتین است. او دکترای خود را با کاوش در گروتسک در فرهنگ عامه به پایان رساند. زمینه‌های تخصص و علایق تحقیقاتی گسترده او ضمن پژوهش در خصوص رسانه دیجیتال، شامل تحقیق در خصوص هیولا، فرهنگ عامه، پساانسانیسم و ژانرهای وحشت و گوتیک است.

در این دوره، طی چند مرحله به موضوعات زیر در خصوص ربات‌ها و بات‌ها ‌پرداخته می‌شود:

اول- تعریف ربات و بات، نحوه ارائه ربات‌ها در فرهنگ عامه و رسانه‌ها، چرا مردم ربات‌های انسان‌نما می‌سازند و تفاوت بین ربات‌ها و بات‌ها.

دوم- ربات‌های اجتماعی و تعامل با آن‌ها و فعالیت‌های ربات‌ها در فضاهای دیجیتال. همچنین در این قسمت، برخی سؤالات اخلاقی که در این تعاملات ایجاد می‌شود، مطرح می‌گردد.

سوم- ربات‌هایی که در خانه استفاده می‌شوند، ربات‌هایی که به‌عنوان دستیار شخصی طراحی شده‌اند، ربات‌های کمکی و مراقبتی (برای کمک به افراد مسن و افراد دارای معلولیت) و همچنین ربات‌هایی که از راه دور با افراد تعامل برقرار می‌کنند.

چهارم- معرفی ربات‌های در حال کار (از ربات‌های فعال از راه دور گرفته تا ربات‌هایی که به جای انسان‌ها در محیط کار به فعالیت می‌پردازند و حتی شغل آن‌ها را تصاحب می‌کنند)، معرفی وسایل نقلیه خودران و نیمه‌خودران مجهز به سیستم‌های جاده‌ای با رانندگان انسانی، دوچرخه‌سواران و عابران پیاده.

در دوره رایگان «ارتباط با ربات‌ها و بات‌ها»، شرکت‌کنندگان می‌توانند پس از پایان جلسه، فایل این دوره را برای بایگانی دریافت نمایند. لازم به ذکر است به دلیل محدودیت در دسترسی آی‌پی‌ها ضروری است داوطلبان با استفاده از فیلترشکن اقدام به ثبت‌نام کنند و همچنین سعی نمایند اکانت خود را با IP غیر از ایران ایجاد کنند.

ثبت‌نام

رویداد هوش مصنوعی

مقاله ما چطور بود؟

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.