پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 تولید پنل‌های دیواری در کشورمان به کمک هوش مصنوعی به خودکفایی رسید

تولید پنل‌های دیواری در کشورمان به کمک هوش مصنوعی به خودکفایی رسید

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گزارش تحریریه هوشیو و به نقل از خبرگزاری صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، یکی از واحدهای تولیدی پنل‌های دیواری توانسته است به کمک دانشمندان ایرانی و با کاربست هوش مصنوعی در فرایند تولید این پنل‌ها، این محصول را انبوه‌سازی کرده و کشور را از واردات نمونه‌های خارجی آن بی‌نیاز گرداند.

همچنین، مهندس کمال صراف‌نژاد، مدیرعامل این واحد تولیدی، در ضمن مصاحبه‌ای که با خبرنگار این خبرگزاری داشت اظهار کرد که از این دست از پنل‌ها می‌توانیم در ساخت سوله‌های صنعتی استفاده کنیم. او در ادامه افزود که متخصصین کشورمان موفق شدند، تا با کاربست هوش مصنوعی، پنل‌های دیواری با‌کیفیت‌تر و دارای مزیت‌های قابل‌رقابت با نمونه‌های خارجی تولید کنند، به‌نحوی که علاوه بر کاربرد در واحدهای صنعتی، می‌توان از این پنل‌ها در ساخت اتاق‌های تمیز، جهت تولید و تزریق واکسن یا حتی ساخت خانه‌های ایمن در برابر زلزله و آتش‌سوزی استفاده کرد.

به گفته این تولیدکننده، به همت متخصصان هوش مصنوعی کشورمان، با به‌کارگیری فناوری‌های نوظهور در تولید پنل دیواری، امروزه می‌توانیم تا 15 هزار متر، به طور روزانه از این محصول را تولید کنیم و قاطعانه، بازار داخلی را به‌راحتی پوشش دهیم. وی همچنین افزود که به دلیل مزیت نسبی در تولید این محصول و قیمت اندک آن در مقایسه با سایر نمونه‌های وارداتی کشورهای اروپایی و نیز کیفیت بالای آن، این قابلیت ایجاد شده است که پنل‌های دیواری‌مان را به کشورهای دیگر، خاصه همسایگانمان نیز صادر کرده و از این طریق علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور، در راستای ارزآوری و تولید ثروت نیز گام‌های مهمی برداریم.

مهندس محسنی، مدیر این واحد تولیدی با تأکید بر ویژگی ضدحریق بودن این محصول اشاره داشت که این پنل‌ها عایق بسیار خوبی برای آب‌وهوا به‌حساب می‌آیند و نیز مقاومت لازم را در برابر حریق خواهند داشت. وی در ادامه افزود که به لطف کاربست هوش مصنوعی در فرایند ساخت این محصول، تمامی مراحل تولید آن به طور اتوماتیک و هوشمندانه انجام و مدیریت می‌شود.

این پنل‌ها جزو محصولات پرکاربرد و سازه‌های زیرساختی به‌حساب می‌آیند که از آن می‌توان در ساخت و عایق‌بندی نفوذناپذیر منازل مسکونی، ساخت سریع بیمارستان‌ها در شرایط بحرانی نظیر شیوع کرونا، جلوگیری از نفوذ رطوبت در فضای آزمایشگاهی و کاربردهای بسیاری که می‌تواند در صنعت ساخت‌وساز داشته باشد، استفاده کرد.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]