پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 تحول آموزشی با بهره‌مندی از فناور‌های جدید مانند هوش مصنوعی و روش‌های نوین آموزشی

تحول آموزشی با بهره‌مندی از فناور‌های جدید مانند هوش مصنوعی و روش‌های نوین آموزشی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

رئیس مرکز و دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق، در جمع مدیران و مربیان مدارس سما حضور یافته و در از ضرورت نقش‌آفرینی شرکت‌های خلاق به همراهی و مساعدت خانه‌های خلاق و نوآوری در تحول آموزشی کشور سخن گفت.

تحول آموزشی با هوش مصنوعی و روش‌های نوین آموزشی

در نشست دهکده شایستگی مدیران سما که با حضور رئیس مرکز و فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق کشور برگزار شد؛ پرویز کرمی ضمن اشاره به نقش مهم زیست‌بوم خلاق و نوآوری در حوزه آموزش و یادگیری، اذعان کرد که این نقش در حال حاضر بسیار حائز اهمیت است. کرمی افزود: یکی از محورهای توسعه، آموزش خلاق و نوآورانه محسوب می‌شود و بر همین مبنا، تولید محتوای آموزشی که ضمن متناسب‌ بودن با نیاز روز جامعه هدف، مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته‌ای مثل هوش مصنوعی باشد و خلاقیت نیز به عنوان یکی از ارکان اصلی در آن وجود داشته باشد، از اولویت‌های اساسی و مهم کشورهایی است که به دنبال توسعه و پیشرفت هستند. کرمی در ادامه اشاره کرد که آموزش و یادگیری از حوزه‌هایی محسوب می‌شود که به رسوخ نوآوری و خلاقیت بسیار نیاز دارد. وی همچنین خاطرنشان کرد که معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری کشور، رسوخ فناوری و نوآوری‌هایی مانند هوش مصنوعی در حوزه‌های گوناگون به‌ ویژه در حوزه آموزش را به عنوان یک رسالت دنبال کرده و در جهت محقق شدن آن، از توان و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، استفاده می‌کند. مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، در ادامه اشاره کرد که دوران کرونا تبدیل به یک فرصت برای شرکت‌های دانش‌بنیان شد. او همچنین اذعان کرد: همانطور که در دوران همه‌گیری کوید، موفق شدیم تا به یکی از برترین تولیدکنندگان توانمند تجهیزات حوزه سلامت ازجمله کیت، ماسک، ونتیلاتور و سایر اقلام بهداشتی تبدیل شویم، با همین نگاه و با نقش‌آفرینی شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان در حوزه آموزش و یادگیری نیز می‌توانیم شاهد رسوخ فناوریی‌های تازه مانند هوش مصنوعی و آموزش الکترونیک و دیگر عرصه‌های نوآوری در حوزه آموزش باشیم. کرمی به چالش‌های دستیابی به عدالت آموزشی در سراسر کشور نیز اشاره کرد و ضمن تاکید بر فاصله بسیار برای تحقق کامل آن اظهار کرد: شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان در عرصه آموزش به تحولاتی دست‌یافته‌اند که بهره‌گیری از آن‌ها در آموزش و یادگیری عمومی، نه‌تنها می‌تواند منجر به تحقق عدالت آموزشی شود، بلکه با بهره‌مندی از فناوری‌هایی مثل هوش مصنوعی و روش‌های نوین آموزشی، می‌تواند شکل تازه‌ای از یادگیری، تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد را برای اشتغال و توسعه فناوری ایجاد کند.
کرمی تصریح کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تمام تلاش خود را کرده است تا با حمایت از فناوری‌های جدید در حوزه‌های AR و VR، هوش مصنوعی، آموزش الکترونیک و همچنین استفاده از ابتکار عمل شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، بتواند نیازهای عرصه آموزش را رفع کند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]