40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 آنچه که باید درباره هواپیمای بدون سرنشین بلوگا (Beluga) بدانید

آنچه که باید درباره هواپیمای بدون سرنشین بلوگا (Beluga) بدانید

پهپاد یا هواپیمای بدون سرنشین بلوگا (Beluga) با قابلیت‌های هوش مصنوعی که هنر دست مهندسان ایتالیایی است، سبکی خاص دارد و به‌نوعی ترکیبی از هنر و علم است. این هواپیمای بدون سرنشین، یک طراحی خاص دارد و در واقع از زندگی الهام گرفته است. به بیان دیگر، این پهپاد طرحی زیستی دارد که طراح، این طرح را با ویژگی‌های عملکرد بالا ترکیب کرده و آن را برای کاربردهای فراوانی مناسب کرده است، به‌گونه‌ای که قادر است خود را برای چندین مأموریت آماده کند. در این مقاله برآنیم تا ضمن معرفی این هواپیما به ویژگی‌های بلوگا، کاربردها و راه‌اندازی آن اشاره‌ای داشته باشیم.

هواپیمای بدون سرنشین بلوگا

ویژگی‌های بلوگا

هواپیمای بدون سرنشین بلوگا (Beluga) زاییده فکر شرکت ایتالیایی EuroLink Systems است. شرکت ایتالیایی EuroLink Systems یک تولیدکننده راه‌حل‌های فناوری است که تقریباً ۳۰ سال است در بازار حضور دارد. این هواپیمای بدون سرنشین حاصل سه سال تحقیق و آزمایش است که برای پروازهای چندمأموریتی با قابلیت هوش مصنوعی ساخته شده است. هواپیمای بدون سرنشین بلوگا (Beluga) ظاهری زیبا دارد و البته جای تعجب نیست، چون به هر حال در کشور ایتالیا طراحی شده است. از دیگر ویژگی‌های هواپیمای بدون سرنشین بلوگا (Beluga) این است که دارای ملخ‌های کم‌صداست که برای عملکرد بی‌صدا مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این هواپیما استاندارد IP67 دارد، به این معنی که ضدآب است و در برابر گرد و غبار و شن نیز مقاوم است.

کاربردهای هواپیمای بدون سرنشین بلوگا

کاربردهای هواپیمای بدون سرنشین بلوگا (Beluga) متنوع‌ هستند. در واقع، بسته به هدفی که این هواپیما دارد، در سه نسخه ارائه شده است: نسخه نظامی، نسخه نظارت و نجات و حمل‌ونقل سریع.

استفاده و استقرار هواپیمای بلوگا آسان است و شرکت سازنده این هواپیما ادعا می‌کند که فقط دو دقیقه طول می‌کشد، تا این هواپیما برای پرواز آماده شود. وقتی هواپیمای بلوگا باز شده آماده پرواز می‌شود، اندازه قاب آن ۹۸ سانتی‌متر (۳۸.۵ اینچ)، طول آن ۶۳ سانتی‌متر (۲۴.۸ اینچ) و حداکثر ارتفاع آن ۴۵ سانتی‌متر (۱۷.۷ اینچ) است. حداکثر وزن برخاست این هواپیمای بدون سرنشین نیز ۱۰ کیلوگرم (۲۲ پوند) است.

کاربردهای هواپیمای بدون سرنشین بلوگا

جالب است بدانید، هواپیمای بدون سرنشین بلوگا (Beluga) با حداکثر بار ۱.۵ کیلوگرم (۳.۳ پوند)، می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۱۲ کیلومتر در ساعت (۷۰ مایل در ساعت) دست یابد. در واقع، این یک هواپیمای بدون سرنشین با استقامت بالا است که قادر است با محموله فوق به مدت یک ساعت پرواز کند. در حقیقت، بلوگا  که برای محیط‌های کاری مختلف ساخته شده است، می‌تواند در دمای بین ۲۲- تا ۵۵+ درجه سانتی‌گراد (۷.۶- تا ۱۳۱+ فارنهایت) کار کند.

شرکتEuroLink  هواپیمای بدون سرنشین بلوگا (Beluga) را به‌گونه‌ای طراحی کرده است که بسیار سازگار و قابل تنظیم است؛ بنابراین می‌توان این هواپیما را با انواع سنسورها و گیمبال‌ها تنظیم کرد. از جمله کاربردهای بلوگا این است که استفاده‌کنندگان از این هواپیمای بدون سرنشین، بسته به پیکربندی که انتخاب می‌کنند و با توجه به خصوصیاتی که برای این هواپیما در نظر می‌گیرند و از آن انتظار دارند، می‌توانند از این هواپیمای بدون سرنشین، برای هر کارکردی اعم از نظارت، جست‌وجو و نجات و مأموریت‌های نظامی تا کشاورزی دقیق، تشخیص آتش‌سوزی، نقشه‌برداری سه‌بعدی، قایقرانی لوکس و موارد دیگر استفاده کنند.

راه‌اندازی هواپیما

راه‌اندازی هواپیما

راه‌اندازی هواپیمای بدون سرنشین بلوگا (Beluga) از سوی AUVSI Xponential صورت می‌گیرد. بدین شکل که شرکت EuroLink قصد دارد بلوگا (Beluga) را در رویداد AUVSI Xponential امسال در اورلاندو، فلوریدا که بین ۲۵ آوریل تا ۲۸ آوریل برگزار می‌شود، راه‌اندازی کند. لازم به توضیح است که AUVSI انجمن بین‌المللی سیستم‌های وسایل نقلیه بدون سرنشین است که کنفرانس بزرگ فناوریXPONENTIAL  را برگزار می‌کند. این کنفرانس دارای کارگاه‌های همه‌جانبه با مشارکت سازمان‌های تخصصی برای ارائه آموزش، بینش عمیق و راه‌حل‌هایی در مورد موضوعات هدفمند برای شرکت‌کنندگان است، تا از توانایی‌های کامل فناوری‌های بدون سرنشین در حال و آینده استفاده کنند. بازدیدکنندگان قادرند شخصاً هواپیمای بدون سرنشین بلوگا (Beluga) را ببینند، در حالی که هنوز دست‌اندرکاران اطلاعاتی درباره قیمت این هواپیمای بدون سرنشین همه‌کاره ندارند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]