پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 رونمایی از بزرگ‌ترین سامانه هوشمند آبزی پروری کشور مبتنی بر هوش مصنوعی

رونمایی از بزرگ‌ترین سامانه هوشمند آبزی پروری کشور مبتنی بر هوش مصنوعی

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

یک شرکت دانش‌بنیان که در راستای به‌کارگیری فناوری اطلاعات در زمینه کشاورزی و دامداری محصولات متنوعی را روانه بازار کرده، خبر از تولید بزرگ‌ترین سامانه هوشمند آبزی پروری کشور مبتنی بر هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء داده است.

به گزارش هوشیو و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی که پیش از این موفق به ساخت سامانه دامداری هوشمند متشکل از تولیدات سخت‌افزاری و پلتفرم‌های نرم‌افزاری کرده بود، این‌بار سامانه‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌هوشمند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آبزی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پروری را تولید کرده است.

روش کار سا‌‌‌‌‌‌‌‌مانه دامداری هوشمند به این شکل است که بخشی از دستگاه‌های به‌کار رفته در این سامانه روی دام نصب می‌شود و بخش دیگری از آن‌ها در نقاط مختلفی از محیط دامپروری قرار می‌گیرد. سپس اطلاعات جمع‌آوری شده از طریق این تجهیزات را با فناوری اینترنت اشیاء داده‌برداری کرده و با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و کلان داده، این اطلاعات خام در پلتفرم اختصاصی شرکت تحلیل می‌شود.

در انتها این فرآیند منجر به ارائه مجموعه‌ای از توصیه‌های بالادستی کاربردی در زمینه‌های سلامت، موقعیت مکانی یا وضعیت فحلی (لقاح و جفت‌گیری) دام‌ها به دامدارها می‌شود. با استفاده از این توصیه‌ها دامپرور می‌تواند وضعیت سلامت دام‌ها را رصد کرده و اختلالات فیزیولوژیک و متابولیک آن‌ها را استخراج کند.

سامانه هوشمند آبزی پروری

این شرکت از مدتی قبل مطالعاتی را روی پرورش ماهی‌های سردآبی و گرم‌آبی در محیط‌هایی مانند استخر و قفس انجام داده بود و سامانه‌ای را طراحی کرده بود که کاملا شبیه به سامانه دامداری هوشمند این مجموعه بوده است. تنها تفاوت این سامانه با سامانه هوشمند دامپروری این بوده که تیمی متشکل از متخصصان آبزی پروری بر روی آن فعالیت کرده‌اند.

هدف نهایی از هوشمندسازی در زمینه آبزی پروری افزایش کمی آبزیان در همان فضای فیزیکی قبل است که با افزایش ظرفیت تولید و جلوگیری از رشد نرخ مرگ‌و‌میر ماهی‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.

این شرکت دانش‌بنیان امروز از طریق شبکه‌های اجتماعی‌اش اعلام کرد که از بزرگ‌ترین سامانه هوشمند آبزی پروری کشور مبتنی بر هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء رونمایی کرده است.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]