پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 وبینار رایگان تشخیص بیماری آلزایمر به کمک هوش مصنوعی برگزار می‌شود

وبینار رایگان تشخیص بیماری آلزایمر به کمک هوش مصنوعی برگزار می‌شود

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش تحریریه هوشیو و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه شهید بهشتی، وبینار آموزشی «تشخیص بیماری آلزایمر به کمک الگوریتم هوش مصنوعی»، در روز سه‌شنبه، 30 آذرماه 1400، از ساعت 12 برگزار می‌شود.

در این وبینار مباحثی نظیر داده‌های بیمارستانی بیماری آلزایمر، مقایسه نتایج الگوریتم‌های یادگیری ماشین و تجزیه‌وتحلیل داده‌های بیمارستانی آلزایمر و نیز بررسی دقت الگوریتم‌های تشخیص آلزایمر ارائه خواهد شد. گفتنی است که مسئولان برگزارکننده این وبینار می‌کوشند تا در این رویداد آنلاین، ضمن دعوت از متخصصین امر برای ایجاد برداشت‌های بین‌رشته‌ای و استفاده هرچه بیشتر از فناوری‌های نوظهور در رشته علوم پزشکی، از ظرفیت‌های بالقوه هوش مصنوعی برای تشخیص بیماری‌های اعصاب و روان استفاده کنند.

تشخیص بیماری آلزایمر

با توجه به پیشرفت‌هایی که امروزه هوش مصنوعی در شناخت رفتار مغز داشته است، می‌توان نوید آن را داد که با در نظر گرفتن ظرفیت‌های این رشته در ترمیم شبکه‌های عصبی مغز و رفتار نورون‌ها، بتواند به شناسایی زودهنگام آلزایمر کمک کند. آن‌طور که در میان دانشمندان مشهور است، آلزایمر یک بیماری مغزی پیش‌رونده به‌حساب می‌آید. علاوه بر آن، هیچ بازگشتی را نمی‌توان برای این بیماری متصور بود.

این بیماری در صورت پیشرفت، می‌تواند به‌تدریج قوای مغزی را از کار انداخته و با از بین بردن ظرفیت تفکر و حافظه در انسان، امکان فعالیت‌های ساده روزمره را نیز از او بستاند. از نظر علمی، آلزایمر ناشی از چرب شدن مغز انسان است. در واقع با انباشت پروتئین‌ها در مغز، ارتباط بین شبکه نورونی اعصاب از بین می‌رود. زیرا سلول‌های مغزی در این حالت نمی‌توانند آن‌طور که باید در ارسال پیام‌های رفتاری و تشخیصی با یکدیگر ارتباط داشته باشند. در گذر زمان، این سلول‌ها از بین رفته و جایگزین هم نخواهند شد.

پیداست که درمان آلزایمر به معنای زنده کردن سلول‌های مرده و یا کِشت سلول مغزی جایگزین، امری غیرقابل‌تصور به نظر می‌رسد. خاصه با توجه به علوم رایج در زمان ما. اما در امر تشخیص آن و شناسایی به‌موقع، همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد، پیشرفت‌های خوبی توسط هوش مصنوعی به دست آمده است. به نحوی که این فناوری می‌تواند با دسترسی به داده‌های تصویری وسیعی از رادیولوژی مغز، یک تصویر از مغز را بر اساس میلیون‌ها جزئیات نمایش داده شده درک کرده و سال‌ها قبل از وقوع آلزایمر، آغاز روند آن را تشخیص دهد.

این موضوع و بسیاری از مباحث دیگر پیرامون شیوه‌های تشخیص آلزایمر به کمک هوش مصنوعی در وبینار مربوطه به بحث گذاشته خواهد شد. کاربران می‌توانند با ورود به لینک زیر و انجام ثبت‌نام، در این رویداد رایگان شرکت کنند.

ثبت‌نام

 

آخرین اخبار و رویدادهای هوش مصنوعی را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]