پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 برای شتاب در انتقال فناوری، کشورهای اسلامی با یکدیگر تعامل می‌کنند

برای شتاب در انتقال فناوری، کشورهای اسلامی با یکدیگر تعامل می‌کنند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در تاریخ بیست و دوم آذر ماه ۱۴۰۰ مراسم جایزه انتقال فناوری ۲۰۲۱ با حمایت پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با حضور فناوران کشورهای اسلامی در محل دبیرخانه سازمان دی‌هشت در کشور ترکیه برگزار می‌شود.

لازم به توضیح است که قراردادهای انتقال فناوری یکی از ابزارهای کارکردی برای رسوخ فناوری به صنایع کشورها است که با ایجاد مشوق‌هایی حمایت می‌شود. شبکه تبادل و انتقال فناوری کشورهای گروه دی‌هشت با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست ‌جمهوری توانسته است موقعیتی ایجاد کند، تا فرهنگ انتقال‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌فناوری ترویج شود و همچنین فرصت‌های لازم برای توسعه اقتصادی کشورها ایجاد شود.

به همین دلیل، این شبکه با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، جایزه انتقال فناوری کشورهای اسلامی عضو دی‌هشت را تعریف کرد، تا به بهترین قرارداد انتقال‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌فناوری که از سوی یکی از کشورهای این گروه منعقد شود، جایزه پنج هزار دلاری اعطا شود. به بیان دیگر، در این رویداد، بهترین طرح در حوزه انتقال فناوری انتخاب خواهد شد، با این شرط که در یکی از این هشت کشور به مرحله نهایی برسد یا از سوی یکی از این هشت کشور با یک کشور دیگر اسلامی به امضا برسد. لازم به ذکر است این پروژه‌ها باید تا پایان سال جاری به امضا رسیده باشند.

انتقال فناوری

هدف از انتقال فناوری

هدف این طرح، تشویق و ترغیب کشورهای درحال‌توسعه به تعاملات فناورانه، کمک به طرح‌های نوآورانه و نیز آشنایی فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری، پژوهشگران و دانشگاهیان با تعاملات فناورانه است. همچنین دبیرخانه شبکه تبادل و انتقال فناوری، قراردادهای شاخصی را بر اساس معیارهای اختصاصی این حوزه بررسی می‌کند و روش‌ دانشی و فناورانه که تا به حال این کشورها برای انتقال‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌فناوری استفاده کرده‌اند، بررسی می‌شود.

در این خصوص، فراخوان بین‌المللی این طرح از آبان ماه ۱۴۰۰ اطلاع‌رسانی شده است و فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشورها از جمله پارک‌های علم و فناوری، کارخانه‌های نوآوری، مراکز رشد، شتاب‌دهنده‌ها و دانشگاه‌ها تا ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۰ فرصت دارند، طرح‌های خود را در حوزه انتقال‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌فناوری در دبیرخانه این شبکه ارائه و ثبت کنند. پس از پایان مهلت اعلام‌شده، ارزیابی و بررسی طرح‌های دریافت‌شده از سوی گروهی از متخصصان و فعالان حوزه کارآفرینی و انتقال فناوری بر اساس معیارهای تخصصی، بررسی و طرح برتر معرفی می‌شود.

از طرفی، در جریان این رویداد، سلسله‌نشست‌ها و رویدادهای تبادل فناورانه میان شرکت‌کنندگان از کشورهای عضو برگزار خواهد شد، تا ضمن اینکه میزان و کیفیت این قراردادها گسترش یابد، موقعیت‌هایی برای توسعه اشتغال و همچنین توسعه کشورها فراهم شود که علاوه بر اعطای جایزه برتر به طرح برگزیده، کشورهای اسلامی درحال‌توسعه که عضو هستند، با این دستاوردها آشنا می‌شوند، تا در صورت تمایل، از این ظرفیت استفاده کنند و زمینه رشد و توسعه خود را فراهم کنند.
معاونت علمی ریاست‌ جمهوری در این خصوص اعلام کرد که علاقه‌مندان برای حضور در این رویداد فناورانه تا پایان آبان‌ ماه ۱۴۰۰ فرصت دارند، از طریق وب‌سایت جایزه انتقال فناوری آمادگی خود را اعلام کنند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]