پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 گزینه‌های دسترسی تازه‌ای به بازی Hand Physics Lab اضافه شدند

گزینه‌های دسترسی تازه‌ای به بازی Hand Physics Lab اضافه شدند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بازی Hand Physics Lab گزینه‌های دسترسی جدید از جمله مود colorblind و امکان نگاشت حرکات یک انگشت روی سایر انگشتان را ارائه می‌دهد.

قابلیت‌های بازی Hand Physics Lab

به لطف ویژگی نگاشت انگشت (finger mapping feature) افرادی که دچار نقص عضو در ناحیه انگشتان هستند نیز می‌توانند این بازی را انجام دهند. این بازی یکی از معدود بازی‌های Oculus Quest است که می‌توان آن را تماماً با کنترل‌های Oculus Touch یا تماماً با حرکات دست بازی کرد.

من این بازی را در همان زمان انتشارش یعنی ماه آپریل نقد و بررسی کردم. کیفیت پایین دوربین‌های Oculus Quest از لذت بازی می‌کاهد، اما شرکت فیسبوک نسخه به‌روزرسانی‌شده و جدیدی از Quest 2 منتشر کرده که در آن توسعه‌دهندگان می‌توانند کیفیت حالت بازی با حرکات دست را برای هدست‌های جدیدتر افزایش دهند.

فروش بی سابقه این بازی

دِنیس کونرت، از مؤسسین شرکت Holonautic و طراح این بازی، ویژگی دنبال‌کردن حرکات دست با فرکانس بالا (high frequency hand tracking) را به این بازی افزوده و قصد دارد فریم ریت Hz120 را نیز در نسخه جدید به بازی اضافه کند. در نسخه فعلی این بازی در Quest 2 می‌توانید نرخ تازه‌سازی بازی را روی 72، 80 یا Hz90 تنظیم کنید.

کونرت اظهار داشته که این بازی توانسته طی تنها 6 هفته پس از انتشارش 100.000 نسخه بفروشد. به این ترتیب، این بازی 99/9 دلاری توانسته بیش از 1 میلیون دلار درآمد ناخالص (پیش از پرداخت سهم شرکت فیسبوک) داشته باشد. اولین نسخه آزمایشی این بازی رکورد سال گذشته SideQuest را زد.

طراح Hand Physics Lab در این مورد گفت که انتظار چنین فروشی را نداشته و این پروژه را به عنوان یک سرگرمی در سال 2020 آغاز کرده و برنامه خاصی برای آن نداشته است. و افزود که این پروژه می‌تواند به استودیو آن‌ها کمک کرده و دری به سوی پروژه‌های جذاب‌تر بگشاید.

Hand Physics Lab

وی همچنین نوشت: «پس از 5 ماه آزمون و آزمایش و ساخت نمونه اولیه بازی Hand Physics Lab واقعاً می‌خواستم آن را منتشر کنم تا بتوانم بر اساس بازخوردهایی که جامعه VR ارائه می‌دهند، آن را بهبود ببخشم. ترکیب عکس‌العمل‌های فیزیکی و ویژگی دنبال‌کردن دست در Quest (که یک سال پیش ناپایدار بود، اما تا به امروز پیشرفت چشم‌گیری داشته) چالش بزرگی بود و ممکن بود با مشکلات زیادی برخورد کنم.

امنیت بازی

یک مسئله مهم دیگر نیز حداقل کردن موانع ورود و فراهم آوردن سیستم‌های امنیت سایبری لازم بود که در صورت رخ دادن خطا در دنبال کردن حرکات دست، به بازیکنان کمک کنند. شِین هَریس و سامانه او یعنی SideQuest نقش بزرگی در گسترش جامعه این بازی و اعتبارسنجی این بازی داشت. این سامانه بی‌نظیر است و به بسیاری از بازی‌های VR از جمله Hand Physics Lab کمک کرده تا به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنند و با دریافت بازخوردهای مفید و سازنده از سوی آنان تجربه بازی را بهبود ببخشند.»

نسخه جدید هدست‌های واقعیت مجازی (Oculus Quest Pro)

اندرو بُس‌وُرث که مدیر بخش VR و AR شرکت فیسبوک است نیز اعلام کرده که این شرکت قصد دارد نسخه جدیدی از هدست‌های واقعیت مجازی خود با نام Oculus Quest Pro را عرضه کند که در مقایسه با نسخه پیشین در حس کردن حرکات قدرتمندتر و توانمندتر خواهد بود.

البته عرضه این محصول در سال جاری نخواهد بود. مدیرعامل شرکت فیسبوک، مارک زاکربرگ نیز نسبت به هدست‌های جدیدی که حرکات صورت و چشمان را دنبال می‌کنند علاقه نشان داده است. همچنین انتظار می‌رود که فیسبوک قابلیت دنبال کردن حرکات دست در این هدست‌ها را نیز ارتقا دهد. مشاور فناوری Oculus، جان کارمَک نیز اخیراً اظهار داشته که فیسبوک در مسیری طولانی‌مدت قرار گرفته که به حذف کنترل‌های فیزیکی ختم خواهد شد و در آینده کنترل بازی‌ها فقط به حرکات دست متکی خواهد بود.

بازی Hand Physics Lab را می‌توانید از Oculus Quest Store. بارگیری نمایید.

انواع کاربردهای هوش مصنوعی در صنایع مختلف را در هوشیو بخوانید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]