Filter by دسته‌ها
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 تأمین زیرساخت دستگاه‌ها برای اتصال به پنجره ملی دولت هوشمند ضروری است

تأمین زیرساخت دستگاه‌ها برای اتصال به پنجره ملی دولت هوشمند ضروری است

برگزاری سی‌ویکمین جلسه کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی در حالی برگزار شد که عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و سید ابوالحسن فیروزآبادی، رئیس مرکز فضای مجازی کشور در آن حضور داشتند. در این جلسه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی، تقاضای تأمین سرویس‌های استعلامی موردنیاز دستگاه‌های دولتی به‌منظور راه‌اندازی پنجره واحد و اتصال آن‌ها به پنجره واحد ملی خدمات دولت هوشمند را داشت.

همچنین وی در ادامه جلسه به رویکردهای آتی کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی اشاره کرد و بیان داشت که این کارگروه موظف به تأمین سرویس‌های استعلامی موردنیاز دستگاه‌ها در زمینه اتصال آن‌ها به نجره واحد خدمات دولت هوشمند است. وی پس از آن، از سرویس‌های در حال اتصال و نیز سرویس‌های راه‌اندازی‌شده در پنجره واحد خدمات دولت هوشمند (my.gov.ir) و گزارشی را ارائه کرد.

پس از ارائه این گزارش، فیروزآبادی، رئیس مرکز فضای مجازی کشور، به کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی در خصوص نظام‌مند کردن تبادل داده‌های کسب‌وکارها با دولت و هدف‌گذاری‌ رویکرد مشارکت بخش غیردولتی و شرکت‌های دانش‌بنیان و تبادل داده‌های دولت با بخش خصوصی و کسب‌وکارها توصیه نمود.

تأمین زیرساخت دستگاه‌ها برای اتصال به پنجره ملی دولت هوشمند ضروری است

لازم به ذکر است، در شروع سی‌ویکمین جلسه کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی، رضا باقری اصل، دبیر شورا و رئیس کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی، از مهم‌ترین اقداماتی که توانسته بود کارگروه در ۳۰ جلسه انجام دهد، گزارشی را ارائه نمود. وی در اثنای کلام خود، اشاره‌ای نیز به تعداد سرویس‌ها و خدمات فناورانه‌پایه کارگروه داشت و نیز رشد و تغییراتی را که در تبادل داده‌های دستگاه‌ها انجام گرفته و باعث ایجاد ارزش‌افزوده شده است، مدنظر قرار داد. به‌عنوان مثال، وی بیان داشت که سالانه تبادل داده‌ها دو برابر رشد داشته و لذا پیش‌بینی می‌شود امسال تبادل داده‌ها بیش از 4 میلیارد باشد.

باقری اصل در ادامه گزارش خود به این مطلب اشاره کرد که تقاضای دستگاه‌های دولتی، به سرویس‌های کیفی‌تر و چندلایه‌تر ارتقا یافته است و در پایان به موفقیت کارگروه مبنی بر داشتن چندین مصوبه در حوزه ضوابط و استانداردهای تبادل داده تأکید کرد.

در پایان سی‌ویکمین جلسه کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی، آقای فیروزآبادی و اعضای کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی به دعوت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از مرکز ملی تبادل اطلاعات و مانیتورینگ تبادل داده‌های کشور بازدید نمودند و در طول این بازدید، از سرویس‌هایی راه‌اندازی‌شده و در حال راه‌اندازی و تبادل داده‌ها نیز گزارشی ارائه گردید.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

مقاله ما چطور بود؟

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.