40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 پیش‌بینی هوش مصنوعی از کودکان متولد‌شده در مریخ

پیش‌بینی هوش مصنوعی از کودکان متولد‌شده در مریخ

پیش‌بینی هوش مصنوعی از کودکانی که بر روی سیاره‌ مریخ متولد می‌شوند، نتایج خوشایندی را به دنبال نداشته‌است! دانشمندان گمان می‌کنند زندگی روی مریخ اثرات منفی و عجیبی روی بدن انسان داشته باشد، ولی هنوز کسی از این تأثیرات بر روی زادوولد خبر ندارد.

سیستم DALL-E این تصویر را برای پیش‌بینی کودکان متولدشده روی مریخ تولید کرده است. باتوجه به خروجی مدل، می‌توان گفت هوش مصنوعی امید چندانی برای آینده‌ کودکان در فضا ندارد. دانشمندان از شرایط و اثرات زندگی روی مریخ بر زادوولد انسان اطمینان ندارند.

پیش بینی هوش مصنوعی از زاد و ولد در مریخ

سیستم مولد تصویر DALL-E بعد از دریافت دستور «کودکان روی مریخ» و «کودکان متولدشده در فضا» نتایج عجیب و ترسناکی تولید کرد. پیش‌بینی هوش مصنوعی در یکی از این تصاویر، کودکی معلق در فضا را نشان می‌دهد که صورت و انگشت ندارد. تصویر دیگر، دختر و پسربچه‌ای را نشان می‌دهد که صورت‌های نگران و مدل‌های موی عجیب و بزرگ دارند.

ناسا و ایلان ماسک عزمشان را جزم کرده‌اند تا طی چند دهه‌ آینده، انسان‌ها را به این سیاره‌ قرمز بفرستند؛ اما در‌حالی‌که آن‌ها روی لوجیستیک داستان تمرکز دارند، سایر پژوهشگران نگران اثرات این محیط جدید بر بدن انسان هستند. این احتمال وجود دارد که مهاجران مریخ به نوع جدیدی از انسان تکامل یابند. به گفته‌ Business Insider، شرایط دشوار زندگی روی مریخ می‌تواند به کوچک‌شدن اسکلت و ماهیچه‌های انسان بینجامد.

فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین‌المللی نیز تاکنون از ضعف استخوان‌های خود گزارش داده‌اند. حتی اگر فضانوردانی که در کوتاه‌مدت در فضا به سر می‌برند هم تحت‌تأثیر این شرایط قرار گیرند، دانشمندان حق دارند نگران تغییرات جدی‌تر ناشی از زندگی طولانی‌مدت در این شرایط باشند.

کاهش اندازه‌ جمجمه می‌تواند به آسیب‌های عصبی منجر شود. ضعیف‌تر شدن استخوان‌ها و ماهیچه‌ها نیز می‌توانند مشکلات دیگری به همراه داشته باشند. از سوی دیگر، مریخ در مقایسه با زمین فاصله‌ بیشتری تا خورشید دارد؛ به همین دلیل، یک روز عادی در مریخ شبیه به لحظه‌های خورشیدگرفتگی است که روی زمین مشاهده کرده‌ایم. چنین محیط تاریکی چشمان انسان‌ها را به‌مرور زمان تغییر می‌دهد.

از جمله چالش‌های دیگر می‌توان به اشعه‌های موجود در فضا اشاره کرد که ساکنین مریخ باید پیوسته خود را در مقابل‌شان محافظت کنند. اتمسفر مریخ بسیار باریک‌تر از اتمسفر زمین است و هیچ محافظت میدان مغناطیسی ندارد. این بدین معنی است که انسان‌ها باید به دنبال راه دیگری باشند تا خود را در برابر پرتوهای سرطان‌زا محافظت کنند.

مدل DALL-E

مدل DALL-E، محصول سال ۲۰۲۱ شرکت OpenAI، برای ساخت تصاویر غیرعادی از دستورهای متنی ساخته شده است. این مدل را می‌توان یک مدل مبدل زبانی دانست که می‌تواند تقریباً هر ایده‌ای را به تصویر تبدیل کند و عده‌ای از این قابلیت DALL-E در جهت پیش‌بینی هوش مصنوعی از اتفاقات آینده استفاده می‌کنند. به گفته‌ OpenAI، مدل DALL-E جریان واحدی از داد‌های تصویری و متنی را دریافت می‌کند که تا ۱۲۸۰ توکن را در برمی‌گیرند؛ سپس از طریق روش احتمال بیشینه آموزش می‌بیند تا تمام این توکن‌ها را به‌صورت پیوسته تولید کند. این رویه‌ آموزشی به مدل اجازه می‌دهد علاوه بر تولید تصاویر ابداعی، نواحی ازدست‌رفته از تصاویر موجود را هم بازآفرینی کند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید


میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]